Voiko hiiva mennä ohi itsestään? ja vaihtoehtoiset hoitokeinot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nih"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nih"

Vieras
Eilen huomasin että lievästi alkoi hiiva (taas) oireilemaan... Ollaan matkalla joten en sitten päässyt eilen apteekkiin ja ajattelin sinnitellä tähän päivään.

Tänään on ollut jostain syystä jo paljon helpompi olla..

Voiko hiiva siis mennä itsestään ohi? Vai voiko olla vaarallista jos jää hoitamatta?

Voi olla että olen ihan alussa raskaana, voiko hiivan hoitamatta jättäminen vaikuttaa siihen?

Mulla on pahoja kokemuksia noista hiivalääkkeistä (viimeksi kun jouduin käyttämään, aloin vuotamaan verta kun poltti niin pahasti) ja sen verran tänään vielä jänistin että ostin luonnonjogurttia, jota voi kuulemma myös ensiapuna käyttää...? Onko tästä kokemuksia?

Mä kokeilin kerran tota jogurttia kun sitä oli kaapissa mutta hiivalääkettä ei ja oireet oli kans aluksi aika lievät. Muutaman päivän jaksoin lotrata sen jogurtin kanssa mutta ei se mitään auttanut. Tai no helpotti se ehkä hetkeksi mutta enemmän siitä oli sotkua ja mikä pahinta; en pystynyt syömään jogurttia tooosi pitkään aikaan ja se on sentään mun vakio aamupala.... :D

No kyllähän useimmat sairaudet tuppaa jossain vaiheessa menemään itsestään ohi, mutta eri asia jaksaako jotain kutisevaa ja kirvelevää hiivaa montaa viikkoa. Mulla on kyllä mennyt itselläänkin ohi, pesin vaan alapään monta kertaa päivässä, ei kirvellyt niin pahasti.

Kyllä kai hiiva itsestään voi ohi mennä, muutenhan entisaikoina jokaisella hiivan joskus saaneella naisella olisi ollut hiiva elämänsä loppuun saakka. Mutta en ole ihan varma, kannattaako nykyaikana pitää hiivaa. Raskausaikana eri tulehdukset voivat aiheuttaa ennenaikaista supistelua.

Itsehoitona paras on ruokavalio. Karpalo- tai puolukkamehua, hapankaalia, maustamatonta jukurttia. Ei sokeria eikä vehnäjauhoja.

Kannattaa hakea terveyskeskuksesta resepti suun kautta otettavaan hiivalääkkeeseen. Ensinnäkin paljon halvempi! Maksaa muutaman euron. Ja toisekseen ei ärsytä limakalvoja. Mä en voi käyttää noita puikkoja myöskään ollenkaan, eikä mulla ole veihtoehtoja kuin aina hakea resepti. Nykyisin saan kyllä ihan soittamalla, kun mut tunnetaan.

suun kautta otettavaa hiivalääkettä ei yleensä anneta raskaana oleville.... mut ite oon saanu sellasta ku Pevaryl kun canestenit ja gynodaktarinit tuhoaa suoraan sanottuna mun alapään..

Yhteistyössä