Voihan kitsaus sentään !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihtari ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihtari ;)

Vieras
Siis mä oon tuntenut jo vuoden verran erään miehen, välillä oollaan tiiviimmin tekemisissä oltu, välillä taukoa (olen mm. yrittänyt suhdetta erään toisen kanssa välillä). No, ihan ystäviä kuitenki ollaan tähän asti tämän miehen kanssa oltu. Tosin nyt hän on antanut "merkkejä" siitä, että vois olla jotain enempikin. Usein hän puhuu rahasta, kuin mikäkin maksaa sun muuta. Käytiin sit yhdessä ulkona tässä syömässä (hän ehdotti sitä ravintolaan menoa) ja kun maksun aika tuli, niin hän laittoi bonuskorttinsa ja pankkikorttinsa laskun väliin, minä myös omani pankkikortin. No, tarjoilija ei voinutkaan puolittaa laskua vaan päädyttiin,että minä maksan kaiken (mies oli menossa hakemaan sit käteistä automaatilta). Hän jätti vaan bonuskorttinsa siihen laskun väliin, summa meni siis mun tilitä. No, hänen osuutensa ois ollut reilut 15 euroa, hän sitten maksoi minulle 13 euroa.

Joskus on ollut puhetta, että mentäis yhdessä lasten kanssa retkelle, otettais grillattavaa ja niin eespäin. Siihenki hän tuumasi, että meidän sit pitää ottaa omat makkarat mukaan. :-0

No, olen vain hänen puheistaan ja nyt näistä käytöksistäänki saanut sen käsityksen, että on erittäin tarkka rahastaan. Minua hiukka häiritsee tuo piirre, vaikka mies muutoin on ihan kiva. Jotenki tuli olo, että miksi hän ei ois voinut tarjota mulle sitä ruokaa ihan suosiolla - ekaa kertaa oltiin ulkona syömässä vaikka on tunnettu jo jonki aikaa. Nipotankohan ihan turhasta?

Onhan tuo vähän sellainen asia, että kannattaa kiinnittää huomiota ja kuulostella, miltä itsestä tuntuu ja millaista ois loppuelämänsä elää sellaisen miehen kanssa.

On se mun mielestä vähän tökeröä, ettei maksanut laskua - kun ehdotti, että menisitte syömään. Mutta jotkut ihmiset vaan on sellasia ja sit pitää miettiä, pystyykö elämään asian kanssa.

Meillä on miehen kanssa arjessa omat rahat (ennen kaikkea minun toiveestani), mutta edelleen vie mua ulos syömään niin, että maksaa molempien ruuat.

mä en sietäisi tollasta. mulle tulisi paha mieli. meillä on ollut yhteiset rahat jo 20 vuotta, aluksi mies tarjosi aina, mutta nyt on yhteiset rahat ja velat, heti kun yhteen muutettiin.

kitsastelu tuntuu vaan pahentuvan iän myötä niillä henkilöillä, jotka siihen ovat taipuvaisia.

mä miettisin kaksi kertaa haluanko suhdetta sellaisen ihmisen kanssa. toisaalta se on hyvä, että pitää taloudesta huolta, mutta toisaalta voi olla ärsyttävä piirre arjessa.

kyllä noin pihin kanssa kannattaa olla pikkuisen varuillaan, koska voi jo hallita elämää.
jos on sellainen, että harrastaa kuitenkin itse kalliisti, niin en ryhtyisi vakavaan suhteeseen.
jos on muuten vaan tarkka rahoistaan niin voi olla muuten ihan ok, mutta jos esim. ei ikinä lähde vaikka lomamatkalle tms vain ettei rahaa mene vaikka varaa olisi, niin käy todennäköisesti hermoille.
vai onko mahdollsita että miehellä on tiukkaa rahasta?

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
kitsastelu tuntuu vaan pahentuvan iän myötä niillä henkilöillä, jotka siihen ovat taipuvaisia.

mä miettisin kaksi kertaa haluanko suhdetta sellaisen ihmisen kanssa. toisaalta se on hyvä, että pitää taloudesta huolta, mutta toisaalta voi olla ärsyttävä piirre arjessa.

no mun exä oli taas ihan päinvastainen - eli yli varojensa ja osteli kalliita lahjoja mulle. Ei sekään tietty ollut hyvä asia, mutta onko tää mun kohtalo,että menee sit ihan toiseen ääripäähän?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Olen huomannut saman.

Näin on! Ja hrrrrrr että on kamala piirre!

no onko tuo sitten semmoista piirrettä omaavaa? Vai vain ajattelematonta?

Mun mielestä tuo on nimenomaan piirre ihmisessä, totuttu tapa. Arvottaa kaiken rahan kautta ja jakaa pennilleen...tai itselleen eduksi ;)

ja se tuntui oudolta heitolta: "tuotte omat makkarat". Siis toki olisin tuonnutkin, mutta tuo, että pitää oikein muistutella. Ja olen jopa hänen lapsilleen tarjonnut luonani ruokaakin. Kahvit ja herkut ovat aina saaneet ku ovat kylässä käyneet. Sillä niistä makkaroistakin huolehtiminen tuntui kohtuuttomalta. :( Eli ei taida tääkään mies olla se "mun mies". :( Huoh, tätä sinkkuilua.

mun miehen sisko on tollainen joka aina laskee kaiken itselleen eduksi ja vie jääkaapista kaiken lähtiessään. Ottaa päähän vaikka on vain miehen sisko, en voisi kuvitellakaan että asuisin tuollaisen kanssa.

Jos hän vaan laski väärin sen loppusumman puolittamisen. Vähän haiskahtaa siltä että haluat miehen tarjoavan sinulle ihan niinkuin exäsi teki. Toivot että mies olisi tarjonnut aterian sinulle, mikset sinä yhtä hyvin hänelle? Sen sijaan vingut 2 euron perään! Kukahan tässä on pihi? Tiedän yh-naisia jotka haluavat uuden miehen kustantavan myös heidän lastensa elämää, miksi hitossa pitäisi? Kuulostat siltä että olet tottunut exäsi kanssa siihen että mies maksaa ja nyt onkin vaikea tottua siihen että pitää itse maksaa. Aikuistu!

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Jos hän vaan laski väärin sen loppusumman puolittamisen. Vähän haiskahtaa siltä että haluat miehen tarjoavan sinulle ihan niinkuin exäsi teki. Toivot että mies olisi tarjonnut aterian sinulle, mikset sinä yhtä hyvin hänelle? Sen sijaan vingut 2 euron perään! Kukahan tässä on pihi? Tiedän yh-naisia jotka haluavat uuden miehen kustantavan myös heidän lastensa elämää, miksi hitossa pitäisi? Kuulostat siltä että olet tottunut exäsi kanssa siihen että mies maksaa ja nyt onkin vaikea tottua siihen että pitää itse maksaa. Aikuistu!

Kyllä tuossa on miehen puolelta valitettavasti muusta kysymys kuin väärinkäsityksestä ja kahdesta eurosta, luulen ma :) Älä ap lähe kelkkaan :) Kun sua jo nyt mietityttää ja nyppii tuo piirre.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:

Kyllä tuossa on miehen puolelta valitettavasti muusta kysymys kuin väärinkäsityksestä ja kahdesta eurosta, luulen ma :) Älä ap lähe kelkkaan :) Kun sua jo nyt mietityttää ja nyppii tuo piirre.

Näin se taitaa vaan olla, hän ku kehuu, kuin saattaa kaalikeittoakin kolme päivää syödä ( yökötys )

No tää exäni kyllä oli sellainen ylivarojensa eläjä, että osteli kauheesti sit oli tyyliin 3 vkoa perseauki, eli minä sitten vastasin lopuista menoista. Että vaikka välillä sain ihania ja kalliita lahjoja, nii kyllä oli tätä toistakin puolta.

Yhteistyössä