Voiko korvatulehdus aikuisella mennä itsestään ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipu

Vieras
Mulla tajuton flunssa päällä ja korvat ihan lukossa ja niitä jomottaa koko ajan (ei vihlo). Kurkku on kipeä ja pää täynnä räkää. Nyt viides päivä menossa. LApsilla tulehdusta on korvissa ollut ja yhdella vielä kuuri päällä..

Voisko se mennä kipulääkkeillä ohi ilman kuuria..? Eilen kyselinkin miten nukkua yöllä.. Ja siis..

Viiime yöksi otin 1 1/2 buranaa (eli 600mg yhteensä) ja pystyin nukkumaan. Sitä edellinen yö meni valvoessa. Ajattelin tänä aamuna katsoo tilannetta, et jos korvat kipeet, niin tilaisin ajan. Aamulla oli paremmat korvat, mutta äsken alkoi taas jomottaa enemmän. Lisäksi keuhkoputkeen käy yskiessä..

Vieläkö kannattaa soittaa, ei niillä kyllä enää lääkäriaikoja varmaan oo enää tälle päivälle..

Eli mun mun pojalla on nyt korvatulehdusoireita ja ollaan lomalla niin mäkin voisin vielä kotona seurailla ennen kun haen antibioottia kun poika on tähän asti pärjännyt särkylääkkeillä ihan ok??

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Korvalääkäri kertoi, että 70 % korvatulehduksista paranee/paranisi ilman lääkitystä.

Ois kiva tietää kauan siihen yleensä menee? viikkoja? aargh, milloin tää tauti loppuu.....................................

Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Eli mun mun pojalla on nyt korvatulehdusoireita ja ollaan lomalla niin mäkin voisin vielä kotona seurailla ennen kun haen antibioottia kun poika on tähän asti pärjännyt särkylääkkeillä ihan ok??
Kyllä vaan. Hyvä olisi kuitenkin käydä näyttämässä korvaa, että onko paraneminen lähtenyt käyntiin.

Ja jälkitarkastukseen joka tapauksessa. Ilman antibioottia riski liimakorvaan lisääntyy, mutta meillä ainakin lievä liima lähti sitten antibiootilla ja parilla poppakonstilla pois.

Yhteistyössä