voiko ihminen oppia keskustelemaan asioista ja jos ei opi niin voiko suuttua jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
puoliso keskustelee sitten muiden kanssa?
ja keskustelulla tarkoitan nyt siis erilaisista uutisista,maailman tapahtumista, mielipiteistä jne keskustelua.
jos henkilöä ei kiinnosta aihe niin vaihtaa puheenaihetta (yleensä johki läpän heittoon) jos nyt jonkun mielipiteen esittää niin se on tyyliin "ihan perseestä" "onpa tyhmää" jne.
jos ei asia kosketa omaa elämää niin sitä ei juurikaan edes pohdi.
silti haluaa että keskustellaan, se vaan menee sitten niin että minä puhun ja kun kyllästyn yksin puheluun niin sitten mies on varma että olen vihainen tai kyllästynyt..
onhan se aina välillä kiva vitsailla ja heitellä tyhmiä juttuja, mutta toisaalta taas olisi kovin mukava saada ihan älykästä keskustelua..
jos keskustelen jonkun muun kanssa, niin mies "suuttuu" että miksi en huomioi häntä, miksi en puhu hänelle.. ja jos keskustelen jonkun miespuolisen kaverin kanssa niin olen vähintäänkin pistämässä vaihtoon tai haluaisin pistää vaihtoon mieheni (siis miehen mielestä)

Mulla on vähän sama tilanne.Mies tosin ei suutu kun käyn keskusteluni sitten jonkun toisen kanssa.Yleensä homma vain menee niin,että mä suhtaudun jotenkin kaikkeen niin intohimoisesti,että ajatus lentää ja keskustelu ajautuu jatkuvasti uusiin aiheisiin liittäen edellisiä nykyiseen jne.Miehen on välillä vaikea pysyä siinä mukana siis.Ja hänellä myöskään ei ole yleensä sen kummempaa mielipidettä asioihin kuin että jokin mättää tms mutta ei ole kiinnostunut pohtimaan miten asiaa voisi korjata.

Keskustelutaidoton ja -haluton ihminen ei opi keskustelemaan.

Ja aika usein sellainen myös suuttuu, jos puoliso keskustelee asioista sitten muiden kanssa, kun kotoa saa vastaukseksi korkeintaan murinaa.

Mulle yksi tärkeimmistä kriteereistä puolison valinnassa oli keskustelutaito ja halukkuus keskustella.

Keskustelutaidoton ja -haluton ihminen ei opi keskustelemaan.

Ja aika usein sellainen myös suuttuu, jos puoliso keskustelee asioista sitten muiden kanssa, kun kotoa saa vastaukseksi korkeintaan murinaa.

Mulle yksi tärkeimmistä kriteereistä puolison valinnassa oli keskustelutaito ja halukkuus keskustella.

tuo mun ukkoni hämäsi mua keskustelun suhteen alussa, tai sitten olin niin rakkauden sokaisema etten vaan tajunnut puhuvani yksin :D
ongelmahan tämä tietyllä tavalla on, mä voin keskustella melkein mistä vain ihan teoreettisella tasolla, mä tarvitsisin keskustelua tai ihan vain sitä että voisi ääneen suunnitella asioita esim. jos meillä olisi miljoona niin millainen talo rakennettaisiin... tällä hetkellä mulle kelpais mikä tahansa muu kuin 10 kertaa päivässä toistemme moikkailu, mä tykkään susta, mitä kuuluu,mit'ä mietit-en mitään ihmeitä "keskustelut"
jos otan puheeksi sen että miksi pitää kaikki aina heitää vitsailuksi tai miksi ei voisi keskustella asiasta vaikka se ei meitä juuri kosketa niin vastaus on "mä nyt vaan oon tyhmä, minkäs sille voi että otit miehen jolla päässä kiertää vain pieru" jolloin mä joudun luopumaan toivosta että tapahtuis minkäänlaista älykästä toimintaa seuraavaan viikkoon..

[QUOTE="Neith";25383424]tuo mun ukkoni hämäsi mua keskustelun suhteen alussa, tai sitten olin niin rakkauden sokaisema etten vaan tajunnut puhuvani yksin :D
ongelmahan tämä tietyllä tavalla on, mä voin keskustella melkein mistä vain ihan teoreettisella tasolla, mä tarvitsisin keskustelua tai ihan vain sitä että voisi ääneen suunnitella asioita esim. jos meillä olisi miljoona niin millainen talo rakennettaisiin... tällä hetkellä mulle kelpais mikä tahansa muu kuin 10 kertaa päivässä toistemme moikkailu, mä tykkään susta, mitä kuuluu,mit'ä mietit-en mitään ihmeitä "keskustelut"
jos otan puheeksi sen että miksi pitää kaikki aina heitää vitsailuksi tai miksi ei voisi keskustella asiasta vaikka se ei meitä juuri kosketa niin vastaus on "mä nyt vaan oon tyhmä, minkäs sille voi että otit miehen jolla päässä kiertää vain pieru" jolloin mä joudun luopumaan toivosta että tapahtuis minkäänlaista älykästä toimintaa seuraavaan viikkoon..[/QUOTE]
Rakkaus tosiaan sokaisee :D. Joskus jälkeenpäin sitä sitten miettii, että mitä hittoa ajattelin vai ajattelinko yhtikäs mitään.

Kuulostaa tosi rasittavalta kyllä. Keskustelu on oikeastaan parisuhteessa se kaikkein tärkein taito mun mielestä. Mä olisin tuossa tilanteessa jo eronnut :ashamed:

Ja miksi pysyy yhdessä - ei tämä oo ainoa vika ko. miehessä ainakaan ap:n kirjoitusten perusteella.

koska kuitenkin kuvioissa on se hassu tunne.. rakkaus
koska meillä on yhteinen velka asunnosta, yhteinen elämä ja koska mun mielestä olisi suorastaan julmaa rikkoa lapseltani jo toinen perhe pelkästään itsekkäistä syistä.
sen lisäksi että en usko löytyvän miestä jossa ei olisi vikoja, ja jota mä sietäisin yhtä hyvin kuin nykyistä.. (valtaosa niistä vioista mistä olen tänne kirjoittanut on korjaantunut ajan myötä)

niin ja siis tämä keskustelu juttu on sellainen että mä voin kyllä hakea keskustelun muualta (heikompi tilanne olis jos seksi tökkis :D) toki olisi mukavampi jos tuo äijä oppisi keskustelemaan, sen sijaan että "suuttuu" kun juttelen muiden kanssa

[QUOTE="Neith";25383459]koska kuitenkin kuvioissa on se hassu tunne.. rakkaus
koska meillä on yhteinen velka asunnosta, yhteinen elämä ja koska mun mielestä olisi suorastaan julmaa rikkoa lapseltani jo toinen perhe pelkästään itsekkäistä syistä.
sen lisäksi että en usko löytyvän miestä jossa ei olisi vikoja, ja jota mä sietäisin yhtä hyvin kuin nykyistä.. (valtaosa niistä vioista mistä olen tänne kirjoittanut on korjaantunut ajan myötä)[/QUOTE]
Opeta ukko vielä jollain konstilla joko keskustelemaan tai sietämään sitä että sä parannat verbaalisesti maailmaa joidenkin muiden kanssa, niin eiköhän kaikki ole sitten ihan ok :)

Opeta ukko vielä jollain konstilla joko keskustelemaan tai sietämään sitä että sä parannat verbaalisesti maailmaa joidenkin muiden kanssa, niin eiköhän kaikki ole sitten ihan ok :)

löytyisköhön jostain jotain kurssia "näin opit keskustelemaan: alkeet keskustelun kulkuun idiootille" :D
mutta ihan tosissaan siis, ei tämä onneksi joka päivä ärsytä, ehkä joka kolmas vain kun en tavoita ketään muuta keskustelemaan kanssani..

Yhteistyössä