M
miten on?
Vieras
Tuttavapiirissäni on tyyppi, joka on ollut syvästi masentunut vuosia sitten. Henkilö on kuitenkin samaan aikaan aina ollut varsin määräilevä ja manipuloiva, tietää aina miten koko maailman asiat pitää hoitaa, ja suuttuu silmittömästi, jos hänen hyviä neuvojaan ei oteta vastaan. Katsoo oikeudekseen kertoa toisille, miten näiden tulisi elämäänsä elää jne. Jakaa mielellään narsistidiagnoseja ympäröiville ihmisille, joiden kanssa ei tule toimeen. On saanut potkut useista työpaikoista käytöksensä takia, vaikka kokee itse olevansa uhri.
Onko tällaisen ihmisen mahdollista itse olla narsistinen? Kun kuitenkin on omasta mielestään aina narsistin uhri. (esim työpaikoissa.) Itse alan väsyä ko. henkilöön, sillä minullakin on nyt kuulemma jonkin sortin narsismi, kun en tee asioissa hänen haluamallaan tavalla. Olen kuitenkin aina ajatellut, ettei narsismiin sovi masennus? Eikös narsisti ole julkisivuaan ylläpitävä henkilö?
Keittiöpsykologit auttakaa. Pitäisikö moinen tyyppi heivata ja unohtaa. Vai tarvitseeko hän apua?
Onko tällaisen ihmisen mahdollista itse olla narsistinen? Kun kuitenkin on omasta mielestään aina narsistin uhri. (esim työpaikoissa.) Itse alan väsyä ko. henkilöön, sillä minullakin on nyt kuulemma jonkin sortin narsismi, kun en tee asioissa hänen haluamallaan tavalla. Olen kuitenkin aina ajatellut, ettei narsismiin sovi masennus? Eikös narsisti ole julkisivuaan ylläpitävä henkilö?
Keittiöpsykologit auttakaa. Pitäisikö moinen tyyppi heivata ja unohtaa. Vai tarvitseeko hän apua?