Hae Anna.fi-sivustolta

Voiko aikuinen nainen pukeutua tähän tyyliin?

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä vierailija, 17.04.2018 klo 01.48.

1. vierailija Vierailija

Tiedän kyllä, että jokainen toki saa pukeutua miten haluaa, mutta kysyisinkin nyt, että näyttävätkö tämäntyyppiset vaatteet liian nuorekkailta ja tyttömäisiltä 37-vuotiaalla? Menin siis hankkimaan tässä kuvassa olevan mekon, ja hieman samaa tyyliä olevia mekkoja minulla on muitakin:
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=4e26ad48ac9670666b2b2489d9ab4902&oe=5B70516E

Mitään lyhyitä, avokaulaisia tai vartaloa nuolevia mekkoja minulla ei ole, vaan kaikki peittävät dekolteen alueen kunnolla, ulottuvat polven alapuolelle eivätkä näytä kireiltä. Myöskään hempeän pastellivärisiä kuten vaaleanpunaisia vaatteita minulla ei ole koska mielestäni ne sopivat vain nuorille tytöille. Olen useimmissa vaatemerkeissä kokoa 36, joissakin 34. En siis ole ylipainoinen, pitkä kylläkin. Hakisin sellaista naisellista mutta riittävän klassista tyyliä. Meikkaan hillitysti ja pyrin käyttämään yhteensopivia koruja, en liian isoja tai räikeitä. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä, että pitäisiköhän kuitenkin myös nuo mekot ja kirkkaat värit vaatteissa jättää nuoremmille ja alkaa pukeutua huomaamattomammin? Olenko siis mielestänne tyylitön?

2. ruåttalaine Vierailija

Oletko ihan tosissasi? Olet hoikka, pieni ja 37 vuotta, tuo asu on ehkä liian vanhoillinen vartalollesi. Eihän tuo mekko edes ole nuorison mekko, mummomekko paremminkin. Ollaanko Suomessa vielä noin vanhoillisia vaatetuksen suhteen, vai onko tämä vain sinun juttusi? Meillä Ruotsissa saa jopa vanhukset pukeutua tuollaiseen mekkoon. Meillä ei olla niin ikärasisteja kuin Suomessa.

3. ruåttalaine Vierailija

Lisäisin vielä että kirkkaat värit nimenomaan sopivat tosi vanhoille, siis yli 60v, kun omat värit ovat haalistuneet. Ei väreissä ole ikärajoja, minihametta sen sijaan en suosittele yli 60 vuotiaille.
    Eilen näin kaupassa takaapäin upeakroppaisen naisen tiukissa farkuissa ja kun nainen näytti naamansa, niin nainen olisi voinut olla yli 60v. Meillä jokainen itse päättää mitä päällen laittaa, vanhuus on täällä enemmän korvien välissä kuin syntymävuodessa.

4. vierailija Vierailija

Pieni en kyllä ole, hoikka ja pienihän ei ole sama asia. Olen hoikkuudesta huolimatta aika isokokoinen nainen, pitkä ja leveäluustoinen. Esimerkiksi kaverini jolla on ylipainoa, näyttää tästä huolimatta minua selvästi pienemmältä koska on lyhyt ja muutenkin vain jotenkin pieni. Kaikki laihat naisethan eivät ole mitenkään siroja, varsinkin pohjoismaisissa naisissa on monia hoikkia mutta voimakasrakenteisia naisia. Minäkään en muistuta mitään siroa ranskatarta tai virolaista, olen enemmän sellainen pitkä ja vahva viikinkinainen ruumiinrakenteeltani. Tämäkin on yksi syy miksi mietin että kannattaako minun käyttää tuollaisia kevyitä mekkoja.

Ja kyllä olen ihan tosissani tuon ikäjutun kanssa. Kun lukee keskusteluja naisten pukeutumisesta niin tuntuu, että oli keski-ikäisellä naisella, varsinkin suomalaisnaisella, tyyli mitä tahansa niin aina se on huonosti. Toisaalta sanotaan kuinka suomalaisnaiset eivät ole naisellisia vaan harmaita ja tylsiä miesmäisissä vaatteissa, lyhyissä hiuksissa ja ehostamatta. Kehotetaan ottamaan mallia vaikka itänaapurista tai Keski-Euroopan tyylikaupungeista. Ja sitten kun aikuinen suominainen laittautuu ja käyttää niitä naisellisia vaatteita niin sekään ei ole hyvä, kun pitäisihän sitä ymmärtää, ettei enää tässä iässä voi olla mitenkään hyvännäköinen, huomaamaton pitäisi olla. Sitäpaitsi me aikuiset suomalaisnaisethan olemme kuulemma muutenkin ihan peruspiirteiltämme niin rumia ettei meitä mikään kaunista. Kyllä vaan, tätä se kirjoittelu varsinkin mieskirjoittajilla on kun kyse on aikuisen naisen pukeutumisesta ja tyylistä. Ilmeisesti tässä iässä pitäisi osata muuttua näkymättömäksi.

5. vierailija Vierailija

Samat tyylijutut on keskustelupalstalla ollut jo vuosikymmeniä, milloin me keski-ikäiset ollaan mätisäkkiä milloin linttakenkiä. Mutta brittien keskustelupalstoilla ne haukkuvat samalla tavalla brittinaisia.
    Mielestäni suomalainen tavisnainen pukeutuu ihan hyvin. Jos olet kokoa 34- 36 niin tyttömäinen tyyli sopii ihan hyvin, itse näkisin sinut ja tyylisi jotenkin kata kärkkäsmäisenä, ja jos ajattelen katalla tuota hametta niin ei mitään ongelmaa.

6. vierailija Vierailija

Exuse me?!? Luin tän viestin moneen kertaan ja mietin mitäs helvettiä, onko joku läppä. Oon vasta 19 mutta mulle tuli mieleen et jos joku vähän isompikokonen nainen käyttäis tollasta mekkoo se näyttäis tosi mammamaiselta. Siis etkö haluu olla nuorekas? Jännä ettet.. ihan omanikäseltä varmaanki näyttäisit, vaatteita ne vaan on. Mites sitten aiot pukeutua 50 vuotiaana?!?

7. ruåttalaine Vierailija

Huomasin vasta jälkikäteen että kerroit olevasi pitkä, eli et ole pieni.

Olethan jo ymmärtänytkin että teetpä niin tai näin niin aina joku valittaa, koskaan et voi pukeutua siten että kaikki olisivat tyytyväisiä. Ja että kovin monet tykkää että naisten pukeutuminen on heidän päänsärkynsä, vaikkeivat edes naisia ole. Et voit koskaan saada osaksesi kaikkien tykkäämistä, olipa kyse mistä asiasta tahansa. Jää siis jäljelle vain yksi mahdollisuus; eli pidä sellaisia vaatteita mistä itse tykkäät. Kun opit pitämään pääsi, niin huomaat että yhä harvempi uskaltautuu moittimaan valintaasi. Moni arvostelee naisen vaatetusta, koska haluaa tuottaa pahaa mieltä ja alentaa itsetuntoasi. Kun annat piut paut toisten tykkäämiselle, niin siinä katoaa toisten motiivikin pistää nokkansa asioihin, jotka eivät heille kuulu.

Nyt tyttö pää pystyyn, kevättä rintaan ja mekkoa päälle!

8. huomioitsija Vierailija

Niin, etkös itse alkanut rätkyttää mummopukeutumisesta, esimerkiksi sitten hyvästä pukeutumisesta otit kuusikymppisen jolla oli kireät farkut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri