Voiko keskenmeno alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hannaliina

Vieras
Hei!

Ajattelin tällaista kysyä että onko kellään kokemusta keskenmenosta niin että vuotoa ei tule minkäänlaista, mutta välillä vihloo tai käy ihan tosissaan kipeää kohtuun, ei niinkään munasarjoihin vaan ihan navan alapuolelle, ihan sellainen selvä kohta. Raskausoireet minulla on ennallaan, mutta välillä hyvin vahva olo että kaikki ei ole niinkuin pitäisi. Toki minulla on ennestään keskenmenoja kaksi, niin kiinnitän kaikkeen huomion.

Mutta alkaako keskenmeno aina niillä satunnaisilla vuodoilla? Sen tiedän ettei ole mitään kohdun ulkopuolista, koska yksi ultra on jo v6 takana ja silloin kaikki oli vielä hyvin. Nyt olen siis rv 8

Nuo kivut voivat olla aivan hyvin myös kohdun kasvukipuja. Jos sinulla oli rv6 ultrassa kaikki hyvin, syke näkyi ym. niin raskaudella on 95% todennäköisyys jatkua, näin minulle sanoi oma gyneni. Minulla on myös keskenmeno takana, nyt on rv18+1 menossa.

Sun kannattais käydä vielä uudestaan ultrassa, mikäli vain mahdollista, niin saat huolen pois.

Kuulostaa tosiaan ihan asiaan kuuluvilta kohdun kasvukivuilta, mutta tiedän että keskenmenon kokeneena sitä stressaa ihan kaikesta.. nimimerkillä kokemusta on!

Toivottavasti kaikki on sinulla hyvin, varmasti on hermoja raastavaa tuo epätietoisuus. Kaikki voi nimittäin olla hyvin - mutta itselläni on kolme keskeytynyttä keskenmenoa takana, ja silloin nimenomaan sitä vuotoa ei tule ja on todella vaikeaa tietää onko kaikki kunnossa kun olo ja oireet vain jatkuvat kuten ennenkin. Vasta ultrassa voi oikeasti nähdä onko se syke vielä siellä.

Toivottavasti kaikki on sinulla hyvin, varmasti on hermoja raastavaa tuo epätietoisuus. Kaikki voi nimittäin olla hyvin - mutta itselläni on kolme keskeytynyttä keskenmenoa takana, ja silloin nimenomaan sitä vuotoa ei tule ja on todella vaikeaa tietää onko kaikki kunnossa kun olo ja oireet vain jatkuvat kuten ennenkin. Vasta ultrassa voi oikeasti nähdä onko se syke vielä siellä.

Just tuota keskeytynyttä keskenmenoa minäkin olen miettinyt, että voisiko olla sitä. eikö sinulla mitkään oireet kadonnut? ei pahoinvointi helpottanut?

Viimeksi muokattu:
Just tuota keskeytynyttä keskenmenoa minäkin olen miettinyt, että voisiko olla sitä. eikö sinulla mitkään oireet kadonnut? ei pahoinvointi helpottanut?

Oireet oli ihan samat eli itse en millään tavalla huomannut että jokin olisi ollut hullusti, ei ollut kipuja eikä vuoto alkanut itsestään. Kerran keskeytynyt km huomattiin vasta kolmen viikon päästä ultrassa, eli sikiö kuollut rv9 ja todettiin ultrassa rv12. Tämän jälkeen juoksin aina todella usein ultrassa sillä en halunnut kokea tuota samaa uudelleen. Pari kertaa kävikin sitten niin että varhaisultrassa nähty syke (joskus rv6-7) mutta kuitenkin mennyt kesken joskus rv9-11. Eli ilmeisesti kuuluin sitten siihen 5% joilla voi käydä niin. Minulla on myös kaksi lasta, eli ei ole ollut ainoastaan niitä keskenmenoja.

Mutta kuten moni on jo sinua tsempannut, kaikki voi myös olla hyvin ja kyseiset kivut nimenomaan niitä repäisykipuja ja kohdun kasvusta johtuvia. Itse et voi tietää muulla tavalla kuin käymällä ultrassa. Tsemppiä, ja tulehan kertomaan kuinka loppujen lopuksi kävi!

Viimeksi muokattu:
Mulla vähän sama kokemus kuin kkm:llä. Eli eka raskaus oli keskeytynyt ja todettiin kanssa vasta np-ultrassa. Varhaisultrassa oli näkynyt syke ja liikkeet. Mä muistelen, että mun oireet kyllä lieveni tai katosi kokonaan. Ajattelin kyllä silloin, että ehkä niiden kuuluukin jo hieman helpottaa, mutta enpä siis osannut ajatella pahinta. Toinen keskenmeno oli sitten spontaani eli meni viikko plussauksen jälkeen. Silloin alkoi kirvelevällä ja todella kipuilevalla alavatsasäryllä ja lopulta tulikin ihan kirkasta verta. Ekassa km:ssa ei siis mitään kipuja!