Voiko itse jotain päätellä kohdunsuusta? RV 38+3 ja supisteluja 2vrk 5-10min välein.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ooooooooooooooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ooooooooooooooo

Vieras
Tämä on neljäs raskaus ja aiemmat synnytykset alkaneet suoraan supistuksilla 3-4min välein ja olen tiennyt että nyt on lähdettävä sairaalaan...

Mutta nyt supistukset tulevat 5-10min välein... Ovat kestäneet jo 2vrk... Öisin ovat todella kipeitä ja voimakkaita (viime yönä nukuin 2h)... Ja päivällä osa kivuttomampia....

Voisko itse jotain päätellä kohdunsuun tilanteesta. Yritin kokeilla mutta kohdunsuu on niin kaukana/ylhäällä ettei yksinkertaisesti sormet yletä. Tarkoittaako tämä että kohdunkaula on vielä visusti kiinni? Alkuraskaudessa kohdunkaula oli paljon paljon alempana. Ei minulla ole tapana itseä ronkkia. Nyt vaan alkanut ihmetyttämään että mitä tässä pitäisi tehdä

Ensimmäinen syntyi tasan viikolla 40, seuraava 36+5 ja kolmas 37+2

En tiedä kohdunkaulasta, mutta mä olen kaksi lasta synnyttänyt tuosta tilanteesta, eli suppareita 5-15 min välien. Niitä tuli vissiin noin 6 tuntia ja sitten läksin sairaalaan. Oli siinä ja siinä oliko synnytys kätilön mielestä käynnissä. Sain kipulääkettä joka joko lopettaisi supparit tai sitten ei. Ei lopettanut, mutta ei muuttanut niitä tujummiksikaan.

Kätilö kuitenkin päätti, että avitetaan tipalla ja laitetaan synnytykseen kunnolla vauhtia. Vauva syntyi vissiin non 12 h päästä.

Itsekkin mietin pitäiskö tässä ensi yönä lähteä jos taas tulee samanlainen yö ettei missään asennossa voi olla. Olen muutenkin huono nukkuja ja nukkuminen ihan mahdotonta etenkin nyt.

En vaan tykkää sairaaloista. Enkä haluaisi olla siellä yhtään ylimääräistä... Kunhan nyt vaan osaisin lähteä tarpeeksi aikaisin. Ensimmäisen synnytys kesti ekasta supistuksesta tasan 3h. Seuraavan 6h mutta se oli perätilasynnytys. Kolmas syntyi sektiolla kun oli myös perätilassa mutta synnytys ei silloin onnistunut

Mulla alkoi edellinen synnytys niin, että 2 vrk tuli varsinkin yöaikaan n. 5-10 minuutin välein melko kipeitä ja säännöllisiä supistuksia. Ne kuitenkin loppuivat aamuun mennessä ja päivisin tuli epäsäännöllisesti. Kolmantena iltapäivänä napsahti yhtäkkiä käyntiin 3-5 minuutin välein ja noita ns. ennakoivia kivuliaammat ja siitä 2h oltiin synnytyssalissa 4cm auki.

mulla tuli kipeitä suppareita kahtena yönä ennen oikeeta lähtöö. noin kuutisen tuntia per yö... sit olikin jo kolmantena päivänä kiire sairaalaan vaikka matkaa vaan n.10min. hyvä ettei syntynyt sairaalan käytävälle :D ja toinen lapsi siis kyseessä. musta tuntuu, että kyllä sen sitten tietää kun on mentävä. sit kun on supparit niin kipeitä et on pakko lähtee. mutta älä jätä liian myöhään lähtöä ettei mies joudu kätilöksi! nehän laittaa sieltä pois jos ei ole vielä oikee hetki. tsemppiä tulevaan! :)

Neljännen odottajana varmaan tiedät itse onko synnytys käynnissä vai ei... Onko limatulppa mennyt? Kuinka pitkiä supistukset ovat? Mun käskettiin odottaa kotona siinä vaiheessa kun supisteli 8 minuutin välein mutta lähdettiin kuitenkin sairaalaan ja perillä supisteli 5-6 minuutin välein ja kun tehtiin sisätutkimus niin todettiin että kohdunsuu on 4 senttiä auki. Neljän tunnin päästä oli vauva kainalossa. Kolmas synnytys siis.

Minulla ei ole kenenkään kohdalla lähtenyt limatulppaa... Se on sitten varmaan tapahtunut synnytyksessä. Olisin sen varmasti huomannut....

Niin kyllähän minulla on kokemusta synnytyksistä. Aiemmat vaan lähteneet suoraan 3-4min supistuksilla.... Ja synnytykset olleet nopeita. Nyt minulla häpyluukin niin kipeä etten pysty kunnolla kävelemään.

Yhteistyössä