Voiko alle 18-vuotias hakea postista pakettinsa jos on koodi ja henkkarit mukana ja maksaa sen kortilla tai käteisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fusionman44
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Fusionman44

Uusi jäsen
20.11.2011
3
0
1
Niin, olisi tälläinen pienoinen ongelma. Poikani haluaisi tilata postista jonkun aseen, mutta en voi maksaa kortilla enkä minä ehtisi töistä sitä sieltä hakea niin voiko poikani itse mennä hakemaan sen postista ja maksaa vaikkapa käteisellä tai maksammeko sen netissä kortilla, tarvitsisin neuvoja ja apua, Kiitos.

Kyllä voi, jos paketti lähetetään pojan nimellä. Jos maksuvaihtoehtona on postiennakko, niin poika voi maksaa kun hakee paketin, tai sitten maksat netissä samalla kun teette tilauksen niin ei tarvitse maksaa postissa mitään. Yleensä tulee vielä halvemmaksi maksaa tilaus etukäteen, postiennakko aiheuttaa hieman lisäkuluja. Tai jos pystyy valitsemaan maksutavaksi laskun, paketin mukana tulee lasku jonka käyt maksamassa pankissa tai nettipankissa.

Siis ei tarvitse noutaakseen muutakuin henkkarin ja koodin?

Ei tarvitse muuta. Tietysti rahaa tai pankkikortin jos tilaus on tehty postiennakolla ja se pitää maksaa postissa.

Jos paketti tulee jonkun muun kuin pojan nimellä, vaikka vanhemman, kotiin tulevan pakettikortin/saapumisilmoituksen mukana on muistaakseni valtakirja, jonka täyttämällä voi antaa luvan jollekin muulle, kuin pakettiin merkitylle vastaanottajalle, noutaa paketin.

Aina henkkareita ei kysytä ja esimerkiksi meidän lähipostista annetaan mun nimellä tulleet paketit miehelle jos mies menee koodin kanssa hakemaan, mutta jos jossain ollaan tarkempia, sitä pakettia ei välttämättä anneta muulle kuin pakettiin merkitylle vastaanottajalle ilman valtakirjaa.

Hei,

Myös lapsella on oikeus luottamukselliseen viestintään. Siksi lapselle osoitettua kirjattua, vakuutettua tai saantitodistuslähetystä ei saa luovuttaa lapsen huoltajalle ilman lapsen antamaa valtakirjaa tai lapsen läsnäoloa. Mikäli vastaanottaja ei pysty itse kuittaamaan esimerkiksi nuoren iän vuoksi hänelle saapunutta lähetystä, lähetyksen voi kuitata myös mukana oleva huoltaja, edunvalvoja tai avustaja. Jos lapsi pystyy itse kirjoittamaan allekirjoituksensa ja hänellä on kuvallinen henkilöllisyystodistus, hän voi noutaa lähetyksensä ilman huoltajan mukanaoloa.

Ystävällisin terveisin,

Leena, Postin asiakaspalvelu
p. 0200 71000 (mpm/pvm)
asiakaspalvelu@posti.fi
www.posti.fi

Yhteistyössä