Voiko näistä saada opintotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen vain

Vieras
Tilanne on se että oon ollut nyt 3v kotona(äippäloma ja hoitovapaa) lapsen kanssa.

Kun jäin äippälomalle mulla jäi merkonomin tutkinto kesken, jäjelle jäi 3kurssia + opinnäytetyö.

Tarkoitus oli ehtiä tehdä ne ennen äippäloman alkua mutta sitten tulikin mutkia matkaan kun jouduin vuodelepoon ja vauva syntyi aikaisemmin.

Sain silloin opintotukea noista yllämainituista mutta en saanut niitä valmiiksi.

Voinko mä enää hakea opintotukea noista samoista uudestaan???
Kun nyt kotihoidontuen loputtua olis tarkoitus tehdä ne loppuun.

Työkkäriin on turha ilmottautua koska sieltä en kuitenkaan sais mitään koska mulla ei ole tuota tutkintoa taskussa eikä työssä oloehto täyty.

Eli en saa päivärahaa enkä työmarkkinatukeakaan, tai no työmarkkinatukea saisin mutta vasta 5kk odotusajan jälkeen ja silloin mulla olis toivottavasti jo nuo puuttuvat kurssit ym tehtynä.

Tilanne on se että oon ollut nyt 3v kotona(äippäloma ja hoitovapaa) lapsen kanssa.

Kun jäin äippälomalle mulla jäi merkonomin tutkinto kesken, jäjelle jäi 3kurssia + opinnäytetyö.

Tarkoitus oli ehtiä tehdä ne ennen äippäloman alkua mutta sitten tulikin mutkia matkaan kun jouduin vuodelepoon ja vauva syntyi aikaisemmin.

Sain silloin opintotukea noista yllämainituista mutta en saanut niitä valmiiksi.

Voinko mä enää hakea opintotukea noista samoista uudestaan???
Kun nyt kotihoidontuen loputtua olis tarkoitus tehdä ne loppuun.

Työkkäriin on turha ilmottautua koska sieltä en kuitenkaan sais mitään koska mulla ei ole tuota tutkintoa taskussa eikä työssä oloehto täyty.

Eli en saa päivärahaa enkä työmarkkinatukeakaan, tai no työmarkkinatukea saisin mutta vasta 5kk odotusajan jälkeen ja silloin mulla olis toivottavasti jo nuo puuttuvat kurssit ym tehtynä.

istut koulun penkillä ja niiltä kuilta voit saada joka on sitten sellanen summa että ei perhettä elätetä!

no sähän voi ilmoittautua heti työkkäriin, vaikka siis olisit vielä hoitovapaalla. se 5kk odotusaika kuluu kyllä hoitovapaankin aikana, pieni riskihän siinä on että joutuu töihin tai koulutukseen..

mutta kyllä ne myöntää tuommosissa tilanteissa sitä opintotukea, toimita sinne tarvittaessa ne sairaslomalaput. opintotuen asumislisää ei voi saada jos on lapsia, joten tarvittaessa hae yleistä asumistukea(mihin kyllä myös miehen tulot vaikuttaa)

Mun opiskeluista on jo muutama vuosi, mutta ei ainakaan silloin pitänyt eritellä, minkä kurssien suorittamiseen sitä opintotukea haki. Kunhan opintopisteitä vain kertyi tarpeeksi kuukausittain, niin se riitti. Ei kai tuo muuttunut ole, tuskin ne kelassa ehtivät tutkia, mitä kursseja opiskelee.

Yhteistyössä