voiko isännöitsijälle tehdä valituksen kun ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veettää oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voiko seuraavista valittaa:
-Naapuri joskus käy yhteisellä saunalla esim. yhden aikaan yöllä. Saunan ovi ei toimi kunnolla ja se pitää pamauttaa kiinni, että menee lukkoon. Sauna on meidän seinän takana ja todellakin kuuluu meille hyvin se oven pamautus. Siellä ei käydä tuolloin saunomassa vaan pikaisesti vaan, kuulen kun ovi avataan ja koska se suljetaan.
-Aika monesti lauletaan karaokea klo:22 jälkeen ja se kuuluu meille kun on seinänaapuri. Luulen, että tuo samainen naapuri käy siellä saunalla. Tässä on asuntoja tyhjänä ja eilen juttelin yhden naapurin kanssa ja hän sanoi, että ei siellä saunalla käy tuohon aikaan. Muita tässä ei sitten asukaan tällä hetkellä.
-Naapurista kuuluu riitelyä ja kovaäänistä puhetta usein klo:22 jälkeen.
-Koiran annetaan paskantaa pihaan ja olla irti vaikka koiran tulemisen jälkeen on tullut kaikille yleinen tiedote, että eläimet pitää olla kytkettynä ja jätökset siivottava. Koira kulkee naapurien takapihalla.

Meillä ainakin vanha sohva narisee niin pahasti kun siihen istuu tai nousee, että varmasti kuuluu naapuriinkin. Samoin sohvan sivussa olevaa tasoa/pöytää pitää liikutella kymmeniä kertoja päivässä kun haluaa käyttää tietokonetta jne, mikä varmasti kuuluu naapuriin jos talossa on huono äänieristys. En kuitenkaan ole ostamassa uutta sohvaa tai olematta käyttämättä monipuolista ja hyödyllistä tasoa kun sitä kerta arkitoimissamme tarvitsemme.

Lisään vielä: koen nämä todellakin normaalin elämisen ääniksi, ja en voisi totisella naamalla katsoa sitä naapuria joka näistä lähtisi meille valittamaan. Ollaan normaalia perhearkea elävä perhe, eikä näin pienien asioiden pitäisi häiritä ketään naapuria, kun nariseva sohva tai pöydän työntely ei meitäkään häiritse.

voit sä tehdä mutta ei se välttämättä auta mitään. Nimim. kokemusta omaava.
joten suosittelen hakemaan apteekista korvatulpat. Korvatulpat korvissa minäkin nukuin vuokrakerrostalossa...

Mitä isännöitsijä sanoi, kun vaadit parempaa eristystä?

En mä vaatinu parempaa eristystä vaan vaadin että tekevät jotain että 5 asuntoisen rivitalon keskimmäiset asukkaat lopettaa häiriköinnin. Siis me tehtiin kaikki 4 muuta yhteinen valitus isännöitsijälle ja kaikki asukkaat laitto allekirjoituksensa ja vaadittiin että keskimmäisessä asunnossa pitää meno loppua (sinne piti vähä väliä soitella poliisiakin kun pelättiin että se ukko tappaa vaimonsa, niin hirvee mökä oli, olkkarin ikkunat useamman kerran hajalla kun tappelivat ja jompi kumpi vetäs jonku tavaran siihen jne). Mutta, siinä samassa asunnossa se pari asuu tänäkin päivänä ja tuosta on aikaa 5 vuotta ku valitus tehtiin.... tosin kaikki muut asukkaat on vaihtuneet, kukaan ei jaksanu enää sitä mökää.

Toisen kerran tehtiin kolmesti valitus yläkerran naapurista joka mm. porasi ja hakkasi vasaralla klo 23.30 melkein joka ilta ja muutoinkin sieltä kuului joka ikinen ilta yli puolen yön niin kova meteli että oli pakko pitää korvatulppia että pystyi nukkumaan. Ei tulosta siinäkään, siellä nekin edelleen asuu, me ei onneksi enää asuta :D

[QUOTE="Kyllästynyt";25343530]Mä en osaa nukkua korvatulpat korvissa. Olen joskus koittanu ja korvissa kuuluu ärsyttävä kohina.[/QUOTE]

Harmi. Korvatulpat on pelastanu mut monesti pinteestä.

Mutta, tee ihmeessä valitus. Ja kannattais kysyä onko asia häirinny muita naapureita ja ottaa heidän valitukseen mukaan. Allekirjoitukset kaikilta. Saattaa auttaa tai sitten ei auta. Meillä ei auttanu yhtään asiaa, pidän sulle peukkuja.

Harmi. Korvatulpat on pelastanu mut monesti pinteestä.

Mutta, tee ihmeessä valitus. Ja kannattais kysyä onko asia häirinny muita naapureita ja ottaa heidän valitukseen mukaan. Allekirjoitukset kaikilta. Saattaa auttaa tai sitten ei auta. Meillä ei auttanu yhtään asiaa, pidän sulle peukkuja.

Tästä muutti jo yksi ihminen pois kun ei enää jaksanut tuota touhua. Kyseessä kunnan vuokra-asunnot ja mä luulen, että kunnassa on tiedossa mitä touhu on täällä ja tuo perhe on tarkkailun alla. Ei tässä kenelläkään muulla ole koiraa ja kummasti yleinen tiedote tuli sen jälkeen kun naapuriin koira tuli.

Taidan mennä huomenna kuntaan sanomaan pari valittua sanaa tuosta perheen touhusta.

Kukaan ei ole ehdottanut että kävisit juttelemasa asukkaan kanssa :O ?

Ehkä pääsisit helpommalla kun kävisit oven takana ja kysyisit miksi öisin kuuluu niin kova meteli. Nimetön valitus selän takana on aika surkea tapa lähteä hoitamaan asioita, valitettavan yleistä kyllä nyky-yhteiskunnassa.

[QUOTE="Kyllästynyt";25343569]Tästä muutti jo yksi ihminen pois kun ei enää jaksanut tuota touhua. Kyseessä kunnan vuokra-asunnot ja mä luulen, että kunnassa on tiedossa mitä touhu on täällä ja tuo perhe on tarkkailun alla. Ei tässä kenelläkään muulla ole koiraa ja kummasti yleinen tiedote tuli sen jälkeen kun naapuriin koira tuli.

Taidan mennä huomenna kuntaan sanomaan pari valittua sanaa tuosta perheen touhusta.[/QUOTE]

Mee sanomaan joo. Pidän peukkuja että ottavat asiaksi! Tosi tyhmää että muiden pitää aina muuttaa pois jos joku häiriköi. Kyllä se häirikkö pitäis savustaa ulos, mutta mun kokemusten perusteella se on vaikeaa.

Ehkä pääsisit helpommalla kun kävisit oven takana ja kysyisit miksi öisin kuuluu niin kova meteli. Nimetön valitus selän takana on aika surkea tapa lähteä hoitamaan asioita, valitettavan yleistä kyllä nyky-yhteiskunnassa.

Justiin tein aiheeseen liittyvän aloituksen tossa vähä aikaa sitte :D :D

Justiin tein aiheeseen liittyvän aloituksen tossa vähä aikaa sitte :D :D

Ai, multa mennyt ohi täysin..Mut tää on niin tätä, ihmiset soittaa hätäkeskukseen kun pikkupojat seisoo keskellä autotietä ja ampuu raketteja "niillä varmaan menee silmä kohta puhki, apua". Hitto, voisko sitä aikuinen sitten ihan itse ottaa takin niskaansa ja mennä sanomaan "nyt pojat pois tieltä ja aikuiselle ne raketit" ?

Mä ainakin pelkäisin. Jos siinä asuu joku headcase, niin sittenhän se alkais vainota minua.

[QUOTE="vieras";25343657]Mä ainakin pelkäisin. Jos siinä asuu joku headcase, niin sittenhän se alkais vainota minua.[/QUOTE]

Älä nyt viitsi..miksi sua alettais vainoamaan jos käy kauniisti kysymässä öisistä äänistä?

Tällainen käytös ja ajattelumalli työllistää viranomaisia TODELLA paljon. Suuri osa ongelmista ratkeaisi paljon nopeammin jos itse kokeilisi ensin ja vasta sitten soittaa 112 / isännöitsijälle.

Yöllä saa käydä vessassa ja suihkussa, ottaa hanasta vettä, kävellä kotonaan, avata ja sulkea ovia, yms normaalia.

Jos siitä kuuluu ääntä naapuriin, niin se on toki ikävää naapurin kannalta, mutta eipä ihmistä voi estää elämästä normaalia elämää kotonaan.

Jos naapurissa huudetaan yöaikaan, hakataan ja kolistellaan kovasti, huudatetaan telkkaria tai musiikkia, jne, niin siitä voi kyllä valittaa.

[QUOTE="vieras";25342291]Yhteiskunta elää nykyään siten, että monissa paikoissa työntekijöitä tarvitaan ympäri vuorokauden.[/QUOTE]

Olipa yllättävä havainto. Mutta ei se oikeuta silti vuorotyöntekijöitäkään melskaamaan yöllä. Jos vuorotyö olisi oikeuttava tekijä, niin ne järjestyssääntöjen hiljaisuusajat olisi varmaan poistettu.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja yhäiti;25341391:
Itse ainakin käyn yöllä suihkussa, koska useamman lapsen yksinhuoltajana aikaa ei päivällä ole tarpeeksi, enkä uskaltaisi pieniä jättää eri huoneeseen niin pitkäksi aikaa... Meiltä saattaa yöllä tulla myös muunlaista meteliä, jos esim.lapsi sattuu heräämään yöllä.

Kerrostaloissa on ja tulee aina olemaan normaaleja elämisen ääniä, voisitko kokeilla vaikka korvatulppia?

Mihin asti lapsesi valvovat? Ei kun mä vaan mietin, että itse tuskin jaksaisin valvoa yöhön asti, että pääsen suihkuun....

[QUOTE="vieras";25345568]Olipa yllättävä havainto. Mutta ei se oikeuta silti vuorotyöntekijöitäkään melskaamaan yöllä. Jos vuorotyö olisi oikeuttava tekijä, niin ne järjestyssääntöjen hiljaisuusajat olisi varmaan poistettu.[/QUOTE]
Melskaaminen on suhteellista.

Joskus vuonna nakki meillä oli yläkerran naapurina saniteettinatsi, jonka mielestä mä en olisi saanut oksentaa klo 22-07 välisenä aikana, tai jos oksensinkin niin vessaa en ainakaan olisi saanut vetää. Hissiä ei olisi saanut kuulemma käyttää vaan olisi pitänyt kävellä. Illalla klo 23 jälkeen töistä kotiutunut mieheni ei olisi saanut valuttaa vettä vessassa (käsien pesu, hampaiden pesu) eikä missään nimessä käydä suihkussa. Saniteettikyylä valitti meille metelöinnistä, vaikka oikeasti elettiin hiljaa kuin huopatossutehtaassa - eikä esim. meidän alakerran naapureilla tai kummallakaan seinänaapurilla ollut mitään sanottavaa siitä "metelistä" jota pidimme. Kyylä toi meille jopa järjestyssäännöt tulostettuna, oli alleviivannut niistä hiljaisuuden ajankohdan :xmas:

Saniteettikyylä itse piti täysin normaalina mm. sitä, että hänen poikansa pelasi sisällä jalkkista ja korista aamusta iltaan, kun se tapahtui ennen klo 22. Siitä melusta sitten valittikin puolet talosta :whistle:

No, talkkari ja isännöitsijä sanoi aika suoraan että kyylä on päästään vialla, ja antoivat siunauksensa yölliselle vessan, vesihanan ja jopa suihkun käytölle (ja antoivat varoituksen siitä kun yläkerrassa pelattiin palloa päivät pitkät - "pelikentät on erikseen"). Sen jälkeen mieskin sai ihan hyvillä mielin käydä suihkussa pesemässä työpäivän hiet pois, siihen asti oli kilttinä miehenä peseytynyt vasta aamulla ettei yläkerran urpo häiriinny.

Viimeksi muokattu:
Mistä tietää mistä ne äänet tarkalleen edes tulevat?
Meidän talossa jollain on tapana paukuttaa jotain ( ihan kuin vasaralla seinää ) iltaisin kymmenen jälkeen..olen pari kertaa koittanut paikallistaa mistä asunnosta se tulee,mutta voin rehellisesti sanoa,etten ole varma.

Ja kun joku kysyy moneenko jonkun lapset valvovat,kun käy yöllä suihkussa...
Kyllä minäkin joskus joudun käymään suihkussa kymmenen jälkeen vasta vaikka lapset menevät nukkumaan kahdeksan aikaan.
Sen jälkeen laitan paikat kuntoon ja sitten menen suihkuun ja nukkumaan.

kyllä se vaan on niin, että todellakin saa elää normaalisti yöaikaankin eli sen vuoksi ei voida häätöä antaa, että tykkää käydä suihkussa neljän aikaan yöllä. kun ei kerran varsinaisesti metelöi eli huudata musiikkia, telkkua niin se on sitten sinun hommas hommata itelles korvatulpat.
samaa mieltä muttä silti ylenpalttista ja tahallista meteliä pitää välttää. Mutta en nyt usko että kukaan tahallan ääntä pitää. Tai kyllä niitäkin tapauksia on. Jos joka yö on semmoista mekkalaa niin isännöitsijälle vaan viestiä. Kyllä pitää talossa kumminkin saada nukuttua halusi häirikkö sitä tai ei.