Voiko eka ovulaatio tulla jo synnytyksen jälkivuodon aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttu

Vieras
Tietääkö kukaan?

Ja milloinkas tuo jälkivuoto katsotaan loppuneeksi? Vasta sitten kun yhtään mitään ei enää vuoda (edes sellaista kellertevää)?

Mulla on ollut viikon ajan huonoa oloa ja menkkajomotusta alavatsassa. Kävi heti mielessä, että en kai ole taas paksuksi pamahtanut, vaikka kondomia ollaan käytetty. Jälkivuoto kesti yli 6 viikkoa, jos se siis katsotaan loppuneeksi vasta sitten kun tosiaan mitään ei enää vuoda. Ihmettelin, kun vuoto ei ottanut loppuakseen, niin mitä jos mulla olikin ovis, kortsu petti juuri otollisella hetkellä ja tulin raskaaksi? Ja jälkivuoto ei ollutkaan pitkittynyttä vaan vaihtuikin "hedelmöittymislimoiksi"?

no koska synnytit?onko synnytyksestä pitkä aika?
seksiähän ei kannata heti edes harrastaa ettei alapää tulehdu.meillä meni ekaan kertaan synnytyksen jälkeen niin joku 4 kuukautta.
paikatkin oli kipeenä kauan aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no koska synnytit?onko synnytyksestä pitkä aika?
seksiähän ei kannata heti edes harrastaa ettei alapää tulehdu.meillä meni ekaan kertaan synnytyksen jälkeen niin joku 4 kuukautta.
paikatkin oli kipeenä kauan aikaa.

Synnytin 2 kk sitten. Ei tullut repeämiä tms., joten yhdynnän suhteen ei ollut vaikeuksia, joten aloitettiin seksielämä 1 kk:n päästä synnytyksestä.

se ovulaation ajankohta on niin yksilöllistä. sehän voi olla vaikka samana tai seuraavana päivänä synnytyksestä eli käytännössä katsoen heti synnytyksen jälkeen voi tulla raskaaksi. tuosta jälkivuodosta ja koska sen katsotaan loppuneen. mä jälkitarkastuksessa sanoin lääkärille (poika tuolloin suunnilleen 8vk), että jälkivuoto kesti 6vk, oli viikon vuotamatta ja sitten alkoi taas. itse meinasin, että tuli menkat mutta lääkäri sanoi, että oli alkanut jälkivuoto uudelleen. kuitenkin seuraavat menkat tuli kun poika oli 3kk joten itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että menkat alkoi heti jälkivuodon jälkeen ja tuo viikon jälkeen tullut vuoto oli menkat.

se ovulaation ajankohta on niin yksilöllistä. sehän voi olla vaikka samana tai seuraavana päivänä synnytyksestä eli käytännössä katsoen heti synnytyksen jälkeen voi tulla raskaaksi. tuosta jälkivuodosta ja koska sen katsotaan loppuneen. mä jälkitarkastuksessa sanoin lääkärille (poika tuolloin suunnilleen 8vk), että jälkivuoto kesti 6vk, oli viikon vuotamatta ja sitten alkoi taas. itse meinasin, että tuli menkat mutta lääkäri sanoi, että oli alkanut jälkivuoto uudelleen. kuitenkin seuraavat menkat tuli kun poika oli 3kk joten itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että menkat alkoi heti jälkivuodon jälkeen ja tuo viikon jälkeen tullut vuoto oli menkat.

ovulaatio todellakaan ei voi tulla samana päivänä tai seuraava, koska menee kaksi viikkoa kunnes uusi munasolu kypsyy, ja nehän ei kypsy raskauden aikana. Joten se voi tulla aikaisintaan kahden viikon päästä.

Yhteistyössä