Voiko 1v:llä olla jo uhma ?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auugh!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auugh!!!

Vieras
Hei, eikös sen pitäisi tulla vasta joskus myöhemmin? Luulo ei sitten kai olekaan tiedon väärti. :whistle:

1v1kk EI tahdo istua rattaissa, EI tahdo syöttötuoliin, EI tahdo nukkumaan, nyt viimeisimpänä ei tahdo turvaistuimeen eikä näemmä enää potallekaan. Lattialla on kurjaa, siellä ei ole kivaa. Sylissä vasta kauheaa onkin - kunnes sylissäpitäjä laskee rimpuilevan ipanan lattialle. Siellä tulee oikein ennätyshuuto.

Ruoka on hetken aikaa ok, kunnes ekan kerran tekee mieli vettä. Kun huikka on saatu ja ruyoka lähestyy lusikassa, voi osoittaa vettä uudelleen. Kun lusikka kurvaa pois ja vesi lähestyy, voi suuttua, kun olisi ottanutkin ruokaa. Pöydällä on siis vain ruokalautanen, vettä saa äidin selän takaa pyynnöstä. Silloin ruoka tulee syödyksi.

Muksu on tosi pienestä asti osannut auttaa pukemisessa ja laittanut kädet itse hihoihin, kun ne vaan on rullattu ja pidän niitä auki, mutta juuri nyt pukeminen on EIEIEIIIII!!!!!

Tenava ei edes osaa sanoa vielä "ei", mutta sanoma tulee kyllä kristallinkirkkaasti ilmi.

Hih, vähän naurattaa kun kuvittelin kaik nuo tapahtuvan =)
Meillä myös 1v 1kk ja ei viel onneks ihan tollasia elkeitä mutta selkeesti kyllä sitä omaa tahtoa on tässä kuukauden aikana ilmestynyt.

Siitä se lähtee, en minäkään olis uskonut ellen olis omin silmin nähnyt kun tuo enkelikiharainen söpöinen mussukka 1v2kk heittäytyi mahalleen lattialle ja alkoi takoa nyrkeillään lattiaa ja karjui ÄITIÄITIEIEIÄHÄÄÄÄÄ!

Ja syy tähän oli siis siinä että häntä kiellettiin paiskomasta television kaukosäätimellä kissaa.

Miten käsitellään kuin uhmalasta? *tyhmä* Rankaise en, eihän tuo ilkeyttään hankala ole. Mulle vaan tuli totaaliyllärinä, että mun enkelimäisen kiltti pieni mies osaa tuollaisiakin tapoja. :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten käsitellään kuin uhmalasta? *tyhmä* Rankaise en, eihän tuo ilkeyttään hankala ole. Mulle vaan tuli totaaliyllärinä, että mun enkelimäisen kiltti pieni mies osaa tuollaisiakin tapoja. :o

Rauhoita vaan, älä laita jäähylle. Ja pysy itse rauhallisena ja ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
En sanoisi tuota uhmaksi, vaan omaksi tahdoksi ja turhautumiseksi siitä että ei osaa vielä ilmaista mitä haluaa. Se hämmentää äidin lisäksi pienen mieltä myös.

Tämä voisi olla aika lähellä totuutta, noin asiaa tarkemmin ajatellen

Kappas, tämä ketju ilmaantui vielä jostakin :D

Ilmeisesti on normaalia, että tällaisia mielipiteenilmauksia tulee noinkin nuorena, ja aika voimakkainakin ne ilmenevät. Pelkäsin jo, että mä olen tietämättömyyksissäni tehnyt jotakin peruuttamattoman tyhmää tuon pienen kanssa.

Toi on vaan minä-itte- kautta. Uhmaikä (inhoan sitä ilmaisua, sanotaan että eka itsenäistymisikä) ja kiukkuaminen tulee sitten sen jälkeen. Siihen liittyy todellista raivoa, sitten ei enää pyydellä eikä osoitella vaan ulvotaan.

Tässä illalla löytyi ratkaisu edes tuohon ruokailutilanteeseen. Pitkän aikaa jo lapsi on halunnut omaan käteensä jonkin esineen, yleensä lelun ruokailun ajaksi. Nyt näköjään kelpaa jo lusikkakin, jota olen joskus tarjonnut. Ateriointi oli yhtä riemua oman lusikan kanssa ja kummasti se eksyi suuhunkin. Vielä ei onnistu lusikan itsenäinen lastaaminen ruoalla, mutta minä sain laittaa lusikkaan ruokanokareita ja ne kaikki menivät pojan omaan suuhun että keikahti :) Iltapuuroa kuluikin tänään erityisen paljon :)

Yhteistyössä