voiko miehen jättää tupakoinnin takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mittatäys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mittatäys

Vieras
mitta on täysi !
ollaan oltu yhdes vuosia ja tupakointinsa on alkanut kiusaamaan päivä päivältä enemmän, muuten menee loistavasti.
polttaa parvekkeella, mutta haju seuraa siitä huolimatta kaikkialla, meillä haisee huoneistokin röökiltä kun parvekkeen ovesta sitä tulee sisään kuitenkin ilman mukana kun mieskin tulee.
En halua nukkua edes miehen vieressä kun haistan sen tupakan.
En halua halata, pusuista puhumattakaan.
Itse en ole koskaan polttanut, itsepä otin röökaavaan ukon kuitenkin :-(
en tiedä miksi parina ekana vuonna ei niin haitannut, tai haittasi mut ei näin mittavasti.
Polttaa melko paljon 1-3 röökiä tunnissa.
Ärsyttää myös että tupakalla aina kun jotain tapahtuu, oli siellä suurinpiirtein kun lapsensa otti ekat askeleet tai kääntyi, on siellä jos mulla jotain sanottavaa tai jotain tapahtuu ja tahtoisin innolla kertoa, mutta mies on röökillä. Sitten kun tulee paikalla niin juttu mennyt jo ohi eikä huvita alkaa kertaamaan.
Nyt joku tietty aattelee et sillä niin ankea akka et viihtyy tupakalla paremmin tai tekstaa siellä tai soittelee muille naisille, puhelin on kuitenki aina sisällä ja näen ja kuulen mitä siellä tapahtuu jos haluan.
Enkä ole tästä tupakasta ukolle marmattanut paljonkaa, ehkä viime aikoina tullut välillä mainittua.
Lopettaa se ei aio missään tapauksessa, se on selvä.
En jaksa enää, jääköön tänne röökinsä kanssa, mä haen varmaan avioeron !

Alkuperäinen kirjoittaja pepe:
Kuulostaa tekosyyltä. Ei kai kukaan jättäisi vaan tupakoinnin takia unelmiensa miestä, kyllä niitä syitä on sitten muitakin.

no mä jättäisin. ap:n tilanteessa miehen tupakointihan on läsnä joka päivä 1-3 kertaa tunnissa ja mä en ainakaan kestäisi päivääkään. vihaan itse ylikaiken tupakkaa ja sitä kuvottavaa hajua joka niissä ihmisissä on, jotka polttaa. itse en pystyisi edes harkitsemaan elämistä tupakoivan ihmisen kanssa.

Onhan tuossa noita "oikeitakin" syitä jo lista: hän ei ollut paikalla kun lapsi otti ensiaskeleet, kun sinulla on sanottavaa jne. Ehkä tuo poissaolevuus on se tosiasiallinen syy... Hän ei ole sinulle läsnä.

En yhtään ihmettele, että haluaisit jättää tuossa tilanteessa. Ja koska tilanne sua noin paljon häiritsee, täytyy sille tehdä jotakin. Ensisijaisesti varmaan pitäisi kertoa miehelle tasan tarkkaan, miltä tuntuu ja sanoa, että harkitset jo eroa sen vuoksi. Jos mies silti mieluummin jatkaa syövän hankkimista ja sekä teidän myrkyttämistä (parvekkeen kautta sisälle kantautuvalla savulla), kyllä on syytä heivata!

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Voiko naisen jättää tupakoimattomuuden takia?

Tottakai voi ! Onhan se ärsyttävää kun just olet röökillä ja sulla tulee joku kiva juttu kerrottavaksi, niin se nainen ei taaskaan ole siellä tupakalla mukana ja juttu ei enään olekkaan samanlainen ja niin ihku hauska.

ap oletko nyt varma että se perimmäinen syy jättämiselle on tupakka ? epäilen.

Voit!
Mulla kuule vähän samanlainen tilanne. Ukko alkoi polttamisen vasta viime kesänä, 4-kymppisenä! Siis aivan greisiä aloittaa tupakointi tuon ikäisenä. En itse polta, enkä siedä tupakansavua, enkä -hajua. Miehen henki ja vaatteet haisevat kammottavilta. Yäk!
Olen kans vakavasti harkinnut eroa tuon tupakan takia, sekä alkoholin käytön takia.

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Voiko naisen jättää tupakoimattomuuden takia?

Tottakai voi ! Onhan se ärsyttävää kun just olet röökillä ja sulla tulee joku kiva juttu kerrottavaksi, niin se nainen ei taaskaan ole siellä tupakalla mukana ja juttu ei enään olekkaan samanlainen ja niin ihku hauska.

ap oletko nyt varma että se perimmäinen syy jättämiselle on tupakka ? epäilen.

vaikea kysymys. Olen itsekin miettinyt, että onneksi en rakastunut tupakoivaan mieheen. Jos sitä yrittäis saada lopettamaan niin saisi helposti hankalan akan roolin perheessä. Ja jos itse ei tupakoi niin sitä hajua olis kyllä tosi ikävä hengitellä vuodesta toiseen.

Ehkä kuitenkin yrittäisin saada lopettamaan tupakointi, mutta tuskin onnistuu jos itse ei halua lopettaa.

vastaan...

eli siis kun meillä menee muuten ihan mukavasti, ja mieskin pyrkii lähelle pussailemaan ja mä sitten pakoilen kun mä en siedä sitä hajua. Mies muuten on ihana ja rakastan, mutta tuo tupakointi.
Seksiä meillä on sen jälkeen kun hän on tullut suihkusta, itsekin tietää että en tykkää tupakasta ja suihkun jälkeen tulee sit vonkaileen ja sillon onnistuukin.
Meillä ei muuta ongelmaa ole kuin tämä, mutta se on SUURI YKSI ongelma josta tulee pienempiä muita ongelmia eli se että ei ole läsnä, haju, en halua olla lähellä..
Minä rakastuin häneen tupakoinnista huolimatta ja yhdessä ollaan perhe perustettu ja lapsi tehty. Nyt en vaan siedä tupakoinnin hajuja, niin vain kävi.
Tottakai ollaan tupakoinnin lopetuksesta keskusteltu, mutta ei aio lopettaa, suuttuu kun pyydänkin.
ehkä alan sit itse vetään sitä röökiä niin haistaan molemmat, no ei sentään.
Ero on oikeesti mielessä, toteutus sitten toinen.

sillon ku asuttiin kerrostalossa ja poltti parvekkella ärsytti mua suunnattomasti ja marmatin!!! Pienessä asunnossa kun toinen ramppaa koko ajan tupakalla ja pieni asunto haisee,sit siellä pitäs viel saaha äitin ja vastasyntyneen nukuttua,kyllä keitti.Mut nyt ku asutaan omakotitalossa en huomaakaan koko asiaa.Mikä onni et mies ei pahasti itse haise tupakalle eikä maistu.

Jossei suostu lopettamaan niin suostuisko edes vähentämään?

Itse lopetin himopolttajana vähitellen siirtymällä purkkaan asteittain. Olen repsahdellut sen jälkeen mutta aina pystynyt kuitenkin olemaan ilman. Nyt parin vuoden savuttomuuden jälkeen se haju saa voimaan pahoin, ennen iski himo kun tupakka haisi.

Yrittäkää jotain kompromissiratkaisua, vaikka että mies lopettaa parvekkeella tupakoinnin ja menee pihalle polttamaan?

Aikuista ihmistä ei tietenkään voi pakottaa tupakasta luopumaan eikä sitä kannata edes yrittää, mutta jokaisella on oikeus elää savuttomassa kodissa. Arvaan, että miehesi nostaa metelisi tuosta parveketupakoinnin lopettamisestakin, koska yleensä kaikille päihteidenkäyttäjille se oma päihdekäyttäytyminen on pyhä lehmä, jota ei saisi mitenkään kritisoida, mutta minusta tuota pyyntöä ei voi missään tapauksessa pitää kohtuuttomana.

Onko se tosiaan todellinen syy, jos tiesit tupakoinnista jo suhteen alkaessa?
Sinua ärsyttää, kun mies on aina tuopakalla, kun jotain tapahtuu...jospa tunnet, että mies ei huomiois inua tarpeeksi ja syystä tai toisesta on helpomp syyttää tupakointia, kun puhua todellisesta syystä?

ei, kyllä se huomioi, ja kysyykin aina asioista kun tulee tupakilta, mutta MÄ en halua puhua sille koska itse oli poissa tupakalla ja enkä halua haistella häntä mun lähellä vaan vetäydyn pois haleista.
Mua ottaa niin se lemu päähän!

Yhteistyössä