Voiko olla jännitysniskaoiretta? APUVA.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äääääh.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äääääh.

Vieras
Hirveä lista tulee, mutta vähän peloissani olen. Taustalla myös ahdistuneisuushäiriötä ym ja niska on usein jumissa. :/

: Kuvotus/oksettava olo. Mahalaukku tähystetty ja oli ookoo, koepalavastauksia odottelen vielä..
Ohimoihin sattuu.
Kipu vaihtaa paikkaa koko päässä.
Silmiin sattuu. Silmien väliin sattuu. :O Silmien liikuttaminen sattuu.
Kuumotus, lievä lämpö usein. (37c)
Leukakin tuntuu jumittuvan usein.
Korvakipua välillä.
Huimaus. Kävellessä myös huimaus.
Hengittäminen jotenkin oudosti sattuu päähän. :O
Paineentunne päässä.

Jne... onko muilla ollut vastaavia oireita? Mikä helpottaa? :(

Tuttua! Käy kiropraktikolla, siis oikealla koulutetulla sellaisella. Tai sit vaikka lihaksia renotuttavat lääkkeet. Itse otin niitä viikolla parina päivänä kun ei ollut mahdollisuutta lähteä just tällä viikolla kirolle.

ihan tyypillisiä oireita on. fysioterapia auttaa ja rentoutuminen. ahdistuneisuuteen voisi olla toimivaa miedot mielialalääkkeet. ahdistus edesauttaa tota jännitystä. et rentoudu koskaan kunnolla. lämmönnousu johtuu tosta ahdistuksesta. kroppa ylikierroksilla

Lähtisin ihan ensin hoitamaan sitä ahdistuneisuutta. Psyyke ja keho ovat niin sidoksissa toisiinsa että huonosti voiva mieli sairastuttaa ihan oikeasti myös kehon ja sitten niitä epämääräisiä oireita ja kipuja alkaa olla mihin ei oikein mikään kunnon diagnoosikaan istu. Nimi jännitysniskakin jo kertoo mikä on vaivan alkusyy: jännitys.

Etsi apua vaikka vaihtoehtoishoidoista, mm. rosen terapia (hoitaa kehossa olevia tunnelukkoja) tai psykologinen vyöhyketerapia voisivat toimia hyvin tapauksessasi.

Tottakai kannattaa käydä lääkärissäkin kyselemässä että voidaan sulkea vakavammat sairaudet pois. Mutta mutu-tuntumalla kyllä kuullostaa psyykkis-peräiseltä oireilulta (joka tekee ihan oikeita fyyysisiä oireita, mm. huimaus on monesti huonosta verenkierrosta niskoissa johtuvaa ja niskat taas on jumissa koska jännittää ja lievä lämpöily taas meinaa että kehon defenssit on vähän ylikierroksilla ja stressihän aiheuttaa tulehdusta... leuat ovat ehkä siksi jumissa että puret hampaita öisin, sekin stressi-oire..)

Mikä sinua niin kovin ahdistaa?

Kiitos vastanneille. :) Mulla pitkään ollut ahdistusta/kuolemanpelkoa/ sairaudenpelkoa yms. :( en tiedä enää että mikä johtuu sitten mistäkin ja nytkin aloin pelätä otsalohkotulehdusta. :( :D traumaperäistä kaikki on, tarvittava rauhoittava menee aina iltaisin. :( kunpa vois joskus vielä olla ihan rentonakin ilman kipua, särkyä, pelkotiloja... :(

Myös hammaslääkärissä kannattaa käydä tarkistuttamassa hampaat, jos vaikka puret ja narskutat hampaita öisin. Ja varsinkin jos viisaudenhampaat ovat tallella, itselläni alkoi viime syksynä aivan käsittämätön toispuoleinen kipu jota luulin aluksi migreeniksi. Kipu säteili, ja oli hankala paikantaa ihan tarkkaan missä oli mutta nuo kuvailemasi päänsäryt minulla oli silmät särkivät, lisäksi oli kuumeilua, mikään lääke ei tuntunut helpottavan jne. Lopulta toinen poski turposi, ja lähdin hammaslääkäriin jossa kuvattiin. Minulla kasvoi viisuri vinoon, hampaan juuret painoivat pahasti hermoon ja olivat aiheuttaneet tulehduksen josta johtui säryt. Sain lääkityksen jolla saatiin tulehdus pois, ja hammas poisettiin kirurgisesti. Sen jälkeen kipu hävisi, ja olo kohentui. Nuo hammasjutut voivat aiheuttaa yllättävän ikäviä särkyjä, ja jo ihan hampaiden narskuttelukin.

Yhteistyössä