Hae Anna.fi-sivustolta

Voiko nainen laihtua 10 kiloa kuukaudessa?

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä paksu, 27.11.2009.

1. paksu Vierailija

Luin juuri jostain, että Joel Hallikainen oli laihtunut 11 kiloa kuukaudessa ja joku toinenkin mies saman verran. Onkohan noin hurja pudotus kuukaudessa mahdollista naiselle?

2. Fitness-typy Vierailija

Eikö Hallikainen ollut laihtunut 11 kiloa kymmenessä viikossa, eli kolmessa kuukaudessa?

Joel Hallikainen laihtui 11 kiloa 10 viikossa - Viihdeuutiset - Viihde - Ilta-Sanomat

10 kg / 4 vkoa on käytännössä mahdollista vain jos ylipainoa on törkeästi. Nesteitä tai lihasta voi saada lähtemään lähes 10kg paastoamalla, mutta se tulee sitten saman tien takaisin. Jos antaa projektille aikaa 2-3 kk ja syö hyvin terveellisesti ilman isompia repsahduksia, onnistuu.

3. minä vaan Vierailija

Ja eikös se toinen tyyppi laihtunut sillä Xtravagansa vai mikä se on se pussikeitto juttu? Söi 5 viikkoa pelkkiä pussikeittoja ja liikkui aika paljon. Miehillä tuo onnistuu ehkä helpommin kun naisilla ja minusta ei edes tarvitsisi tuollaiseen päästä, jos ei tosiaan ole sitä ylipainoa tyyliin 50 kg tai enemmän, ja sillonkin vaan ehkä sen ensimmäisen kuukauden ja sitten saisi jo hidastua, ettei käy niin, että kun kilot on pudotettu jollain ekstreme touhulla, niin sitten ne jo kohta tuleekin takaisin ja korkojen kera.

4. 10 viikossa !! se tekee n.900 g per viikko, kyllähän tuo onnistuu. Söi kasviksia, hedelmiä, broileria, kalaa ym ja kävi kolmesti viikossa lenkillä........

5. minä vaan Vierailija

No ei se nyt ihan noinkaan ole, koska paino ei tipu vakiosti joka viikko tiettyä grammamäärää, vaikka söisikin samallalailla koko ajan tai liikkuisi koko ajan samallalailla. Paino vaihtelee jo pelkästään vuorokauden sisälläkin, niin miten se sitten voisi pudota vakioidusti saman määrän joka viikko?

6. No hyvänen aika sentään. Tuo kirjoitus 900 g/per viikko oli tarkoitettu ap:lle, joka luuli 11 kg/kk, vähän vielä autoin häntä jakamalla pudotuksen viikolle jos vaikka silloin ymmärtäisi mistä on kyse. Kyllä kait jokainen tietää, että pudotus on erilainen joka viikko mutta yhteenlaskettu pudotus oli kuitenkin 11kg. Ap;n lisäksi näitä neropatteja näyttääkin olevan enemmänkin täällä.

7. laihtuja Vierailija

Kyllä on, riippuen tietenkin lähtöpainosta.. Suurin osa lähtevistä kiloista on nestettä...
    Itse laihduin 13 kiloa 80 kg:sta, oli huono olo, päänsärkyä ja heikotti..
    % kg tuli äkkiä takaisin, mutta sitten noin 1 -1,5 kg viikossa, eikä mitään ongelmia..
    Nyt on hyvä olla... 4 litraa vettä päivässä ja vessaramppaamisen liikuntasessiot..

8. Kokenut Vierailija

Olen itse laihtunut viime keväänä lähes 10 kg neljässä viikossa eli n. kuukauessa syömällä lääkärin määräämää Reductil-nimistä laihdutuslääkettä. Alkupaino oli 78 kg ja pituus 166 cm. Tuon kuukauden jälkeen paino oli kuin olikin tippunut lähes 10 kg. Suurin osa kiloista putosi jo kahden ensimmäisen viikon aikana. Loput lähti sitten vähitellen kuukauden loppuun mennessä.

Syy Reductilin käyttöön oli se, että minun piti saada painoni putoamaan korkean kolesterolin ja triglyseridien takia. Minulla on myös ollut raskausdiabetes, joka uhkaa muuttua varsinaiseksi diabetekseksi painon noustessa liikaa. Olin kyllä koettanut laihduttaa ilman lääkkeitäkin, mutta varsin huonoin tuloksin.

Reductil pienentää ruokahalua ja saa aikaan nopeasti kylläisyyden tunteen. Voisi jopa sanoa, että varsinaista näläntunnetta ei oikeastaan esiintynyt ollenkaan. Muistaakseni lääke myös tehostaa aineenvaihduntaa jonkin verran.

Ikävä kyllä, tuo laihduttava teho säilyy kovin yksilöllisesti eli minulla se loppui lähes kokonaan n. kahden kuukauden kuluttua aloituksesta. Sen jälkeen oli taas jatkettava ilman lääkettä niillä pienemmillä ruokamäärillä, joihin olin ehtinyt tottua.

Vähitellen ruokahalut tietysti palasivat entiselleen ja silloin oli yritettävä vain syödä vähemmän, kuin mieli teki. Paino on taas ikävä kyllä noussut jonkin verran, muttei onneksi kokonaan. Aion aloittaa uuden "kuurin" keväällä, kun kroppani on ensin "unohtanut" lääkkeen ja sen vaikutus voisi olla taas jonkin aikaa positiivinen !

9. lottura Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Minä laihduin keväällä 9 viikossa 20 kg ja kilot ei todellakaan ole tullut takaisin. Päinvastoin olen laihtunut vielä sen jälkeen 8 kg ja laihduttaminen on ollut todella helppoa. Nyt vaan tasapainottelen tämän painon kanssa, joka on minulle normaalipaino. Joten kyllä nainen voi laihtua kuukaudessa 10 kg. Ja on se laihdutuskuuri mikä tahansa, jos palaa entiseen niin kilot tulee takaisin. Siis on turha sanoa, että nopealla kaihduttamisella kilot tulevat takaisin nopeasti. Se on todellakin itsestä kiinni, antaako niiden tulla. Ítse olen erittäin tyytyväinen Cambridgekuuriin ja suosittelen sitä kyllä muillekin.

10. mnb Vierailija

Mutta pointti onkin siinä, että nopeasti laihdutettaessa menetetään enemmän lihasmassaa kuin hitaasti laihdutettaessa. Mitä vähemmän ihmisellä on lihasmassaa, sitä helpommin hän lihoo. Eli nopeasti laihduttaneella on vähemmän lihasmassaa kuin hitaasti laihduttaneella ja sen takia nopeasti laihduttanut lihoo jatkossa helpommin kuin hitaasti laihduttanut. Itsestähän se on kiinni, mutta itsestä on kiinni myös se, haluaako painoaan hallita jatkossa helpolla vai vaikealla tavalla.

11. Fitness-typy Vierailija

On fysiologinen mahdottomuus polttaa rasvaa enemmän kun 0,5-1kg viikossa. Loppu on sitten joko nestettä tai lihasta.

Fakta 1: Jokainen tiputettu kilo vastaa 7000 kilokalorin energiavajetta
    Fakta 2: Viikossa on seitsemän päivää

Jotta siis voisi laihtua kilon viikossa, energiansaannin on oltava joka päivä 1000 kilokaloria miinuksella. 500 kcal vaje riittää kevyempään laihdutustahtiin.

12. Ylipainoinen :O Vierailija

Miten pääsen ihanne painooni eli 50 olen nytten 90 kg painonen haluan näyttää kesällä tosi hyvältä jopa että pääsisin bikini kondikseen onko mahdollista??? auttakaa nopeesti

13. Romycat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onneen ei ole oikotietä. Liiku paljon ja syö hyvin, ehkä vähähiilarinen ruokavalio auttais niin kroppa käyttäisi polttoaineenaan hiilareiden sijasta rasvaa. Nopealla laihduttamisella saat aikaan vain roikkuvaa nahkaa ja siitä on bikinikunnot kaukana :(

14. gyllerö Vierailija

Varmaan voi laihtua, jos on alunperin huomattavan ylipainoinen. Toinen asia onkin se, onko pudostus pysyvä, ja mitä keho menettää. Miettikääpä näyttelijä Mikko Kivistä, joka on muistaakseni 90-luvultä lähtien säännöllisin väliajoin vetänyt noita hurjia pudotuksiaan milloin näkkileivällä ja milloin jollain luonnontuotteilla. Jotain menetelmän toimivuudesta kertonee se, että Kivisen on vedettävä hurja dieettinsä aina vain uudelleen ja uudelleen.

15. sesam Vierailija

Teknisesti on siis mahdollista laihtua 10 kg/kk, jos on , mistä ottaa eli runsaasti ylipainoa. Jos on jo normaalipainoinen tai normaalipainon lähellä, en usko, että moiset kilomäärät ovat mahdollisia, vaikka olisi syömättä kokonaan sen kuukauden.Viisi kiloa menisi varmaan paastoamalla, mutta sitten keho laittaisi säästöliekin päälle ja väheneminen hidastuisi.

Tärkeämpää tosiaan on monen esille tuoma asia, että rajuja diettejä korkealla vajeella ei kannata vetää, ettei menetä lihaksiaan. Naisen pitäisi joka tapauksessa saada dietilläkin 1200 kcal/ päivä, jotta laihdustusta voidaan pitää mitenkään terveellisenä. Tästä ohjeesta luettakoon pois ne, joilla mahdollisesti ylipainoa aiheuttaa muunalaista terveydellistä haittaa, joka ehkä ajaa lihasten katoamisen edelle, mutta ne jutut sitten lääkärin valvonnassa.

16. anne Vierailija

Mä laihduin 20kg kahdessa kuukaudessa ja paino on pysynyt samassa jo viidettä vuotta. En tiedä lähtikö sitten lihakset vai läskit vai pelkkää nestettä. Painonvartioiden ohjeilla laihdutin. Olen 169cm ja 60kg.

17. Maatuskainen Vierailija

Olen tuon 10kg/kk laihtunut useamman kerran :D Toki lähtöpaino vähän vaikuttaa, mutta kyllä jos orjallisesti menee sillä n.500kalorin pussipirtelö-dietillä (ja siis todellakin käyttää vain niitä pusseja, joissa on n.100kaloria/pussi), niin ihan väistämättä tulee se vähintään kilo viikossa. Sitten jos yhtään urheilee päivittäin ja/tai lähtöpainoa on useampi kymmenen kilo ylimääräistä (kuten minulla usein ollut), niin tippuu helposti se 10kg.

Viimeisein tiputus oli 130kg lähtöpainosta (pituus 174cm) ja 3kuukautta nutrausta (eli nutrilett suklaa pirtelöitä) ja lähti 25kg/3kk. Sitten jatkoin karpaten (hyvin alhaisilla hiilareilla) ja 20kg/4kuukaudessa. Ja sitten nutrasin taas (ahne kun olin) ja tiputin 2kuukaudessa vielä 13kg ja sitten puolinutrilla (siis nutripusseja ja lisäksi ruokaa n.1000kaloria päivässä) loputkin kilot muutaman (olisikoan ollut 3kk) kuukauden aikana. Lopputulos vuodessa 60kg pois. Paino 71kg/174cm ja n.30-vuotias nainen olin silloin.

Ongelma vain on ja oli, että tuo painonpudotus pysyi sen maagisen vuoden, kun edelleen jaksoin sitä ylläpitää joka päivä punniten paitsi itseni, niin myös melko karpin ruuan. Mutta sitten siitä seuraavan 2vuoden sisällä sainkin 30kg takaisin. Nyt sitten on tarkoitus tiputtaa nuo 30kg jotka tulivat takaisin. Ei sentään pompannut heti dietin jälkeen tai noussut yli lähtöpainon, mutta juu kyllä se 10kg/kuukaudessa siinä alussa menee iihan helposti.

18. Voi jos ylipainoa oli jo alkujaan paljon. Mutta ei todellakaan kannata, sillä liian suuri painonpudotus saa nahkan roikkumaan, ja saattaa jättää pysyviä roikkuvia nahkoja mm. alavatsaan, selän sivuille. Suosittelen tasaista hitaampaa painonpudostusta, esim. 0,5-1 kg viikossa. Iho ehtii paremmin palautua kun kymmenet kilot hupenevat useiden kuukausien tai vaikka vuoden aikana.

19. peke Vierailija

Minä 33 vuotias mies olen juuri pudottanut 5 viikossa 20 kiloa. Saa**nasti se vaatii, mutta onnistuin.

89 -> 69.

Paino oli paikallaan kolmannen viikon, eikä sille sitten perhana voinut mitään, jämähti aivan täysin, mutta sitten lähti taas laskuun. Veikkaan, että kyseinen ilmiö on erittäin yleinen ja sen pituus vaihtelee ihmisestä riippuen. Hyvä kuitenkin ajatella, että vaikka se pysähtyy, niin kun jatkaa vaan yhtään lannistumatta jopa päinvastoin kiristämällä, niin se vaikuttaa kyllä sitten myöhemmin painon laskun nopeuteen. Eli hukkaan se dietti ei mene, vaikka paino pysähtyykin viikoksi.

Ehkä naiset ei pysty tohon samaan suoritukseen kun me olemme niin erilaisia, mutta jos elopainoa on päälle 100 kiloa alussa, niin varmaan sitten jo onnistuu.

Päätin, että nyt lähtee läskit pikavauhtia ja sen jälkeen alkaa ylläpito vaihe, jossa voi syödä taas enemmän, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että aamupaino nousisi yli 70 kilon.

20. peke Vierailija

Kuntopyörän polkeminen muuten antaa aina sille päivälle kivasti extraa, joten voi syödä ihan reippaasti. Kuntopyörää poljen sellaisen 20 km, silloin kun haluan syödä enemmän.

Muuten ei ole luvallista syödä extraa!!!

21. voivoi Vierailija

4 litraa vettä päivässä on jo terveydelle vaarallista. Juo korkeintaan kolme litraa.

22. laiharijäbä Vierailija

Kerro peke lisää dietistäsi miten teit t. 95kg painava paksukainen joka haluaa kondikseen

23. Miesvm85 Vierailija

Tämän haluan kuulla itsekkin

24. Vehnä vain pois Vierailija

Laihdutuslääke Reductil vedettiin pois myynnistä vuotta myöhemmin, kuin edellinen kommentti on kirjoitettu
    http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010012210977109_lh.shtml

25. femili Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Thermacuts Laihdutuslääke - https://thermacuts.com Olen syönyt thermacuts kaksi kuukautta, ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen tuloksiin.

Last edited: 04.11.2019

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri