Voiko kiinteistöveron eräpäivää siirtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton nyt

Vieras
Summa on niin suuri nyt, etten pysty sitä maksamaan ennenkuin kuun lopussa..
Onko näissä yleensä mahdollista siirtää eräpäivää? Onko joku numero johon voisi soittaa?

Summa on niin suuri nyt, etten pysty sitä maksamaan ennenkuin kuun lopussa..
Onko näissä yleensä mahdollista siirtää eräpäivää? Onko joku numero johon voisi soittaa?

Eikös tuo erääntynyt jo 15.9? Jos olisit etukäteen neuvotellut verottajan kanssa olisi ehkä onnistunutkin. Kiinteistöveroliput tulee yleensä aika hyvissä ajoin ja veron määränkin pystyy arvioimaan edellisen vuoden perusteella. Kannattaisi soittaa suoraan verotoimistoon ja kysyä.

[QUOTE="vieras";24773185]Eikös tuo erääntynyt jo 15.9? Jos olisit etukäteen neuvotellut verottajan kanssa olisi ehkä onnistunutkin. Kiinteistöveroliput tulee yleensä aika hyvissä ajoin ja veron määränkin pystyy arvioimaan edellisen vuoden perusteella. Kannattaisi soittaa suoraan verotoimistoon ja kysyä.[/QUOTE]

Kiinteistöveron eräpäivät ovat syyskuussa (14. päivä) ja marraskuussa (2. päivä)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24773185]Eikös tuo erääntynyt jo 15.9? Jos olisit etukäteen neuvotellut verottajan kanssa olisi ehkä onnistunutkin. Kiinteistöveroliput tulee yleensä aika hyvissä ajoin ja veron määränkin pystyy arvioimaan edellisen vuoden perusteella. Kannattaisi soittaa suoraan verotoimistoon ja kysyä.[/QUOTE]

Niin, korjaan edellistä sen verran että jos maksu onkin määrästä riippuen kahdessa erässä ja tarkoitit tuota 2.11. erääntyvää maksua, niin kannattaa olla yhteydessä verotoimistoon...

Miksi ihmeessä joillakin on niin vaikeaa ottaa yhteyttä sinne verotoimistoon, siellähän ne sen asian parhaiten tietää. Täältä saadut neuvot voi olla ihan mitä vaan.

[QUOTE="hmm";24773233]Miksi ihmeessä joillakin on niin vaikeaa ottaa yhteyttä sinne verotoimistoon, siellähän ne sen asian parhaiten tietää. Täältä saadut neuvot voi olla ihan mitä vaan.[/QUOTE]

miksi ei voi kysyä täältä..nimimerkillä aiemmin veronkantoyksikön perintäosastolla töissä olleena... =)

miksi ei voi kysyä täältä..nimimerkillä aiemmin veronkantoyksikön perintäosastolla töissä olleena... =)

mutta mistä voit tietää, että kysyjä osaa valita kaksplussan vastauksista sen oikean :) etkö itsekin olettaisi, että sieltä verotoimistosta varmimmin saa sen oikean vastauksen :) sitä paitsi täällä nyt voi kuka tahansa sanoa olevansa ihan mitä vaan, joten en paljoa antaisi arvoa näille vastauksille.

[QUOTE="hmmm";24773261]mutta mistä voit tietää, että kysyjä osaa valita kaksplussan vastauksista sen oikean :) etkö itsekin olettaisi, että sieltä verotoimistosta varmimmin saa sen oikean vastauksen :) sitä paitsi täällä nyt voi kuka tahansa sanoa olevansa ihan mitä vaan, joten en paljoa antaisi arvoa näille vastauksille.[/QUOTE]

Ihanaa, kun sulla on nipotuspäivä ja pipo kireellä :D Jos luit mun viestin tarkkaan, niin kehotin siinä ottamaan yhteyttä. Ja täällähän kaikki kannattaa ottaa tosissaan...mähän voin olla oikeasti sarjamurhaaja ja vaania potentiaalisia kohteita ;) Miks sä täällä palstailet, koska noin ajattelet? Voihan olla, että jollain ei ole rohkeutta ottaa puhelinta käteen ja soittaa eräpäivän siirrosta. Täältä saa kannustusta nääs =)

Mutta ap:lle laitoinkin linkin, josta löytyy yhteystiedot.

Mä halusin lähinnä tietää onko se siirtäminen mahdollista? Ja kyse on huomautuslaskusta. Mieheni piti tämä maksaa, mutta on jättänyt maksamatta (asutaan vielä samassa talossa), joten siksi tuo huomautus tai perintälasku. Eikä rahaa siis ole nyt maksaa sitä kuin kuun lopussa, tai kun lapsilisät tulee.

Joten onko kellään kokemusta siitä, pystyykö sitä vielä siirtämään??

[QUOTE="aloittaja";24773316]Mä halusin lähinnä tietää onko se siirtäminen mahdollista? Ja kyse on huomautuslaskusta. Mieheni piti tämä maksaa, mutta on jättänyt maksamatta (asutaan vielä samassa talossa), joten siksi tuo huomautus tai perintälasku. Eikä rahaa siis ole nyt maksaa sitä kuin kuun lopussa, tai kun lapsilisät tulee.

Joten onko kellään kokemusta siitä, pystyykö sitä vielä siirtämään??[/QUOTE]

soitan kyllä verovirastoon huomenna, mutta ettei mun tarvis yöuniani menettää tän takia, niin siksi kyselin kokemuksia..

Ihanaa, kun sulla on nipotuspäivä ja pipo kireellä :D Jos luit mun viestin tarkkaan, niin kehotin siinä ottamaan yhteyttä. Ja täällähän kaikki kannattaa ottaa tosissaan...mähän voin olla oikeasti sarjamurhaaja ja vaania potentiaalisia kohteita ;) Miks sä täällä palstailet, koska noin ajattelet? Voihan olla, että jollain ei ole rohkeutta ottaa puhelinta käteen ja soittaa eräpäivän siirrosta. Täältä saa kannustusta nääs =)

Mutta ap:lle laitoinkin linkin, josta löytyy yhteystiedot.

Tuskin verohallinto ohjeistaa työntekijöitään antamaan ohjeita tällä tavalla. Mietitkö että tämänkin kirjoittaja on todennäköisesti verohallinnon asiakas, antaa aika erikoisen kuvan verottajan toiminnasta.

[QUOTE="aloittaja";24773322]soitan kyllä verovirastoon huomenna, mutta ettei mun tarvis yöuniani menettää tän takia, niin siksi kyselin kokemuksia..[/QUOTE]

No niin, ilman muuta kannattaa soitella sinne ja kysyä neuvoa. Itsekin olen aina soitellut sinne ja kerrankin minulle sanottiin, että on tosi hyvä, että kysytään neuvoa eikä jäädä itsekseen pähkäilemään. Olen saanut verotoimistosta tosi hyviä neuvoja ja aina on asiat menneet verotoimiston kanssa ok. Toki joskus on jotain ihmeteltävää ollut, mutta aina on selvinnyt kun on vaan kysynnyt ja selvittänyt asian.

Yhteistyössä