voiko hoitovapaalla irtisanoutua töistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihinkö?

Vieras
Miten vaikuttaa kotihoidontukeen?...eihän siitä voi tulla karenssia vai voiko?
Entä saanko lomarahat normaalisti irtisanoutuessa?
Olen ollut jo 2 lapsen verran hoitovapaalla ja nyt taas kolmas tulossa ja en halua enää palata takaisin siihen työhön. nykyinen hoitovapaa päättyis 2.3.2010 ja äitiysloma taas alkaisin...hmmm... ei ihan heti joten väliin jäisi joku kuukausi! Ajattelin jos irtisanoutuisin ja tolta kuulta hakisin työttömyyskorvausta mutta saanko karenssin jälkikäteen silloin jos nyt irtisanoudun vielä hoitovapaalla ollessa?
tulipas tekstiä mutta toivottavasti jotain selkoa saatte =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et sitten voisi jatkaa hoitovapaata äitiysloman alkuun asti?

voiko sitä jatka akun lapsi täyttää 3v 02.03.2010?! toisaalta voisin mahdolliset lomapäivät pitää siinä välissä mutta jos en kerran aio palata sinne enää niin miksi roikkua työantajan kirjoilla?

No eihän se kotihoidontukeen mitenkään vaikuta, eihän se ole ansiosidonnainen vaan kaikille sama. Muuten pidän kyllä ehdottomasti järkevänä irtisanoutumistasi jos tosiaan et halua palata työhösi enää. Saa joku joka haluaa työtäsi tehdä vakipaikan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

voiko sitä jatka akun lapsi täyttää 3v 02.03.2010?! toisaalta voisin mahdolliset lomapäivät pitää siinä välissä mutta jos en kerran aio palata sinne enää niin miksi roikkua työantajan kirjoilla?

eikö kannattais pitää lomat ja käydä sit päivä töissä,niin sais lomaltapaluurahatkin myös?

Ei sitä sitten voi enää jatkaa, mutta äitiyslomassakin tiput minimipäivärahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

eikö kannattais pitää lomat ja käydä sit päivä töissä,niin sais lomaltapaluurahatkin myös?

ei ole mahdolista koska työ vaatii hyvän kunnon eikä se onnistu sitten raskauden loppuvaiheessa enää ja nyt ei ole mahdolista mennä kun pitää lapsia hoitaa.

Ei sitä sitten voi enää jatkaa, mutta äitiyslomassakin tiput minimipäivärahalle.

joka tapauksessa on minimi tulossa koska en ole ollut töissä 5 vuoteen ja kolmas lapsi syntyy kun toka on jo täyttänyt sen 3v joten en saa edes samaa äippärahaa kun muista.....

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Riippuu tietysti alasta, itse oon ravintola-alalla ja meillä saa lomaltapaluurahat kun jää äippälomalle. Eli jos sullakin näin niin kannattaa ehkä odottaa siihen saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Meillä töissä saa kolmen kuukauden palkan vaikka vaan kävisi töissä äitiyslomien välissä.

eli jos näin on ni sit ei kantsi irtisanoutua vaan ottaa lomat tossa hoitovapaan ja äippäloman välissä.......

Mä olin samanlaisessa tilanteessa keskimmäinen täytti syyskuun alussa 3 ja äitiysloma kolmosesta oli laskettu alkavaksi 16.10.07. Sovittiin työnantajan kanssa että olen "vapaalla" sen ajan, ihan jo senkin vuoksi että olin ollut 5 vuotta pois, joten koulutusta olisi tarvittu ja työvaatteet olisi pitänyt teettää kun sillä mahalla en olisi niihin normaaleihin mahtunut.
Tuon 1,5kk välisen ajan en kyllä saanut rahaa mistään, edellisen äippäloman lomarahat maksoivat ulos, mutta työsopimus jatkuu ja menen töihin kun tämä nuorimmainen täyttää kolme.

jos nyt irtisanoudut hoitovapaalla niin seuraavan kerran, kun ilmottaudut työttömäksi niin karenssi paukkuu

Ei vaan paukkunut :)
Mä sanoin itseni irti hoitovapaalla ja jäin sen jälkeen sit kodinhoidontuelle. Ja sen jälkeen vaihdoin liitonrahalle. Ei mitään karensseja tullut.

olen postinjakaja ja en pysty tekemään sitä työtä enää raskauden loppuvaiheessa kun on muutenkin raskasta.....ja tokastakin kyllä maksettiin 3 kuukautta palkkaa kun pidin lomat vaan siinä välissä ennen kun alkoi uus äippäloma =)
Mutta taloudellisesti se ei kyl hyödytä mua paljoa kun joutuu sitten maksaa vuokrasta enemmän koko vuoden kun ne laskee tyhmästi kokovuodelle sen asumistuen laskien ton 3 kuukauden palkan ja tulevat äippärahat ja jakavat sen 12kk......eli kärsisin jatkossa....

jos nyt irtisanoudut hoitovapaalla niin seuraavan kerran, kun ilmottaudut työttömäksi niin karenssi paukkuu

Mä sanoin itseni irti hoitovapaalla ja jäin sen jälkeen sit kodinhoidontuelle. Ja sen jälkeen vaihdoin liitonrahalle. Ei mitään karensseja tullut.

Mikä liitto? Aika erikoista koska omasta irtisanoutumisesta pitäisi tulla aina 90 pv:n karenssi.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

Mikä liitto? Aika erikoista koska omasta irtisanoutumisesta pitäisi tulla aina 90 pv:n karenssi.

Eiku hetkinen mä sanoin itseni irti ja jäin kodinhoidintuelle ja sen jälkeen olin uudella äippälomalla. Ja sit vasta ilmottauduin liittoon. Elintarvikeliitto. 7 päivän omavastuu oli muistaakseni. Siittä on jo niin kauan aikaa etten ihan tarkkaa muista tuota. Mut karenssia ei tullu.

Sulla kesälomapäivät kertyy äitiysloman ajalta, ei kannata missään nimessä nyt irtisanoutua ja voit sitten hakea siksi muutamaksi kuuksi saikkua tai mennä varhennetulle äippälomalle.

Yhteistyössä