Voiko mansikkarahkan tehä ilman kermaa tai vaniljakastiketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Mies toi mulle purkin rahkaa ja se pitäis käyttää tänään pois niin aattelin tehä mansikkarahkaa kun mulla on mansikoita pakkasessa niin voisiko rahkan tehdä pelkästä rahkasta ja mansikoista ilman että siihen tulee kermavaahtoa tai vaahtoutuvaa vaniljakastiketta joukkoon? En ole koskaan rahkaa tehnyt ilman noita kumpaakaan.

Mä oon tehny rahka 2, kerma 1, mansikat ja sokeri. Joten ei tuossakaan ole ollu ku puolet rahkan määrästä kermaa. Jos sen jättää pois, niin tosiaan toi maito vois olla ihan hyvä, jos vähän lirauttas, ei niin olis jänkkistä se. Ja sokeria kun laittaa, niin kyllä sen maustamattomankin saa maistumaan. Mä teen aina maustamattomasta rahkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Vaatiikohan se paljon sokeria kun se on maustamatonta rahkaa? Ei ole tosiaan kokemusta tehä pelkästä rahkasta ja mansikoista syötävää.

itse syön kokonaan ilman sokeria, vanilijasokeria vain hieman, marjoja ja rahkaa.

jonkun verran, muttei ihan mahdottomasti. Riippuu kyllä miten makeita mansikat on ja miten makeesta tykkää. Ehkä ½dl. Lisäät sitä sokeria vähän kerrallaan ja maistelet, niin ei tuu liian makeeta. Ja ripaus vaniljasokeria niin hyvää on.

No mä laitan mieluummin sitä kermaa kuin enemmän sokeria, rahka kun on meidän porukan makuun liian hapanta ilman. Makeutusainetta voi toki käyttää jos tykkää.

Yhteistyössä