Voiko kotiäiti saada sairaslomaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä?

Vieras
esim. miehen kesäloman ajaksi? Jolloin mies hoitaisi enemmän lapsia. Nyt hoidan yksinään lapset kun mies tekee pitkiä työpäiviä ja töitä myös viikonloppuisin. Jos miehen toive toteutuu kesälomalla, en saa ollenkaan levättyä vaikka hoidan lapsia koko ajan.
Mies vielä haukkuu minua laiskaksi ja sanoo, että nyt on minun aikani hoitaa lapsia (itse olen ollut joskus lapsi, jolloin minua on hoidettu).

Kaipaan asiallisia kommentteja!

Mä olin yh ja lääkäri totes, että olen niin kipeä, että tarvitsen sairauslomaa (paha flunssa). Mä sain sairauslomatodistuksen, jonka lapsen isä vei omalle työpaikalleen, jolloin hän ei mennyt töihin vaan hoiti omaa lastaan kun mä olin kipeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja entä voiko työtön olla sairaslomalla:
tuli vaan mieleen. siis tohon ap:n kyssäriin en osaa vastata mut pistin tän pomani kans tohon ny.

Sairaslomalla voi olla mutta varmaankin pienempi raha kuin työkkäriraha että pikkulunssan takia ei kannata ottaa sairaslomaa.

kannattanut vähän miettiä, minkälaiselle äijälle alkaa niitä lapsia pukkaamaan? Voi hyvää päivää, miten annat itseäsi kohdella. Mieti nyt, minkälaisen kuvan naisten oikeasta kohtelusta annat omille lapsillesikin! Ryhdistäydy nainen ja ota omat oikeutesi!

tuli vaan mieleen. siis tohon ap:n kyssäriin en osaa vastata mut pistin tän pomani kans tohon ny.

Työtön voi olla sairauslomalla, mut sit siltä ajalta ei tuu työttömyysrahaa, koska et olis ollut edes työkykyinen, vaan saat sairauslomakorvausta, jota pitää hyvin luultavasti hakea jostain erikseen.

Mies on oppinut kotonaan sellaisen kuvan. Viimeinen niitti on riita kesälomasta. En kestä ajatusta mökkeilystä lasten kanssa ilman mukavuuksia. Mitä tekisitte antakaa käytännön vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies on oppinut kotonaan sellaisen kuvan. Viimeinen niitti on riita kesälomasta. En kestä ajatusta mökkeilystä lasten kanssa ilman mukavuuksia. Mitä tekisitte antakaa käytännön vinkkejä?

Minä menisin lasten kanssa vaikka kylpylälomalle, jos en olisi halukas miehen ehdotukseen eikä hän ole halukas minua kuuntelemaan. Esim. Ikaalisissa on lastenhoitaja asukkaille tiettyinä aikoina käytettävisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tehdä?:
esim. miehen kesäloman ajaksi? Jolloin mies hoitaisi enemmän lapsia. Nyt hoidan yksinään lapset kun mies tekee pitkiä työpäiviä ja töitä myös viikonloppuisin. Jos miehen toive toteutuu kesälomalla, en saa ollenkaan levättyä vaikka hoidan lapsia koko ajan.
Mies vielä haukkuu minua laiskaksi ja sanoo, että nyt on minun aikani hoitaa lapsia (itse olen ollut joskus lapsi, jolloin minua on hoidettu).

Kaipaan asiallisia kommentteja!

Jos sun mies on noin idiootti niin minkäs voit asialle? Ihmettelen vain sitä, että miksi alistut. Ja miten voi olla että teillä ei miehellä ole mitään vastuuta omasta lapsestaan??

Kyllä se mies niitä lapsia kesälomalla hoitaa. Sairaslomaa kaipaan sen takia, että voin viettää loman kotona enkä pääse mökille. Se on se syy.

Ei siihen mitään sairaslomaa tarvita vaan vähän itsekunnioitusta ja omaa päätä. Sanot vaan ihan suoraan, ettet lähde minnekään mökille, mies voi lähteä yksin lasten kanssa. Piste.

Ootko siis sairas, vai miksi tarvit saikkua?
Miehellesikö aiot sen saikkutodistuksen näyttää, että hän suostuisi hoitamaan lapsia?
Meniköhän mulla jotain ohi ku en tajua tätä yhtälöä..

Minä en halua mökille. Olen alistunut siihen jo liian kauan. Mies vaan haukkuu minua kun en lähde sinne. Nyt olen väsynyt, kärsin kovista päänsäryistä ja olen muutenkin itkuinen ja uupunut. Johtuu stressistä, että miehellä alkaa loma. Sain pari vuotta sitten paniikkikohtauksen mökillä ja minulle iski paha pelkotila. En saanut sinä kesänä mökillä nukuttua. Mies haukkuu mua siitä pelkotilastakin, en tosin ole sanonut, että inhoan mökkeilyä.

Olen ehdottanut miehelle, että menisi yksin, jonkun kaverin tai jonkun lapsen kanssa mökille, mutta hän ei halua mua erottaa perhettä. Miten käsitätte sen? En haluaisi olla enää koko miehen kanssa.

Sairauden syy on uupumustila, väsyminen ja täytyy selvittää pääsäryt. Kun ajattelen mökillä olevaa työleiriä pienten lasten kanssa, niin helposti siinä uupuu. Mökillä ei tule vettä jne, ei ole mukavuuksia. Mökki on pieni, eikä siellä kukaan muu edes oikein käy.a

Sairauden syy on uupumustila, väsyminen ja täytyy selvittää pääsäryt. Kun ajattelen mökillä olevaa työleiriä pienten lasten kanssa, niin helposti siinä uupuu. Mökillä ei tule vettä jne, ei ole mukavuuksia. Mökki on pieni, eikä siellä kukaan muu edes oikein käy.a

Ymmärrän kyllä että olet uupunut, mutta muuttaako saikkutodistus sitä että miehesi ei osallistu lapsien hoitoon?
Apua sun täytyy hakea joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sairaslomalla voi olla mutta varmaankin pienempi raha kuin työkkäriraha että pikkulunssan takia ei kannata ottaa sairaslomaa.

Tottakai täytyy olla sairaslomalla jos on vaikka jalka poikki tai saa sydänkohtauksen. Ei silloin voi olla työtön työnhakija jos ei ole sillä hetkellä työmarkkinoiden käytettävissä.
Mutta tokikaan pikkuflunssan takia ei kannata ilmoitetta Kelaan mitään.

Jos ap se saikkutodistus muuttaa jotain niin hae se, jos et muuten uskalla sanoa miehelle että et sinne mökille lähde ja piste.

Tuossa tapauksessa voisi olla kyllä eroamisen harkintakin paikallaan (mun mielipide) jos mies ei ymmärrä pahaa oloa ilman paperia.

PAkkaa mies ja lapset mökille, jää itse kotiisi. Et vain mene autoon kun lähtevät. Veikkaan, et ainakin lapset on takaisin parissa päivässä.

Yhteistyössä