Voiko liika stressi aiheuttaa vakavan sairauden tai sairaskohtauksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nuorellekin ihmiselle? mulla on ollu kovasti stressiä viime vuosien ajan ja kärsin päivittäisestä jännityspäänsärystä...mua pelottaa mitä nää päänsäryt ja tää stressi mulle tekee.

Suurimmalti tää johtuu mun miehestä, joka melkein päivittäin aiheuttaa mulle pahaa mieltä, tavalla jos toisella.

Haluaisin erota, mut jotenkin se on vaikeeta.

jokin aika sitten erehdyin menemään saunaan miehen seuraksi, ajatteln että sauna rentouttais, mutta plörinäksi meni...kun mies alkoi haastamaan riitaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
voi auheuttaa ja todennäköisesti aiheuttaakin

Mitä esimerkiksi?

no esim. yleistyneen ahdistuneisuushäiriön. Niinkun mulla. Voi altistaa myös fyysisille sairauksille esim. kilpirauhassairaudet (niinkun itselläni). Mahdollisesti vaikean unihäiriön jne..............

Samaa mietin minä :| Ilmeisesti mulla ainakin purkautuu tämä stressi sitten käsien puutumisena, pyörrytyksenä ja rintakipuina. Koitan luottaa siihen että tämä on vain paniikkihäiriötä, mutta en kyllä ole lääkärin kanssa näistä jutelllut :ashamed:
Jollakin tavalla se stressi vaikuttaa elimistöön, varsinkin jos sitä ei pääse edes puhumalla purkamaan. En tiiä kuinka nuori olet, minä en nyt "nuori" enää ole, mutta tarpeeks nuori etten vielä haluais ainakaan sydänkohtausta :o

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Samaa mietin minä :| Ilmeisesti mulla ainakin purkautuu tämä stressi sitten käsien puutumisena, pyörrytyksenä ja rintakipuina. Koitan luottaa siihen että tämä on vain paniikkihäiriötä, mutta en kyllä ole lääkärin kanssa näistä jutelllut :ashamed:
Jollakin tavalla se stressi vaikuttaa elimistöön, varsinkin jos sitä ei pääse edes puhumalla purkamaan. En tiiä kuinka nuori olet, minä en nyt "nuori" enää ole, mutta tarpeeks nuori etten vielä haluais ainakaan sydänkohtausta :o

28v. olen

Kaveri oireili jatkuvilla infektioilla ja omituisilla oireilla. Paniikkihäiriötä, pelkoja, ahdistusta ja ties mitä kauhukuvia tulevasta. Sitten masentui ja nyt on ollut jo 5kk sairaslomalla joka jatkuu vielä pitkään.

ainiin. Ja mulle on tullut myös aivolisäkkeeseen toimintahäiriö. Sisätautilääkäri sanoi, ettei voi johtua stressistä, mutta psykiatrian erikoislääkäri sanoi, että pitkään jatkunut, stressi ja ahdistus voi nimenomaan johtaa siihen, että elimistö alkaa jostain kohtaa romahtamaan. Se on sitten jo hätähuutoa eli siinä vaiheessa, jos tiedät että jotkut oireet johtuu stressistä, niin kannattaa hakea apua ja korjata elämäntilannetta ja ajatella omaa itseään ja terveyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Onhan sitä aika monilla aika ajoin kovaakin stressiä ja huolta eikä läheskään kaikki niistä sairastu. :hug:

ei se tietenkään silloin aiheuta, jos on ajoittaista. Mut jos jatkuu vaikka 5 vuotta putkeen,tai 10 tai 15 vuotta, niin kuka sitä kestää?? Jokaisella on joku raja.

keskustelu on käyty jo aikapäivää sitten, mutta mikäs estää jatkamasta?
Itse lähentelen 4-kymppiä, mutta edelleen elämä junnaa paikallaan ja todella monenlaista stressiä on matkanvarrelle osunut, eikä avioerokaan omalla kohdalla asioita parantanut, kun samalla ku joku toinen asia parani, niin tilalle tuli uusia murheita.

Oma stressi on kestänyt ainakin 20 vuotta, tai siis asioita jotka on saaneet elämän nyt tähän pisteeseen, ettei helpotusta tunnu mistään saavan.

Sairaslomaa yritin pitää kolmisen kuukautta, mutta kun ei lähiäitinä pääse koskaan mitään sairaslomaa nauttimaan, vaan yhtä puurtamista se on kotonakin, "työpaikka" vaan vaihtuu.
Ja menihän siinä sitten se vihdoin ja hankittu vakityöpaikka, 20 vuoden pätkätöiden jälkeen. Eli sairastaa ei saisi, mutta minkäs teet, kun pakko olis joskus päästä eroom stressikierteestä, ja kun ei pääse, niin kokoajan pukkaa uutta sairautta.

Paniikkihäiriö voi olla myös vakava sairaus joka invalidisoi ihmisen neljän seinän sisään ja työkyvyttömyyseläkkeelle. Se on sairaus jossa on eri vakavuusasteita.

Minulla on pään särkyä joka päiväistä ja silmiin särkee jumalattomasti, En pysty katsomaan kuin eteenpäin.

Tietäisittekö te, voisitko tämä johtua stressistä?

Nuorellekin ihmiselle? mulla on ollu kovasti stressiä viime vuosien ajan ja kärsin päivittäisestä jännityspäänsärystä...mua pelottaa mitä nää päänsäryt ja tää stressi mulle tekee.

Suurimmalti tää johtuu mun miehestä, joka melkein päivittäin aiheuttaa mulle pahaa mieltä, tavalla jos toisella.

Haluaisin erota, mut jotenkin se on vaikeeta.

jokin aika sitten erehdyin menemään saunaan miehen seuraksi, ajatteln että sauna rentouttais, mutta plörinäksi meni...kun mies alkoi haastamaan riitaa :(

Yhteistyössä