Voiko kuumeen laskettua vielä olla "kuumeinen olo"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niki"

Vieras
Mulla on ollut monta päivää korkea kuume ja olo sen mukainen eli paska. Tänään on ollut enää vaan lämpöä (nyt 37,5), mutta olo edelleen kipeä. Paikat särkee, silmiä särkee, väsyttää. Sanotaan, et yksi kuumeeton päivä ennen töitä, mut en tasan ole työkunnossa huomenna. Voiko hakea saikkua lääkäristä vaikka kuumetta ei nää olisikaan?

Voi hyvää päivää.....
Onhan sulla lämpöä, kun mittari ylittää 37, on lämpöä.

Monesti olen hakenut saikkua pelkkään räkätautiin kun se on siinä vaiheessa ettei muuta pysty tekeen kun niistämään ja juomaan kuumaa. Mun räkätaudeissa ei niistetä 3 krt päivässä vaan lähes taukoamatta pahimmillaan. Ei kuume ole sairauden mitta aina.

Työnantaja vaan sanoi, että yksi kuumeeton päivä ja töihin. Eli tää päivä lasketaan kuumeelliseksi tolla 37,5 lämmöllä? Ehtiihän se vielä silti noustakin. No voinko mä päätellä olostani itse, etten oo työkykyinen kahteen päivään? Kolmeen päivään? Mitä mä sanon pomolle aamulla?

[QUOTE="niki";23503960]Työnantaja vaan sanoi, että yksi kuumeeton päivä ja töihin. Eli tää päivä lasketaan kuumeelliseksi tolla 37,5 lämmöllä? Ehtiihän se vielä silti noustakin. No voinko mä päätellä olostani itse, etten oo työkykyinen kahteen päivään? Kolmeen päivään? Mitä mä sanon pomolle aamulla?[/QUOTE]

No ei kenenkään pomo voi määräillä, koska on riittävän työkykyinen. Tänään olet vielä kuumeinen, joten aamulla katsot uudestaan vieläkö lämpöä on. Joka tapauksessa lepäät vielä huomisen koska lämpöä on tänään.

Ei kukaan pysty oloaan ennustamaan, sen mukaanhan sitä on mentävä. Selvitä, ellet tiedä, saako työpaikallasi olla yhtään päivää pois ilman sairastodistusta. Ellei, menet työterveyteen tai terkkariin.

Yhteistyössä