Voiko näyttötutkinnon keskeyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lähäriopiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lähäriopiskelija

Vieras
Heips,

aattelin täältä kysellä kun olen huomannut että palstalaisissa on paljon lähihoitajia ja lähihoitsuopiskelijoita, että voiko HOH:n näytön keskeyttää? Olen harjoittelujakson suorittanu hyväksytysti, ja aloitin näytön samassa paikassa. Nyt sitten sairastuin, ja enkä oikeen muutenkaan haluaisi näyttöä siellä suorittaa. Sairaslomaa määrättiin melkein näyttöviikon loppuun, mutta teoriassa ehtisin suorittaa näytön loppuun siellä määrätyssä kahdessa viikossa, mutta kun en halua. Työilmapiiri aivan syvältä ja arvioija ehti jo nöyryyttää mut siellä julkisesti yms. skeidaa. Ja sano jo aikalailla suoraan, että tulee antaa huonon arvosanan. Siihen en suostu, mulla kaikki teoria-aineet olleet kiitettäviä, niin huonoa en ota vastaan, vain siksi että mun naama ei nyt vaan satu miellyttää arvioijaa.
Sen tiedän että sairaana ei tarvi suorittaa loppuun, mutta onko mun pakko hakee saikkuu lisää etteivät voi pakottaa suorittaa siellä loppuun? Kertokaas viisaammat...

Voit riitauttaa näytön arvion ja vaatia uuden näytön itsellesi mikäli arvio ei ole sinusta oikein. Siitä en ole ihan varma voiko sen sitten suorittaa toisessa paikassa. Otan itse näyttöjä vastaan ja on ikävää, jos arvioijalla on jo ennakkoon mielipide arvioitavasta. Tsemppiä sinulle!

Onks sulla ymmärtäväinen opettaja?
Meille tuli duuniin näyttöä antamaan opiskelija, jolla ei työssäoppiminen ilmeisesti ohjaajasta johtuen sujunut alkuperäisessä paikassa kovin hyvin. Meillä meni ihan mukavasti.:) Ja siis opettaja järkkäsi hänet meille antamaan näytön.

Onks sulla ymmärtäväinen opettaja?
Meille tuli duuniin näyttöä antamaan opiskelija, jolla ei työssäoppiminen ilmeisesti ohjaajasta johtuen sujunut alkuperäisessä paikassa kovin hyvin. Meillä meni ihan mukavasti.:) Ja siis opettaja järkkäsi hänet meille antamaan näytön.

No vaikuttaa se meidän ope aika ymmärtäväiseltä. Mä vaan mietin sitä, et kun jossain olen ollut kuulevinani, että jos sen näytön on menny jo alottaa paikassa A, niin se olisi siellä suoritettava loppuun kahden viikon kuluessa ja että ainoo hyväksyttävä syy on sairaspoissaolo lekurinpuumerkillä varustettuna? Mielelläni tekisin ihan jossain mualla ton näytön ja on valmis uhraa vaikka joululomani, että saan sen pois alta.
Toi näyttötutkinto byrokratia vaan vaikuttaa kovin kankeelta ja tosi työelämälähtöseltä. Liekkö sinä opiskelijalla juurikaan mitään oikeusturvaa?

Ilmeisesti sun näytön arvioija on ammattitaidoton ottamaan keneltäkään näyttöjä vastaan. Itse huomioin vain näyttöpäivät arvioidessani niin kuin kuuluukin tehdä. Sääli, kun on sattunut tuollainen työssäoppimispaikka, missä ilmapiiri on huono.

Alkuperäinen kirjoittaja lähäri;22202765:
Voit riitauttaa näytön arvion ja vaatia uuden näytön itsellesi mikäli arvio ei ole sinusta oikein. Siitä en ole ihan varma voiko sen sitten suorittaa toisessa paikassa. Otan itse näyttöjä vastaan ja on ikävää, jos arvioijalla on jo ennakkoon mielipide arvioitavasta. Tsemppiä sinulle!

Tai enkö periaatteessa voi ottaa tahallaan hylyn? Sen on pakko hylkää mun suoritus, jos esim. laitan paskavaipan pöydälle jne...

siis tuntuu ihan järjettömälle, että voitais pakottaa tekee näyttö loppuun?! Kenen etu sellanen touhu oikeen on? Ja keltä se on pois, jos en nyt sitä suorita loppuun vaan lykkään hieman? Eikös aikuisopiskelun pitäis olla omaehtoista ja muutenkin vapaaehtoista? Harmittaa vaan kun noihin näyttöihin vaikuttaa henkilökemiat niin paljon :(

Se että saa teoriasta kiitettäviä ei aina tarkoita että käytäntö sujuu :( kokemusta on ohjaajana.
Soitapa opettajalle ja kerro miltä susta tuntuu ja että näytönvastaanottajalla on selvä ennakkoasenne ja on jo sanonut että antaa huonon arvion .

Itse olen aikuispuolella ja sain samanlaisen kohtelun:(. Ilmoitin näytönvastaanottajalle että hän on epäpätevä ottamaan vastaan näyttöäni ja että minun ei ole pakko ottaa vastaan epäasiallista käytöstä. ävelin osastonhoitajan puheille, hän ymmärsi yskän ja kertoi yseisen sairaanhoitajan saaneen jo 2 varoitusta kyseisestä asiasta. Soitin kouluun ja selitin tilanteen ja sanoin että EN enää mene. Hankin sitten itse uuden paikan ja tein koko homman uusiksi,kiitettävillä arvosanoilla. Sääliksi kävi vaan niitä ihania työkavereita jotka joutuivat jäämään kestämään sitä sairasta sairaanhoitajaa:(

Paikan voi vaihtaa, meiltä on vaihtanut eräs opiskelija, teki näytön muualla. Ja kun opiskelin (aikuispuolella) sai vaihtaa, jos oikeasti syyt sille vaihdolle järkevät ja olemassa olevat...

[QUOTE="puupää";22203222]Itse olen aikuispuolella ja sain samanlaisen kohtelun:(. Ilmoitin näytönvastaanottajalle että hän on epäpätevä ottamaan vastaan näyttöäni ja että minun ei ole pakko ottaa vastaan epäasiallista käytöstä. ävelin osastonhoitajan puheille, hän ymmärsi yskän ja kertoi yseisen sairaanhoitajan saaneen jo 2 varoitusta kyseisestä asiasta. Soitin kouluun ja selitin tilanteen ja sanoin että EN enää mene. Hankin sitten itse uuden paikan ja tein koko homman uusiksi,kiitettävillä arvosanoilla. Sääliksi kävi vaan niitä ihania työkavereita jotka joutuivat jäämään kestämään sitä sairasta sairaanhoitajaa:([/QUOTE]

Oukei...eli siis mulla pitäis olla oikeus tehdä homma uusiksi jossain toisaalla, mutta että mahdollisesti pitää itse etsiä paikka?! Etsitkö ihan rauhassa ajan kanssa sen sillon? Kun ei nyt ihan heti tule mieleen mitään paikkaa minne mennä ja minne pääsis...

Yhteistyössä