Voiko lainan kuukausi erää pienentää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Kun meillä nousi lainan kuukausi erä ihan pikkuisen silloin kun korot oli ylhäällä, ja nyt kun korot on alhaalla niin voiko lainaerää pienentää? Esim kun jos laskee noilla lainalaskureilla niin kuukausi erä olisi paljon pienempi mitä se nyt on.

Meillä on se systeemi (annuiteetti) että summa muuttuu korkojen mukaan automaattisesti kun korot muuttuu. Jos mulla olisi taserä, en muuttaisi sitä mihinkään, koska nythän itse laina lyhenee nopeammin. Uskoisin että sen voi kyllä muuttaa, maksaa varmaan jotain.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Toki voi pienentää.
Olen vuorotteluvapaalla ja lyhennän nyt 100 / kk sis koron
Normaalisti maksan lainaani 650/kk
Muutos ei maksanut mitään.
Ihan lyhennysvapaatonta aikaa en huolinut

Te voitte aina järjestellä lainanne uudestaan, koska teillä on vaihtuvakorkoinen laina. Ottakaa lainatarjouksia (ovat ilmaisia eivätkä sitovia) muutamasta edullisesta pankista ja verratkaa todellisia vuosikorkoja nykylainaanne. Jos löydätte edullisemman, kysykää nykyiseltä lainanmyöntäjältänne, myöntäisikö se lainaa ko. korolla. Jos ei, hyväksytte uuden tarjouksen.

Te voitte aina järjestellä lainanne uudestaan, koska teillä on vaihtuvakorkoinen laina. Ottakaa lainatarjouksia (ovat ilmaisia eivätkä sitovia) muutamasta edullisesta pankista ja verratkaa todellisia vuosikorkoja nykylainaanne. Jos löydätte edullisemman, kysykää nykyiseltä lainanmyöntäjältänne, myöntäisikö se lainaa ko. korolla. Jos ei, hyväksytte uuden tarjouksen.[/QUOTE

Onkohan neuvosi kovin ajankohtainen, kun ketju on vuodelta 2010

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä