Voiko huonosta/halvasta kahvista tulla huono olo ja mahavaivoja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aamukahvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aamukahvi"

Vieras
En tiedä onko mitään yhtäläisyyttä, mutta ostin ekan kerran halpaa Lidlin kahvia, siis se oli jotain alle 2e. Ja nyt olen jo monena aamuna voinut huonosti, tulee sellainen ällö olo ja röyhtäyttää. Tapanani on juoda aamulla ensimmäiseksi pari kuppia kahvia tyhjään mahaan. Ennen ei ole tällaista ollut, tavallisesti juon jotain Juhlamokkaa tms.

Voiko johtua tuosta kahvista?? Vai onko sitten vaan jotain muuta..

Voi tulla. Mulle ja mun mutsille on ainakin käynyt niin. Kummallakin pahoinvointi kesti paketin verran(omissa kodeissamme tietämättä toisistamme). Heitä mäkeen se.

Meillä on juotu Lidlin kahvia ikiajat illan mitään haittoja tai vatsaoireita. Samaa raakakahvia ne ovat kuin suomalaistenkin suosimat Pirkat ja muut edullisemmat kahvit. Toisaalta Lidlilläkin on edullisella hinnalla todella hyviä kahvilaatuja.

Mulla ei riipu kahvin hinnasta, vaan sekä kallimmissa että halvemmissa merkeissä toisista tulee paha olo ja toisista ei. Esim. KultaMokasta tulen aina phoinvoivaksi. Töissä meillä on Presidenttiä, ja siitä ei tule mitään, samoin kuin kotiin ostettavaa Pirkkaa voin hyvin juoda. Vaikutus on erityisen voimakas, jos kahvi on laihaa. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta kiva kuulla etten ole ainoa.

Tummapaahtoiset kahvit vaikuttavat eri tavalla kuin vaaleapaahtoiset, voi olla että esim. maha kestää vain tummapaahtoista (tai vaihtoehtoisesti tummapaahtoinen ei herätä tarpeeksi).

Jos ei kestä työpaikan kahvia, se voi johtua siitä, että kahvi on liian laihaa tai se on seissyt liian pitkään. Jotkut ihmiset eivät voi kestää liian pitkään seisonutta kahvia.

Itse ostelen Stokkalta kalliimpia erikoiskahveja. Ylipäänsä kahvimerkkiä kannattaa vaihtaa, koska keho "tottuu" vanhaan kahviin eikä herää enää samalla tavalla.

Yhteistyössä