Voiko avoin parisuhde toimia?

  • Viestiketjun aloittaja Plaza-tiimi
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja Se koira älähtää:
...johon kalikka kalahtaa.
En näe yhteyttä koirien ja avoimen suhteen välillä, mutta tämä keskustelu alkaa muistuttaa sitä samaa kintuille kuseskelua, joka täällä leimaa niin montaa keskustelua.
Lähes poikkeuksetta kaikki vähääkään kiinnostavammat tai järkevimmät keskustelut tuhoaa joku 'periaatteesta vastarannankiiski', joka kuitenkaan ei pysty perustelemaan järkevästi argumenttejaan tai edes kiihkotta kertomaan omista tuntemuksistaan.

Suuttumus leimahtaa pienimmästäkin ja kohta taas keskustelu pyörii yksien ja samojen nimien ympärillä. On vaikea kuvitella, että nämä keskustelut palkitsisivat ketään aikuista, joka on koskaan kunnon keskustelua käynyt. Sen sijaan tämä tarjoaa oivan paikan nimettömänä sylkeä omaa sisäistä kaaostaan ulos milloin milläkin nimellä. Yhtäläisyys on vahva Suoli24 sivuston kanssa.

Näitä 'kävin torilla ja näin lokin paskalla'-avauksia on aivan riittämiin, ne eivät kiinnosta muita kuin amista itseään ja hänen viittä yhtä kehittynyttä kaveriaan. Onhan sitä siinäkin tietysti.

 
Rauhanturvaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Se koira älähtää:
...johon kalikka kalahtaa.
Taidat olla yksi niistä pahimmista häiriköistä, joka juoksee vipin perässä räksyttämässä. Laita elämäsi kuntoon. Pönkitä muualla sitä huonoa itsetuntoa. Mieluummin luen vipin tekstiä kuin sinun kommenttejasi. Juu, olen vippi, eikös vaan.
 
V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja Joku jostakin:
... vastaan oman näkökantani.

Nuo vipin riehumiset ja uhittelut "jos tietäisitte kuka olen" ja esittäminen, että olisi virkavallan kanssa jossain l a i l l i s e s s a tekemisessä saattavat pelottaa modea, jos hän on kovin nuori tai muuten epävarma oikeuksistaan. Siinä hän on ollut oikeassa, että teksti lisättynä poliisin virkamerkkiin ei ollut soveliasta, vaan saattaisi heikommasta ihmisestä tuntua jopa uhkaukselta. Tämä erilaisten kuvalainauksien sopimatonta ja joissakin kohdin jopa laitonta lainausta harrastava henkilö on ilmeisesti uhitellut/pelotellut modea poistamaan myös btdt vastaustekstin, jossa ei oikeasti ollut mitään sopimatonta.

Moderaattorille

Väittää tämä vip ihan mitä tahansa, niin todella monet tahot suojaavat kuviansa tekstillä "kopiointi ja lainaaminen kielletty". Juuri tästä syystä esim. iltapäivälehdet laittavat linkin kuviin, jotka eivät ole lehtitalon omaa materiaalia. He eivät siis kopio ja paina kuvaa suoraan omille sivuilleen. MYös omassa harrastus ja työpiirissä käytetään tuota samaa tapaa, enkä voi siis lähetellä suoraan jotain materiaalia omilta sivuiltani muille, ilman että olisin ensin kysynyt kuvan oikeudet omistavalta taholta, saanko kuvia käyttää. Joskus lupa tulee, joskus ei.

Vipille

Sinun on ihan turha uhota, että "täällä ei minua tunne ketään". Kyllä tuntee, jotkut ovat jopa treffailleet kanssasi ja saaneet tuntea sen jälkikäteen alatyylisinä haistatteluina, uhkauksina kuvien ja /tai muiden tietojen levittämisellä yms.

Myös ihmiset, jotka eivät sinua henkilökohtaisesti ole tavanneet, ovat opineet tuntemaan sinut ja miksikö? No siksi, ettet vielä eläkeiässäkään ole oppinut sitä, että netissä ei kannata paljastaa ihan kaikkia itsestään ja menneisyydetään. Mitähän kaikkea nämä sinut tavanneet henkilöt mahtavat tietää, koska ihmiset, jotka tuntevat sinut vain yleisen keskustelufoorumin kautta (kuten minä) tietävät sinusta niinkin paljon.

[Moderoitu]

Ota nyt taas opiksesi ja poistu vaihvihkaa takavasemmale ymmärtäen, ettei sinun mailmasi ole täällä. Virtuaalimaailmasskin pitäisi olla edes hiukan henkistä tasapainoa, muuten saa nenilleen joka käänteessä. Koita pärjäillä.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...:
Meinaan tämän ketjun. Loppuun kaluttu!

Aiheeseen sen verran. Ei toimi.
Aiheesta olisi keskusteltavaa vaikka kuinka paljon, mutta jokseenkin kehittymätön sananvaihto ja asiaan liittymättömien kuvien linkittely on mädättänyt keskustelun.
 
been there, done that
Kun ei nimimerkitön provosointi onnistu yhtäällä, sitä yritetään toisaalla toistuvasti:
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.07 18:56:
Nyky maailmaan mahtuu jos jonkinmoisia "suhteita". Pariskunnat voivat "seurustella" keskenään, ja harjoittaa tapaamisissaan seksiä ristiin rastii. Olen lukenut, että näissä geimeissä hedelmällisintä olisi se, että kumpainenkin pari olisi bi-seksuaaleja. Siis homostelua, lesboilua, sekä sikin sokin olemista. No, kuvatunlaiset suhteet taitaa olla perin harvinaisia, mutta tätä päivää kuitenkin. Kun ei pelkkä omena enää riitä, siirrytään "sekahedelmän" nauttimiseen.
Alkuperäinen kirjoittaja 4.2.08 16:33:
Jos on homo, hän harrastaa seksiä muiden miesten kanssa. Ja tietysti lesbot harjoittaa seksiä naisen kanssa. Olkoot edellä mainitut sitten kumppanuksia, yhden yön tuttuja, tai rekisteröidyssa parisuhteessa. Nämä olen suvainnut, osin myös hyväksyn. Bi-seksuaali onkin vaikeampi ymmärtää. Seksuaalinen suuntaus on kumpaankin sukupuoleen. Minulla ei ole mitään vastaan edellä mainittuja "suuntauksia", mutta ymmärrykseni on kovilla biseksuaalien suhteen.

Voitaisiinko ajatella asiaa siten, että biseksuaalisuus ei olekaan niin suvaittavissa, kuin mitä homous ja lesbous? Tässä ihmisten rakentamassa yhteiskunnassamme on luotu yhteistuumin tiettyjä pelisääntöjä, elikkä normistot on olemassa lähes kaikiin asioihin. Jos näistä yleisesti hyväksytyistä normistoista poiketaan, heitä sanotaan "poikkeaviksi". Normaali ihminen on henkilö, joka elää ja käyttäytyy yleisesti hyväksytyllä tavalla. Mikä on se poikkeava seksuaalisuus, jolloin aletaan puhua sairaasta ihmisestä. Onko se eläimiin sekoaminen, transu.....en edes tiedä kaikkia suuntauksia. Luulisi rajan olevan jossain, mutta onko bi-seksuaalisuus niillä rajoilla?

Yhteiskunta kehittyy ja muuttuu, se on aivan luonnollista, mutta moraali löystyy siihen nähden kovin hitaasti. Enkä ole päivittämässä täällä kenenkään moraalia, mutta kyseenalaistan bi-seksuaalisuuden normaaliksi. Sairaudesta ei kukaan uskalla puhua, en minäkään, en ainakaan ala aprikoimaan sitä julkisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja 4.2.08 19:42:
Yhteiskunnan valmiissa "rattaissa" ei siis ole hyväksyntää bi-liitoille, rekisteröinnistä puhumattakan, tätä halusin korostaa. Voidaan kysyä, tunteeko bi-seksuaali uskollisuus käsitettä? Ollako uskollinen jollekin miehelle/naiselle, ja elää "parisuhteessa? Tuntuu mahdottomalta. Onko bi-seksuaalisuudella parisuhteelle ominaista jatkuvuutta, ja kykyä sitoutua? Nämä ovat minun kysymyksiä ilmaan heitettynä, ja tuskin saan keneltäkään niihin minua tyydyttävää vastausta. Eikä toisaalta ole väliäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja 4.2.08 23:01:
Ei koske, ei todellakaan, mutta jotenkin säälittää, joka ei tässä kohtaa tunnu sairaudelta, sääli nimittäin. Ehkäpä minä heterona olen tottunut ja puutunut siihen yksinkertaisuuteen parisuhteen kannalta.
Alkuperäinen kirjoittaja 5.2.08 01:05:
Seksuaalisesti kieroutuneet ovat yleensä tunnevammaisia, siis sairaita.
Alkuperäinen kirjoittaja 7.2.08 17:13:
Lupasin olla kommentoimatta enää tällä ketjulla, mutta haluan vielä poiketa, olematta "poikkeava".
Alkuperäinen kirjoittaja 7.3.08 11:25:
Sulla olis varmaan syytä keskustella aiheesta. Olet tunnevammainen ja seksuaalisesti eksyksissä. Jos harrastaa *parisuhteessa* seksiä siellä täällä, sen ja tän kanssa, miten kyseessä voi olla parisuhde. Jos suhteessa oleva nainen käy *vieraissa* miehissä ja naisissa, miten hän voi sanoa elävänsä parisuhteessa, käsittämätön yhtälö. En ole asiantuntija, mutta jotain psyyken alueella on pahasti pielessä. Varsinkin jos näillä avointa elämää harrastavilla on yhteisiä lapsia.

Jotenkin ymmärrän vielä homoja ja lesboja, mutta bi-seksuaalisuus menee yli minun hilseen, ja vielä *parisuhteessa*, jossa kumpikin saa mennä ja tulla kulloisenkin suuntauksensa mukaisesti. Yhteiskunnassamme ei ole tällaisiin suhteisiin mitään valmiutta, kaavakkeista puhumattakaan. Menee tovi, että pääsette hyväksynnän piiriin, kuten oli homoliittojen kanssa. Minä en tuomitse, vaan säälin teitä poloisia.
I rest my case.
 
Rakkaan mieheni vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Kun ei nimimerkitön provosointi onnistu yhtäällä, sitä yritetään toisaalla toistuvasti:
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.07 18:56:
Nyky maailmaan mahtuu jos jonkinmoisia "suhteita". Pariskunnat voivat "seurustella" keskenään, ja harjoittaa tapaamisissaan seksiä ristiin rastii. Olen lukenut, että näissä geimeissä hedelmällisintä olisi se, että kumpainenkin pari olisi bi-seksuaaleja. Siis homostelua, lesboilua, sekä sikin sokin olemista. No, kuvatunlaiset suhteet taitaa olla perin harvinaisia, mutta tätä päivää kuitenkin. Kun ei pelkkä omena enää riitä, siirrytään "sekahedelmän" nauttimiseen.
Alkuperäinen kirjoittaja 4.2.08 16:33:
Jos on homo, hän harrastaa seksiä muiden miesten kanssa. Ja tietysti lesbot harjoittaa seksiä naisen kanssa. Olkoot edellä mainitut sitten kumppanuksia, yhden yön tuttuja, tai rekisteröidyssa parisuhteessa. Nämä olen suvainnut, osin myös hyväksyn. Bi-seksuaali onkin vaikeampi ymmärtää. Seksuaalinen suuntaus on kumpaankin sukupuoleen. Minulla ei ole mitään vastaan edellä mainittuja "suuntauksia", mutta ymmärrykseni on kovilla biseksuaalien suhteen.

Voitaisiinko ajatella asiaa siten, että biseksuaalisuus ei olekaan niin suvaittavissa, kuin mitä homous ja lesbous? Tässä ihmisten rakentamassa yhteiskunnassamme on luotu yhteistuumin tiettyjä pelisääntöjä, elikkä normistot on olemassa lähes kaikiin asioihin. Jos näistä yleisesti hyväksytyistä normistoista poiketaan, heitä sanotaan "poikkeaviksi". Normaali ihminen on henkilö, joka elää ja käyttäytyy yleisesti hyväksytyllä tavalla. Mikä on se poikkeava seksuaalisuus, jolloin aletaan puhua sairaasta ihmisestä. Onko se eläimiin sekoaminen, transu.....en edes tiedä kaikkia suuntauksia. Luulisi rajan olevan jossain, mutta onko bi-seksuaalisuus niillä rajoilla?

Yhteiskunta kehittyy ja muuttuu, se on aivan luonnollista, mutta moraali löystyy siihen nähden kovin hitaasti. Enkä ole päivittämässä täällä kenenkään moraalia, mutta kyseenalaistan bi-seksuaalisuuden normaaliksi. Sairaudesta ei kukaan uskalla puhua, en minäkään, en ainakaan ala aprikoimaan sitä julkisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja 4.2.08 19:42:
Yhteiskunnan valmiissa "rattaissa" ei siis ole hyväksyntää bi-liitoille, rekisteröinnistä puhumattakan, tätä halusin korostaa. Voidaan kysyä, tunteeko bi-seksuaali uskollisuus käsitettä? Ollako uskollinen jollekin miehelle/naiselle, ja elää "parisuhteessa? Tuntuu mahdottomalta. Onko bi-seksuaalisuudella parisuhteelle ominaista jatkuvuutta, ja kykyä sitoutua? Nämä ovat minun kysymyksiä ilmaan heitettynä, ja tuskin saan keneltäkään niihin minua tyydyttävää vastausta. Eikä toisaalta ole väliäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja 4.2.08 23:01:
Ei koske, ei todellakaan, mutta jotenkin säälittää, joka ei tässä kohtaa tunnu sairaudelta, sääli nimittäin. Ehkäpä minä heterona olen tottunut ja puutunut siihen yksinkertaisuuteen parisuhteen kannalta.
Alkuperäinen kirjoittaja 5.2.08 01:05:
Seksuaalisesti kieroutuneet ovat yleensä tunnevammaisia, siis sairaita.
Alkuperäinen kirjoittaja 7.2.08 17:13:
Lupasin olla kommentoimatta enää tällä ketjulla, mutta haluan vielä poiketa, olematta "poikkeava".
Alkuperäinen kirjoittaja 7.3.08 11:25:
Sulla olis varmaan syytä keskustella aiheesta. Olet tunnevammainen ja seksuaalisesti eksyksissä. Jos harrastaa *parisuhteessa* seksiä siellä täällä, sen ja tän kanssa, miten kyseessä voi olla parisuhde. Jos suhteessa oleva nainen käy *vieraissa* miehissä ja naisissa, miten hän voi sanoa elävänsä parisuhteessa, käsittämätön yhtälö. En ole asiantuntija, mutta jotain psyyken alueella on pahasti pielessä. Varsinkin jos näillä avointa elämää harrastavilla on yhteisiä lapsia.

Jotenkin ymmärrän vielä homoja ja lesboja, mutta bi-seksuaalisuus menee yli minun hilseen, ja vielä *parisuhteessa*, jossa kumpikin saa mennä ja tulla kulloisenkin suuntauksensa mukaisesti. Yhteiskunnassamme ei ole tällaisiin suhteisiin mitään valmiutta, kaavakkeista puhumattakaan. Menee tovi, että pääsette hyväksynnän piiriin, kuten oli homoliittojen kanssa. Minä en tuomitse, vaan säälin teitä poloisia.
I rest my case.
Vastauksen sai useammat, hyvä niin. Oikein hyvää jatkoa sinne *leikki ja lelu maailmaan.*
 
kliffaa kun on vänkää
Alkuperäinen kirjoittaja hyypäri:
Miten joku voi olla noi daiju

Sallitko pienen slangi korjauksen; Daiju on pää. Esimerkiksi; Meneekö tää juttu sun daijuun, elikkä päähän.

Viestisi oli täten; Miten joku voi olla niin pää. Eiks ole aika hassua.

Joillain se kuuppa ei oikein futaa. Sataako muuten siellä teilläpäin sköneä, täällä se on snökeä.
 
siis en minä
Alkuperäinen kirjoittaja hyypelö edeltä:
Alkuperäinen kirjoittaja voisinuatuttöparkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hyypäri:
Eikö toi yks vois mennä johonki hoitoon noiden lainausmerkkiensä kanssa. Miten joku voi olla noi daiju, ettei tajuu, et kaikille on aivan selvää että kaikki noi peetä täynnä olev ppostaukset tulee samasta ososta..Taitaa toi todella asua täälä ihan järestää. aika avutonto touhua, olla välillä vaimo ja välillä ukko. taitaa koko perhe kirjootella t'änne vuorotelleb
kuinkatärkeääsulleonsaadajotenkinyksilöityäkirjoittajia?eiköseolesamakukasanoojamitäsanoojokunimetönvaansanoo
Näihä se on kuten sanot. mutta jos vain asialla on merkitrystä, ni miksi sen sama asia tarvii sitten sanoa monta kertaa. tässäkin ketjussa sata monta samanlaista viestii samasta ososta.
silloinhan kerta riittää vaan oli nimmari mikä tahansa ja täts it.
Tyttö sulla muuten on housuissas. Ainakin pupu. Sulleki on sanottu sata kertaa, et oot idari, etkä usko. miks ap uskois sua sit?
siis ap, eli sinä
 
no mä en o plaza-tiimi = ap
enkä ole myöskää kukaan muukaan. olen ihan noubabi. miten se lause menikään " en ole kukaan joksi minua luulet" tai "kirjoitan aina tällä omalla nicilläni"

oon just setyyppi yuo know
 
V.I.P.
Tämä ketju näyttää päässeen tiensä päähän, vaikka toisaalta, viettiasioissa pysyminen on vaikeaa. Aivan kuten monisuuntaisten viettien hallinta.
 
lallalaa
"joku" tietää kaiken siitä, miten viettejä ei voi hallita.

-jos jotain tekee mieli, niin sehän otetaan vaikka "lainaamalla"

-jos janottaa, niin juodaan vaikka "kaksin käsin"

-jos ei ole "soveliasta" kirjoitella elleihin, niin kirjoitellaan monella nikillä

Heh, helppoa kuin tiilenpäiden luku :)

Myös itesään fiksumpia ihmisiä on vaikea hyväksyä, johtunee siitä, ettei pääse samalle ajatustasolle heidän kanssaan?

Siinä sitä sitten takerrutaan johonkin stadin slangiin, jota todellakin puhuivat kaikki Sörkkalaiset gubet.
 
V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja lallalaa:
"joku" tietää kaiken siitä, miten viettejä ei voi hallita.

-jos jotain tekee mieli, niin sehän otetaan vaikka "lainaamalla"

-jos janottaa, niin juodaan vaikka "kaksin käsin"

-jos ei ole "soveliasta" kirjoitella elleihin, niin kirjoitellaan monella nikillä

Heh, helppoa kuin tiilenpäiden luku :)

Myös itesään fiksumpia ihmisiä on vaikea hyväksyä, johtunee siitä, ettei pääse samalle ajatustasolle heidän kanssaan?

Siinä sitä sitten takerrutaan johonkin stadin slangiin, jota todellakin puhuivat kaikki Sörkkalaiset gubet.

Modet siivoaa viestejä, ketjuja lukitaan. V*****lla voi sivistyneestikin. Jos joku hiekkalatikolla tallaa sun santakakun, pitääkö heti lyödä lelulla päähän. Rakenna uusi kakku ja ole hiljaa.
 
Olen huomannut,
että tämä vippinä esiintyvä henkilö on aina osallisena modetuissa ja suljetuissa ketjuissa. Siis ihan aina.
Mistä se mahtaa johtua? Olisiko syytä pohtia käyttäytymistään palstoilla kuten myös noiden typerien kuvien linkittämistä? Kuinka voidaan sallia, että joku linkittelee tuollaisia kuseksivien ukkojen kuvia keskustelujen lomaan? Viittaan 28.2.08 kello 23:34 vipin lähettämään kuvaan.

Ehdotan moderaattorille, että tämän riidanlietsoja ja "sivistyneeti vittuilija" nikin rekisteröity käyttäjä moderoidaan pois näiltä palstoilta. Uskon vakaasti, että palsta rauhoituu oitis ja asiapitoiset keskustelut saavat etusijan elleissä. Miksi pitäisi suvaita, että joku mies riehuu jakuvasti nokkimassa ensisijaisesti naisille tarkoitetulla palstalla.

Ps. Tämä viesti EI ole vipille, niin kuin otsikkokin kertoo. Joten älä kommentoi tätä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä