Voiko enää tässä vaiheessa saada maidon määrää lisääntymään? Imetyksestä kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maitoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maitoa

Vieras
Vauva tänään tasan 8kk.

Koko tämän viikon olen kokenut, että mahtaako enää maitoa kunnolla rinnoista tullakaan?

Kun ei vauva enää yöllä malta yhtä jaksoisesti pitkään imeä rintaa, vaan kolme lyhyttä kertaa syö ja imetyskerta on sitten ohitse. On alkanut myös purra nänniä aivan kuin sen merkiksi, että on "vihainen", kun maitoa ei tule enää entiseen tapaan.

En tunne enää, että maito ylipäätään nousee rintoihin eikä toisesta rinnasta ala tihkumaan maitoa, kun vauva imee toista rintaa.

Ikävää olisi siirtyä tässä vaiheessa enää korvikkeisiin. Mutta kai se on pakko, että toinen saa juomista.

Älä lannistu. Tuossa vaiheessa rinnat voi olla kuivan tuntuiset eikä toinen tissi enää samalla pirraa mutta maitoa tulee silti. Onko sulla kk alkaneet? Minulla ollut aiemmin täysimettäessäkin kk ja niiden alkupäivinä vauva vieronnut rintaa ja maitoakin tullut ehkä vähemmän mutta sinnikkäällä tarjoamisella aina päästy yli.

Ja mulla vauvat jo hyvin pienestä nukkuneet pitkiä yöunia, jossain kohtaa se ehkä vähensi maidontuloa hetkellisesti mutta kuitenkin rinnat oppivat siihen että päivällä tiheämmin.

Mulla vajaa 9kk ikäinen vauva. Mulla ei koko imetysaikana ole toinen tissi vuotanut, kun vauva syö. Silti täysimetin 5,5kk eli sai tarpeeksi maitoa. Niin ja tissit ei ole täyden oliset enää kuten joskus alussa ja tämä tarkoittanee, että tarjonta ja kulutus tasapainossa.Nyt imetän päivällä aina ennen aterioita (5kpl) ja yöllä kerran. Viime yön imuttelu kesti varmaan vain minuutin, mutta oli tehokaan oloista :) Tuossa iässä vauva saa nopsaan tarvitsemansa määrän ja ei välttämättä yöllä tartte enää ollenkaan tissiä.
Miten paljon teillä päivisin tissitellään?

Imetätkö vielä öisin? Kannattaa koittaa imettää unista vauvaa, silloin yleensä malttaa imeä pidempään. 3 imetyskertaa vuorokaudessa on kieltämätä aika vähän tuon ikäiselle vauvalle. Kannattaa imettää aina ennen kiinteiden tarjoamista ja itse pyrkisin imettämään myös yöllä.

Sinänsä on ihan normaalia eikä kerro maidon ehtymisestä, ettei imetys tunnu samalta kuin aiemmin eikä toinen tissi heru imetyksen aikana. Isompi vauva myös tyhjentää rinnan nopeammin. Mutta tuota imetyskertojen määrää koittaisin tosiaan lisätä.

Kylläpä se imee pidempään jos jano tulee. Mut siis onko tuo 3 imetyskertaa koko vuorokauden aikana? Viisi pitäisi vähintään olla vuorokaudessa kiinteiden lisäksi että saa eriittävästi maitoa.
Tuleeko pissaa miten?

Siis tarkoitan, että hän yöllä syö yhden imetyskerran aikana sen 3 kertaa. Yöllä muuten hän tankkaa sellaiset 3-4 kertaa, aamulla 1-2 kertaa, päivällä 2-3 kertaa

Tuota, ei ole ollut mitään ongelmia imettää, vaikkei meidän vauvat ole keskimmäistä lukuunottamatta syöneet lainkaan yöllä.

Se pureminen liittyy minusta paremminkin hampaiden tulemiseen, silloin purraan, kun ne ikenet vaivaavat. Eikä tuossa vaiheessa ole enää toisesta mitään valutellut, oli ihan helpotus, ettei maito suihkunnut kuten alkuvaiheessa.

Ja sitä maitoa tulee kuukausia vielä imetyksen lopettamisen jälkeenkin. Yli vuoden vanhoiksi olen nuo kaikki imettänyt.

Yhteistyössä