Voiko esim. toisella tapaamiskerralla kysyä mieheltä, haluaako tämä naimisiin? Siis ei kanssani, vaan noin ylipäätän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emmi"

Vieras
Mies on siis mua 13 vuotta vanhempi. Hän on yhden talon rakentanut, pitkässä suhteessa elänyt, kerran jo kosinut yms. Kokenut siis kaiken sen parisuhde"hässäkän".
Voi siis olla, että mies ei enää halua sitoutua vakavasti koskaan?

Minä taas haluan ehdottomasti naimisiin, ehkä vielä lapsen, omakotitalon yms. Mä en ole yhtään seikkailijatyyppiä, en voisi kuvitellakaan itseäni mihinkään romanssiin.

Mietinkin, jos kysyn mieheltä esim. Haluaako hän joskus naimisiin, noin ylipäätään? Olettettavasti kysyy minulta sitten samaa? Tai jos ei kysy, niin voisi jotenkin luontevasti yrittää jatkaa juttua niin, että mies tajuaa mun etsivän ihan oikeaa parisuhdetta ja että olen aika konservattiivinen tyyppi, mitä parisuhteeseen tulee.

Toisaalta siis koen, että asian kysyminen olisi reilua miestäkin kohtaan. Jos hän siis hakee vain romanssia, hauskanpitoa tms, niin tietää heti aluksi, ettei minusta ole siihen.

Turha kysyä. Kaikki miehet jotka haluavat seksiä, vastaavat "kyllä", riiippumatta heidän todellisista ajatuksistaan. Joka tapauksessa pitkän liiton jälkeisestä erosta selviytymiseen kuluu vuosia ennen kuin pystyy jälleen sitoutumaan - jos pystyy milloinkaan.

[QUOTE="Emmi";29076189]Toisaalta siis koen, että asian kysyminen olisi reilua miestäkin kohtaan. Jos hän siis hakee vain romanssia, hauskanpitoa tms, niin tietää heti aluksi, ettei minusta ole siihen.[/QUOTE]

Emme me sitä voi kertoa, koska muuten emme saisi milloinkaan seksiä. Ikävää mutta niin se on.

Minä taas sanon, että voit kysyä. Harva mies oikeasti on niin sika, hyväksi käyttää naista. Jos nainen tekee selväksi, ettei halua romanssia ja hänestä ole pelkäksi hupulaiseksi, niin en mä sellaista väkisin sänkyyn puhuisi. Jos olisin halunnut vain hupulaisen ja seksiä, niin etsisin toisen kohteen.

No totta kai voi kysyä. Eri asia sitten on millaisen reaktion kysymys aiheuttaa. Mua ehkä ahdistaisi jos mies toisella tapaamiskerralla alkaisi udella etsinkö elämänkumppania vai ihan huvitusta vain. Vaikka kuinka "yleisellä tasolla" kysyisi. Mutta tottakai on reilua ja kannatettavaa selvittää alkupuolella "suhdetta" että mitä elämältään mahdollisesti haluaa.

No multa ei piparia heru ennemmi, kuin voin olla varma, ettei enää muita tapailla. Seurustella ei vielä tarvitse, mutta toivoisin olevani ainut siinä vaiheessa, kenen kanssa peitto heiluu.

Miehenä vastaan että kyllä voit kysyä, elä kuitenkaan tuputa tuota kysymystä väkisin eläkä jatka aiheesta keskustelua väkisin jos toinen tuntee ahdistusta tuosta.

Nyt se on niin että miehet haluaa sitoutua enemmän kun naiset, joten mahikset on hyvät, mutta tuolla miehellä kun on jo mahdollisesti kipeä ero takana niin kannattaa ottaa puheeksi vasta kun tulee hyvä luonteva tilanne siihen.

Ei muuta kun rakastu ja rakasta :)

[QUOTE="Mies";29076250]Minä taas sanon, että voit kysyä. Harva mies oikeasti on niin sika, hyväksi käyttää naista. Jos nainen tekee selväksi, ettei halua romanssia ja hänestä ole pelkäksi hupulaiseksi, niin en mä sellaista väkisin sänkyyn puhuisi. Jos olisin halunnut vain hupulaisen ja seksiä, niin etsisin toisen kohteen.[/QUOTE]

Mikä tää sana on, en oo ennen kuullu =)

Voithan sinä kysyä mitä vaan ihan vaan sillä perusteella että haluat tuntea henkilön jonka kanssa on suhde.

Se mitä toinen vastaa taas, varsinkin kun suhde on tuore, pitäisi aina käsitellä jonkintasoisella kritiikillä. Riippuu asiasta.

Liian vakavat keskustelut vaan liian aikaisessa vaiheessa ei sovi kaikille, vaikka suhteesta voisikin kehittyä jotain hyvin vakavaa ja pitkäkestoista, se voi myös tyssätä alkumetreille jos toinen vaikuttaa liian innokkaalta hyppäämään syvään päähän kun ei vielä tunneta toisiaan kovin syvällisesti.

Varsinkin jos henkilöllä on jo lapsia ja entinen liitto pohjalla, olisin hyvin varovainen minkään liian sitovien merkkien heittelyssä heti alkuunsa. Toki ihmiset on yksilöitä ja toiset on vaan sellaisia että sitoutuu heti vakavasti toiseen, mutta sitä ei kyllä saisi ikinä olettaa, kuten ei sitäkään mitä täällä oletetaan että aina mies on perseen perässä pelkästään.

Voisin väittää että lähes jokainen aikuinen mies kyllä vaatii huomionsa kohteelta jonkintasoista itseään miellyttävää persoonaa, eikä vaan perseen antamista.

Poikoset ja pleijerit on ihan oma lukunsa. Ensimmäiseksi mainituissa on myös monelaista henkilöä, osa voi varmasti heistäkin ajatella sitoutumista nopeastikin.

Mutta se mielikuva mikä minulla tuli AP:sta ei ollut mikään kauhean hyvä, että raakataan alkumetreillä pois kaikki jotka "hukkaa aikaa" kun ei välttämättä ole vielä itsekkään selvillä siitä että onko valmis mihin kaikkeen uudessa suhteessa, kun ei vielä ole tunnettu edes kauaa.

Monet naiset kumminkin jotka sanoo etteivät ikinä halua lasta, muuttavat mielensä jos löytävät sellaisen kumppanin joka antaakin aihetta ajatella asioita toisin. Vahinkoraskaudet jne monasti saa ihmisen ajattelemaan asioita toisin, kuin silloin kun jostain asiasta "ei ollut varsinaista pelkoa joutua kohtaamaan sitä".

Enkä nyt sitä tässä sano että kaikki naiset haluaa lapsen kumminkin joskus, ei kaikki, aika moni jossain kohti elämää, viimeistään sitten katuvat kun eivät enää voi tehdä sitä lasta vaikka haluisivat, monelle se valinta on se tärkein asia, kun ei ole enää mahdollisuutta valita niin mielipiteet saattaa muuttua.

Yhteistyössä