voiko kondylooma tulla itestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
tyhmä kysymys, mutta jos on parisuhteessa ja ei ole ollut kenenkää muun kanssa, niin voiko tulla kondylooma itestään ilman että se tarttuu keneltäkää?
vai onko nyt mun mies käyny nussimassa jotakin muuta akkaa ja tartuttanu mutkin? :D
siis ei oo tuo kondylooma vielä varmaa, mutta mietinpä vain.
tiiän että on tyhmä kysymys, mutta asiallisia vastauksia toivosin.

Kondylooma on siitä hankala että se tosiaankin voi olla vuosiakin oireeton.

Itsestään se ei tule, joten jossain vaiheessa tartunta on jostain saatu, mutta milloin,
se onkin sitten ihan eri asia.

Minulla on ollut kondylooma, enkä ole voinut saada sitä tartuntana mistään. Virusta voi kantaa piilevänä ja jossain vaiheessa se sitten vain aktivoituu. Tartunnan voi periaatteessa saada vaikka vessanpöntöltä.

Terveydenhuollon henkilöstö ei ainakaan minun kohdallani uskonut, että virus olisi tullut muualta kuin tartuntana, mutta itsepähän tiedän! :/

Sen voi kai saada omalta äidiltään syntyessä, kun joillain HP-viruksen aiheuttamia solumuutoksia hoidetaan, vaikka olisi neitsyt vielä. Ekassa papassa vaan on ollut häikkää ja sen perusteella tehty jatkohoitoja.

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=1862&index=A&page=1

Edellä olevassa linkissä mielestäni asiallista tietoa selkeästi kerrottuna. Ja voihan tuon kondylooman saada vaikka saunan lauteilta, tosin mahdollisuus on hyvin hyvin pieni. Itse ajattelisin niin, että miehesi on viruksen saanut joltakin edelliseltä kumppaniltaan (jos siis sinulla ei ole ollut MINKÄÄNLAISTA seksuaalista kanssakäymistä muiden kanssa, voihan tuo välittyä vaikkapa käsien kautta sukuelimiä hyväillessä). Kondyloomahan voi olla oireeton vuosia tai jopa täysin oireeton.

Yhteistyössä