Voiko näin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Tai sama se mitä sanotte, mä teen kumminki :D Mutta mitä te tekisitte?
Eli tyttö 9v (3. luokalla) oli eilen illalla 39,5 asteen kuumeessa ja suri kamalasti kun tänään oli sovittu shoppailureisu parhaan kaverin kanssa.
Mä lupasin, että katotaan mikä kunto on tänään, sitten kun pitäis lähteä ja pääsee mukaan jos tuntee itsensä hyväkuntoiseksi, eikä ole kuumetta.
Koulussa oli metsäretkipäivä, joten kouluunmenoa aamulla ei edes harkittu.
Nyt on sovittu, että 13.30 lähdetään ja neiti on maannu sinnikkäästi peitonalla lepäämässä, ettei vaan kuume nouse uudelleen, aamulla ei kuumetta ollu.
Mä ajattelen sen niin, että ei sairalomalla oleva aikuinenkaan aina koko sairaslomaa sängynpohjalla makaa, vaikka ei koko päivää töissä jaksaisikaan olla.

No itse en puolikuntoista lasta veisi shoppailemaan kun ei kerran kouluunkaan ole kyennyt. Siirtäisin ostosreissua ja antaisin lapsen toipua. Huonosti parannellun, pienenkin flunssan jälkitaudit kun voivat olla vakavia...

mä olen sen verran tiukka äiti,että en päästäis shoppaileen jos on kerta senverran sairas ollu ettei kouluunkaan voinu mennä. nyt pysyttäis sisällä että seuraavana päivänä pääsis kouluun ja shoppailtais sitten terveenä.

minä en lähtis kuumeisen tytön kanssa shoppailemaan, kuume saattaa vain yltyä vaikka aamun onkin maannut.
Meillä kotona on ollut sellainen "sääntö" että jos koulusta on jonkun sairauden takia pois niin sitten ei myöskään olla kavereiden kanssa rilluttelemassa eikä missään muuallakaan.

Mutta kukin tavallaan

On ollut kyllä niin korkea kuume,että itse kyllä suosisin lepoa vielä täysin. Aamullahan monesti olo on parempi, mutta iltaa kohti nousee. Lapset vaan on niin kummia sissejä,että kuumeessakin monesti ovat ihmeen reippaita, itsellä jos 38 lähestyy, niin ei tulis mieleenkään lähteä liikkumaan lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mä olen sen verran tiukka äiti,että en päästäis shoppaileen jos on kerta senverran sairas ollu ettei kouluunkaan voinu mennä. nyt pysyttäis sisällä että seuraavana päivänä pääsis kouluun ja shoppailtais sitten terveenä.

Peesi tähän.

säähän saat tosiaan tehdä miten tahdot. itse en sairasta shoppailemaan päästäisi, koska se ei ole edes tärkeää. pari kertaa on käynyt niin, että pikkukuumeessa joku lapsi ollut ja koulussa just luokkakuva. olen käyttänyt sen aikaa koululla lasta ja takas sitten kotio, ku kuva otettu. mutta että shoppailemaan...noo, arvomaailmansa kelläkin.

Jos ite olen sairaslomalla en todellakaan liiku kotoa mihinkään vaan sairastan. Jos jaksaa humputella kaupungilla jaksaa mennä töihinkin ja tehdä vaikka töitä hitaammalla tahdilla. Ehkä se on sitten ihmisestäkin kiinni miksi edes jää sairaslomalle jos ei ole niin kipeä, että kaipaa vaan lepoa ja rauhaa.

Jos lapsi pois koulusta niin ei ole asiaa mihinkään. Tämä estää myös tekosairaudet, koska lapsi tietää isompana joutuvansa jättämään kaiken kivan jos on pois koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Minä olen sitä mieltä että jos ei voi mennä kouluun, ei voi mennä muuallekaan. Ei kai aikuinenkaan mene shoppailemaan jos on niin sairas ettei voi mennä töihin.

Mä taas olen tarkka, että ennen kouluun menoa pitää olla yksi kuumeeton päivä, mutta sen kuumeettoman päivän aikana saa jo liikkua ja olla muuten normaalisti. Siis koska ne muut tekemiset voi aina sitten lopettaa ja mennä lepäämään, mut koulussa jos kesken kaiken väsähtää, tulee hankaluuksia.

Mut nyt kyllä peruuntu neidin reissu, kävin äsken viellä mittaamassa kuumeen, kun ihmettelin miten se pysyy niin rauhassa odottamassa, yleensä tässäkohtaa kysytään 5 min. välein "joko, jokjo joko" ja kuumetta oli taas :(

Yhteistyössä