Voiko miehen haluttomuus seksiin siirtyä tapana suhteesta toiseen?

  • Viestiketjun aloittaja liikaa jo asiaa miettivä
  • Ensimmäinen viesti
liikaa jo asiaa miettivä
Olen parisuhteessa hyvin haluttavan ja ihanan miehen kanssa. Intohimo välillämme oli varpaanpäissä tuntuvaa suhteen alussa ja ehdin jo ajatella, että vihdoinkin olen löytänyt ihmisen, joka vie minut uusille sväärdeille tällä tärkeällä osa-alueella. Muutimme yksiin, kaksi liki 50v. aikuista ihmistä, nopeasti puolen vuoden seurustelun jälkeen. Ajattelin että ei ole menetettävää, haluan katsoa tämän. Oli paljon tapahtumaa, liikaakin ja ajattelin, että kyllä hän kiinnostuu uudestaan kun asiat rauhoittuu. Tilanne on kuitenkin puolen vuoden yhteisasumisen jälkeenkin sama, hän ei enää kosketa minua, jos olen alasti. Hän tulee lähelleni ja suukottelee ja halaa, kun vaatteet on päällä. Tuntuu etten kiinosta enää häntä, että minussa on jotakin vikana. Kun kysyn, näin ei ole. Hänen ei vaan tee mieli. Ei kuulemma tyydytä itseäänkään. Olemme viimeisen puolen vuoden aikana rakastelleet kuusi kertaa. Noin kuukauden välein. Olen jo menettämässä uskoni suhteeseen. Rakastelut on olleet seurausta, kun olen ottanut asian puheeksi ja taas hän uskoo ja yrittää saada minut uskomaan että asiat paranee. Rakasteltu päälle. Silti aina törmään tähän samaan tilanteeseen ja ahdistukseen. Hän kertoi minulle vähän aikaa sitten olleensa edellisessä liitossa harrastamatta seksiä melkein kaksi vuotta, kun ei vaan tehnyt mieli. Sitten he olivat päättäneet suhteen, kun se ei vaan toiminut.??! Minulle tuli olo kuin minut olisi petetty, ei kerrottu kaikkea. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Voiko se olla joku kummallinen opittu tapa parisuhteeseen? Tiedän jo etten tule tätä jaksamaan ja se tekee kovasti surulliseksi, koska muilla osa-alueilla mieheni on ihana. En halua että naiseuteni katoaa, en että kosketus katoaa. En ymmärrä mitä tehdä lisää... auttakaas <3
 
erilaiset elämät
Ikääntyvällä miehellä ja joskus nuoremmallakin voi olla liian matala testosteronitaso, joka voi vaikuttaa seksuaaliseen käyttäytymiseen. Tutkimuksissa se selviäisi, ihan verikokeessa voidaan selvittää ihmisen eri hormonihäiriöt. Riippuu tietysti siitä, haluaako mies itse mennä lääkäriin, vai haluaako kenties viettää seksitöntä elämää. Homous olisi jo varmaan selvinnyt aikaisemmin, kun on melkein 50 vuotta elänyt....?
Monet pitkissä avioliitoissa olleet ihmiset ovat kertoneet minulle, etteivät ole vuosikausiin enää harrastaneet seksiä, mutta ovat jatkaneet avioliittoaan kuitenkin, syitä on varmaan yhtä monta kuin on avioliittojakin.
 
Mietintämyssy
Ikääntyvällä miehellä ja joskus nuoremmallakin voi olla liian matala testosteronitaso, joka voi vaikuttaa seksuaaliseen käyttäytymiseen. Tutkimuksissa se selviäisi, ihan verikokeessa voidaan selvittää ihmisen eri hormonihäiriöt. Riippuu tietysti siitä, haluaako mies itse mennä lääkäriin, vai haluaako kenties viettää seksitöntä elämää. Homous olisi jo varmaan selvinnyt aikaisemmin, kun on melkein 50 vuotta elänyt....?
Monet pitkissä avioliitoissa olleet ihmiset ovat kertoneet minulle, etteivät ole vuosikausiin enää harrastaneet seksiä, mutta ovat jatkaneet avioliittoaan kuitenkin, syitä on varmaan yhtä monta kuin on avioliittojakin.
 
Viimeksi muokattu:
Mietintämyssy
Tätäkin olen miettinyt. Eilen oli itkun sekainen päivä. Otin taas asian puheeksi.. kerroin miten hukassa itse alan olla, kun ei ole läheisyyttä. Miten tärkeää olisi olla niin läsnä. Hän ottaa kaiken lähinnä uhkauksena.. meni kalenterille ja kysyi mihin mennessä asian nyt sitte pitäisi muuttua??? Milloin on ero jos hän ei muutu? En tietenkään sanonut mitään päivää.. sanoin että mieti onko se asia jonka kanssa sinä pystyt vaan elämääntai onko se asia johon haettaisi apua tai jos kysyisi lääkäriltä. Asia jäi avoimeksi. Hän vaan totesi että rakastaa minua. En tiedä mitä tulee tai minne asti jaksan. Harmi jos kenelläkään ei ole tällaisesta kokemusta. Kyllä hän stressaa työasioitaan ja yrittää mieltään hoitaa myös alkoholilla.. olen myös ajatellu pakeneeko hän ajatuksiaan alkoholin taakse. Tässäkin ristiriitaa , kun minä en käytä juuri ollenkaan.
 
ryyppy murheeseen
Tätäkin olen miettinyt. Eilen oli itkun sekainen päivä. Otin taas asian puheeksi.. kerroin miten hukassa itse alan olla, kun ei ole läheisyyttä. Miten tärkeää olisi olla niin läsnä. Hän ottaa kaiken lähinnä uhkauksena.. meni kalenterille ja kysyi mihin mennessä asian nyt sitte pitäisi muuttua??? Milloin on ero jos hän ei muutu? En tietenkään sanonut mitään päivää.. sanoin että mieti onko se asia jonka kanssa sinä pystyt vaan elämääntai onko se asia johon haettaisi apua tai jos kysyisi lääkäriltä. Asia jäi avoimeksi. Hän vaan totesi että rakastaa minua. En tiedä mitä tulee tai minne asti jaksan. Harmi jos kenelläkään ei ole tällaisesta kokemusta. Kyllä hän stressaa työasioitaan ja yrittää mieltään hoitaa myös alkoholilla.. olen myös ajatellu pakeneeko hän ajatuksiaan alkoholin taakse. Tässäkin ristiriitaa , kun minä en käytä juuri ollenkaan.
Alkoholilla ei voi hoitaa omaa mieltään, hetken helpotus ehkä tulee, mutta yleensä impotenssi pahenee kun käyttää liikaa alkoholia. Taustalla voi olla vaikkapa huono itsetunto, stressi, käsittelemättömät ongelmat, menneisyyden taakat, väsymys, masennus, stressaava työ, riittämättömyyden tunne. Miehen pitäisi jotenkin käsitellä näitä asioita, mennä vaikka yksin jonnekin lääkärille tai psykologille.
 
Viimeksi muokattu:
Mietintämyssy
Alkoholilla ei voi hoitaa omaa mieltään, hetken helpotus ehkä tulee, mutta yleensä impotenssi pahenee kun käyttää liikaa alkoholia. Taustalla voi olla vaikkapa huono itsetunto, stressi, käsittelemättömät ongelmat, menneisyyden taakat, väsymys, masennus, stressaava työ, riittämättömyyden tunne. Miehen pitäisi jotenkin käsitellä näitä asioita, mennä vaikka yksin jonnekin lääkärille tai psykologille.
 
Viimeksi muokattu:
Mietintämyssy
Kiitos. En sitte ihan metsässä näiden ajatusteni kanssa ole. Ihan samaa hänelle eilen ehdotin. Pallo on nyt heitetty hänelle, yhtään en tiedä aikooko hän jotakin asioille tehdä. Ja jos jotenki voisin ja osaan auttaa niin hän tietää että tässä olen tukena. Mutta kaksin tämä tuskin ratkeaa. Tuntee itsensä niin voimattomaksi.. mutta en voi päättää hänen puolestaan. Voin vaan toivoa, että suhteemme olisi hänelle ja hänen oma hyvinvointinsakin niin tärkeää, että keskustelisi vaikka lääkärille.
 

Yhteistyössä