Voiko jossain sairaudessa olla sama oireet kuin raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla täysin samoja oireita kun kolmessa raskaudessa on ollut, mutta mä yö pillereitä joten en jaksaisi uskoa raskauteen.

Nämä oireet mulla on:

- turvotusta aamusta iltaan
- väsymys, toisinaan pahoinvointi
- vatsa pömpöttää kuin alku raskaudessa
- vatsaan sattuu/repii kuin alkuraskaudessa

tekisin kans eka testin ja jos se on nega niin verikoikeisiin ja jos siltikin nega niin sit lääkäriin!
ei välttämättä vakavaa mut kannattaa tutkituttaa..

ei ois kesäsä syy? mulla samoja oireita ja tuntuu et johtuu helteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja mn:
tekisin kans eka testin ja jos se on nega niin verikoikeisiin ja jos siltikin nega niin sit lääkäriin!
ei välttämättä vakavaa mut kannattaa tutkituttaa..

ei ois kesäsä syy? mulla samoja oireita ja tuntuu et johtuu helteestä.

Tää ollut nyt parisen kuukautta.. Eli siis ennen nnäitä helteitä.

Saattaa olla kilpirauhasen vajaatoimintaa.. Mun äidillä oli vastaavia oireita,sen lisäks kuukautiset oli pois yms kaikki viittas raskauteen,mutta kun ei pyhäsät hengestä voi tulla..:D Tee raskaustesti ja mene lääkäriin,kerro oireet ja vaadi verikokeisiin pääsyä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Safiiri:
Onko se nyt suuri vaiva tehdä se testi? Emmehän me voi tietää oletko raskaana vai et?

No mä en usko olevani raskaana. Vaan mä kysyn josko joku tietäsi/olisi kokemusta jostain sairaudesta tms missä oireet kuin raskaudessa.

Eli siis kokemusta samanlaisesta kuin mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
Saattaa olla kilpirauhasen vajaatoimintaa.. Mun äidillä oli vastaavia oireita,sen lisäks kuukautiset oli pois yms kaikki viittas raskauteen,mutta kun ei pyhäsät hengestä voi tulla..:D Tee raskaustesti ja mene lääkäriin,kerro oireet ja vaadi verikokeisiin pääsyä:)

Tätä mä mietin yksi päivä. Mulla lähtee myös hiuksia aika lailla. Mutta olen laittanut tähän saakka hormonien piikkiin. Mutta kuitenkin nuorimmainen on jo kohta 9kk et ei se enää siitäkään oikein voi johtua.

Ja toisinaan menkat heittää. Viimeksi tuli 2viikkoa etukäteeen jonka jälkeen taas uudet..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Safiiri:
Onko se nyt suuri vaiva tehdä se testi? Emmehän me voi tietää oletko raskaana vai et?

No mä en usko olevani raskaana. Vaan mä kysyn josko joku tietäsi/olisi kokemusta jostain sairaudesta tms missä oireet kuin raskaudessa.

Eli siis kokemusta samanlaisesta kuin mulla.

mut lääkäri teettää eka kuitenkin testin et siks vois olla hyvä tehdä se etukäteen niin voi sanoa lääkärille et raskaana en oo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:

Tätä mä mietin yksi päivä. Mulla lähtee myös hiuksia aika lailla. Mutta olen laittanut tähän saakka hormonien piikkiin. Mutta kuitenkin nuorimmainen on jo kohta 9kk et ei se enää siitäkään oikein voi johtua.

Ja toisinaan menkat heittää. Viimeksi tuli 2viikkoa etukäteeen jonka jälkeen taas uudet..

Kilpirauhasongelmia esiintyy monesti juuri synnytyksen jälkeen. Itsellä todettiin kakkosen jälkeen kun poika oli noin vuoden. Oli väsymystä, vuotohäiriötä, ummetusta, palelua..

Yhteistyössä