Voiko iso vauvamaha olla merkki jostain "erikoisesta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alkuraskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alkuraskaus

Vieras
Tuntuu tyhmältä kysellä tällaista, mutta olen nyt rv10, ja vatsa on jo ihan selvä vauvamaha, varsinkin iltaisin ja ruuan jälkeen (turvotusta varmasti). Edellisestä synnytyksestä on vuosi, joten varmaan sekin vaikuttaa että vatsa on jo alhaalta pömppö. En ole erityisemmin herkutellut joten läskiä se tuskin on ;)

Onko iso vauvamaha vaikka myöhemmilläkin viikoilla merkki jostain? Toisilla on niin siro pieni, ja mä epäilen että tämä vatsa tulee keräämään katseita :D

Minulla toka raskaus pullahti heti näkyviin. Itse epäilin kaksosia, mutta yksi oli. Kaverillani toinen raskaus oli kaksosraskaus ja se kyllä näkyi heti. Minulla oli kyseessä lopulta tosi iso vauva.

Mulla se tarkoitti sitä että vauva painoi vajaa 5kg syntyessään. Musta näki kanssa melkeen heti että oon raskaana ja viimesillä viikoilla ihan vieraat ihmiset kyseli kadulla multa odotanko kaksosia. :D

Mulla oli jo esikoisesta iso vauvamaha. Näkyi heti ja rv 15 tienoilla neuvolassakin vatsan kokoa ihmettelivät. Loppuraskaudesta oli valtava. Ihan normaali reilu 3kg vauva sieltä tuli. Johtui tuo masun koko varmaan ruumiin rakenteesta. Olen pieni ja siro, joten edessä oleva (kapea, ei näkynyt taakse raskaus kuin ihan loppumetreillä) iso maha keräsi katseita. Ja ihan normi raskaus oli, ei mitään hälyttävää.

Yhteistyössä