voiko anemia olla syy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nasunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nasunen"

Vieras
miksi ei tärppää..?vauvaa siis yritetty jo useampi kuukausi ja hb mulla 105 ja nyt sitten rautakuuri mutta aloin miettimään että voiko raudanpuute olla syy miksi ei tärppää vai onko vain sattumaa..ja miten nopeasti hb alkaa nousta..

hb oli 100 ku tulin raskaaksi, koko raskausajan oli 90-100 ja oli kyllä kamala olo, vaikka siis söin 2x obsidania päivässä. ootko käyny lääkärissä? voisit kysyä voisiko olla mahdollista saada esmes verensiirto ennen raskautta että lähtisi nousuun

[QUOTE="poikia3";23866554]Onko selvitetty syy, miksi sun hb on noin alhainen. Se syy voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista.[/QUOTE]

mä luulen että se johtuu mun valikoivasta syömisestä..syön melko vähän lihaa ja paljon maitotuotteita.ja no ei sitä painoakaan turhan paljon ole noin 41kg ja pituutta 160cm mutta silti yksi lapsi meille on suotu=)

ei koskaan oo tutkittu, kaikki vaan kohauttelee olkiaan, jotkut gynet aina sano että kyllä se ekan lapsen jälkeen nousee. no noushan se, nyt on ollu 110 kahella obsidanilla päivässä. mut eipä tohon enään kiinnitä huomioo, mietityttää joskus kyllä et oisko olo energisempi jos sais sen kohoomaan, ei nytkään olo mitenkää yliväsynyt ole kyllä

[QUOTE="nasunen";23866574]mä luulen että se johtuu mun valikoivasta syömisestä..syön melko vähän lihaa ja paljon maitotuotteita.ja no ei sitä painoakaan turhan paljon ole noin 41kg ja pituutta 160cm mutta silti yksi lapsi meille on suotu=)[/QUOTE]

mä luulen että sua saattai auttaa pikkanen painonnousukin raskauden yrityksessä. ja muuten mä painan 87 ja 171 pitkä, syön lihaa, maksaa pinaattia yms todella monipuolisesti ja silti on alhaalla

[QUOTE="vieras";23866592]Kuinka niin? Alkuraskauden anemia on vaarallista raskaudelle.[/QUOTE]

Mulle ainenkin niin sanottiin ettei missään nimessä saa syyä rautaa, kun veren pitääkin alussa olla ohutta että menee sujuvasti istukan ohuiden verisuonten läpi, tai jotenkin niin, sitten viikolla 13aloin syömään rautaa

http://www.rautainfo.fi/index.php?k=6748

Raskaana olevien hemoglobiiniarvo mitataan verikokeella neuvolassa, jossa annetaan ohjeet myös lisäraudan nauttimiseksi. Jos hemoglobiiniarvo on heti raskauden alussa alle 110 g/l, annetaan lähete tarkempiin verikokeisiin varastoraudan mittaamiseksi. Näin toimitaan myös, jos hemoglobiini on alle 100 g/l rautalääkityksestä huolimatta.

mielenkiintoista, ei multa koskaan tollasia mitattu :/

[QUOTE="vieras";23866639]Mitä käsittämätöntä soopaa tämä on? Ei pidä turhaan syödä rautaa, jos ei sitä tarvitse, mutta anemiaa ei kuulu olla.[/QUOTE]

no senkun tietäs, mut näin sanottiin neuvolassa

entäs mikä on paras rautavalmiste vao onko niillä niinkään eroja..mulla nyt retafer mut yleensä on obsidan mutta sen paikalla oli vain tyhjä aukko tällä erää.

Mulla parhaiten auttaa kräuterbleutsaft - siis neste jota saa apteekista ja luontaistuotekaupasta. Mun hb on myös sadan pinnassa ja työterveyslääkäri tutkitutti tarkemmin. Mulla just tilanne se, että rautavarastot matalalla. Syyksi löytyi kohdun polyyppi tai myooma, joka todellakin voisi vaikuttaa raskautumiseen. Syynä voi olla myös mm. keliaki. Eli musta olis kyllä järkevä tehdä ensin edes kunnon verikokeet ja oikeesti selvittää mistä on kyse. Anemia vaikeuttaa myös moneen asiaan, jos lukee anemian oireista siellä lukee väsymyksen lisäksi mm. hengästyminen, rytmihäiriöt, hiusten lähtö, kynsien halkeilu jne.

mulla ei muita kokeiltu koska obsidan sopi elimistölle niin hyvin. ei maha kipuja ummetusta eikä muitakaan oireita. tosin ei se hirveesti kyllä hb:tä mulla nostanukkaan.

ootko meinannu lääkärissä käydä? gyne vois olla paikallaan, sen kanssa voisit jutella raskauden yrityksestä kannsa. tsemppiä kovasti yritykseen!!
ainiin muista foolihappo lisä!

Yhteistyössä