Voiko 55-v olla raskaana? Oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan tuo olla. Sulaa se sokeri viisvitosenkin suussa vielä.

En tiedä, missä iässä oma isoäitini sai nuorimman tätini, mutta sen tiedän että vaihdevuodet ja lapsen pään kokoinen kasvain olivatkin "Maija-täti" :D

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Sen minä vaan sanon että jos tuon ikäinen ihminen miettii jo selityksiä apteekin tädille raskaustestiä ostaessaan niin ei taida olla ihankaan hyvin asiat...eipä ole tullut miehelleni mieleenkään selitellä mitään kenellekkään kun on ostanut minua varten testejä mutta tuskin ovat apteekissakaan ajatelleet että mieheni luulisi olevansa raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää;26939099:
Sen minä vaan sanon että jos tuon ikäinen ihminen miettii jo selityksiä apteekin tädille raskaustestiä ostaessaan niin ei taida olla ihankaan hyvin asiat...eipä ole tullut miehelleni mieleenkään selitellä mitään kenellekkään kun on ostanut minua varten testejä mutta tuskin ovat apteekissakaan ajatelleet että mieheni luulisi olevansa raskaana.

Samaa mieltä kanssasi. Mutta onhan näitä nolostelijoita. Mun kaveri aikoinaan hiukka yli kakskymppisenä olisi muuten mennyt lääkäriin hakemaan ehkäisypillerit, mutta jo ajatus odotushuoneessa istumisesta oli sille liikaa. "Muut katsois, että mitäs toi täällä tekee" :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää;26939099:

:laugh:

no eikai kenenkään suunnitelmiin kuulu vauva tuossa iässä. jäädä eläkkeelle kun lapsi on vielä ala-asteella.
itse en lähtis tekemään lasta enää siinäkään vaiheessa kun 40v lähestyy. siksi pitääkin hoitaa asia kuntoon ja pistää piuhoja poikki ajoissa.

ap:lle kannusta ystävääsi tekemään testi. mahdollisuuksia on paljon, voisiko joku hänen lapsistaan kasvattaa vauvan jos hän itse ei enää jaksa. lapsi pysyisi perheessä. ymmärrän pelkosi, tuossa vaiheessa pitäisi vihdoin saada alkaa nauttimaan omasta elämästään ja tehdä niitä asiita joita aiemmin elämässään ei ole ehtinyt

Hyi tuota vieraan linkittämää juttua. "Minulla oli oikeus tulla äidiksi" ja lässynlää, ei lasten hankkiminen ole mikään kansalaisoikeus. Ja sekin tuossa jutussa ällöttää, että hänellä ei ole puolisoa. JOs olisikin vaikka joku kolmekymppinen puoliso, niin lapsilla olisi edes jotain tulevaisuuden turvaa. Vaan ei.

Itsekkäitä ihmisiä.

Mä sanoisin tuosta "Tiinan" oikeudesta tulla äidiksi että lapsella on oikeus vanhempiin, ei vanhemmilla lapseen missä tilanteessa tahansa. 52 vuotiaana lapsen saanut on lapsen ollessa 18v itse 70 vuotias.

Se vaatii minusta sitä että lapselle rakennetaan vahva tukiverkosto myös muista kuin omista vanhemmista, siksi että 70v voi olla jo vakavasti vanhuudensairas. Vähän kyseenalaista se jos yli 50v tulee raskaaksi, onko se enää lapselle hyvä asia.

[QUOTE="vieras";26939287]

Se vaatii minusta sitä että lapselle rakennetaan vahva tukiverkosto myös muista kuin omista vanhemmista, siksi että 70v voi olla jo vakavasti vanhuudensairas. Vähän kyseenalaista se jos yli 50v tulee raskaaksi, onko se enää lapselle hyvä asia.[/QUOTE]

Minusta tuo vahva tukiverkosto kuuluu lapsen "oikeuksiin" ihan tyystin siitä riippumatta minkä ikäisiä vanhemmat ovat.
:)

Yhteistyössä