Voiko migreeniin kuulua käden puutumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mian

Vieras
Mulla iski viime yönä migreeni ja päänsärky oli aivan kauheaa.. Olin ollut jo tovin hereillä päänsäryn kourissa, kun yhtäkkiä vasemman käden sormet alkoivat yksitellen puutua ja pian koko kämmen oli ihan puuduksissa.. Tätä kesti noin pari minuuttia ja meni ohi ja that`s it. Siis päänsärky kesti vielä pitkään, mutta toi puutuminen oli parissa minuutissa ohi.. Mulla on aikaisemminkin ollut migreeniä, eikä koskaan ennen oo puutumista ollu.. Voiko olla ihan normaalia? Onko kellään kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
On ihan normaalia, mä yleensä tiedän juuri kuvailemastasi puutumisesta että migreeni on tulossa. Viime yön vietin itse sairaalassa migreenin takia, nyt yritän pärjätä kotona.

Mulla tuo migreeni oli jo päällä, kun tuo puutuminen tuli, mut kai sekin ihan normaalia sitten? Voimia sulle! Mä pärjäsin kotona, mutta koko tää päivä silti ollu kauhee, vaikka kova päänsärky on ohi mennytkin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On ihan normaalia, mä yleensä tiedän juuri kuvailemastasi puutumisesta että migreeni on tulossa. Viime yön vietin itse sairaalassa migreenin takia, nyt yritän pärjätä kotona.

Mulla tuo migreeni oli jo päällä, kun tuo puutuminen tuli, mut kai sekin ihan normaalia sitten? Voimia sulle! Mä pärjäsin kotona, mutta koko tää päivä silti ollu kauhee, vaikka kova päänsärky on ohi mennytkin..

Minullekin tulee puutumista ja halvausoireita vasta, kun migreenikohtaus on jo päällä.

voi. Mulla puutu ja lopuks hetkellisesti "halvaantu" puol kroppaa migreenin yhteydes - sairaalassa jokuseen kertaan ollu tarkkailussa kun pahaa migreeniä ja aivoinfarktia on vaikee joskus erottaa toisistaan etenkin jos on halvausoireita.
Onneks noita pahimpia kohtauksia ei oo ku muutama-viis vuodessa, mut lievempiä (siis jossa vaan puutumista, pääkipua ja oksentelua aurojen lisäksi) jon n. kerran viikossa, krooninen päänsärky jokapäivä :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, kuuluu se, mulla usein puutuu koko toinen puoli niin etten pääse liikkeelle! Viime yönä vaan koski päätä niin kovaa että taju meinasi mennä, en oikein tienny enää mistään mitään... Nyt jo vähän parempi olo - kiitos piikkien ja pillereiden :D

kanssa tuli elämäni ensimmäinen migreeni,epätyypillinen sellainen,ja alkoi kasvojen vasemmanpuoleisella halvauksella ja käsi puutui. Multa otettiin pään tietokone- ja magneettikuva ja migreeniksi luokittelivat. Nyt mulla vihloo joka päivä päätä vasemmalta puolelta,mutta muuten migreenit pysyneet pois.

sormia vihloo ja puutuvat ja ovat kuin jäässä:o pelästyin ja googlettelin asiaa...no kai painuttava takas nukkumaan ja ooteltava ohi tää kohtaus... ei oo kiva seuralainen migreeni...

Olen lapsuudesta asti saanut migreenikohtauksia, mihin kuuluu raajojen puuttuminen, kädet, sormet, kasvot. Vaihtelee. Ja yleensähän tuo puuttuminen siirtyy kehossa, esim sormenpäistä olkapäähän.
Huomasin, että saan näitä kohtauksia silloin kun syön huonosti, ja nukun ties milloin sattuu. Mutta yleensä jos en ole syönyt kunnolla päivän aikana niin seuraavana päivänä voi tulla migreeni.

puutuu myös kämmenet ja sormet. Luojankiitos nuota kovia kohtauksia on harvoin. muutaman kerran on ollut myös sellainen kohtaus että pää on ihan sekaisin. itken vain ja olen kyykyssä, siis jumalauta tuo migreeni on pilannu mun elämässä niin monia kivoja juttuja!!!!!!!!!! mun kohtaukset paheni täs joku aika sitte ja kävin neurologin vastaanotolla, oli ihana lääkäri ja keranki tuntui että joku ymmärsi sairauteni... laitettiin kokeiluun tujumpia lääkkeitä... mulla puhkee kans jos on syöny huonosti, nukkunu huonosti tai stressanu jotain asiaa... myös hajut kumi, käryt, savut saa kohtauksen aikaan... tsemppiä siskot migreenin kourissa kärsiville. neurologi sanoi että mirgeeni potis ei muista kärsimäänsä pahaa, aina kohtauksen tullessa pitkittää lääkkeen ottoa, jos se ei ny kumminkaan tuukkaa, ehkä se menee itelleen ohi. eli ottakaa ne lääkkeet jos vähäkään tuntuu että kohatus olis tulos...

Yhteistyössä