Voiko olla muuta kun syöpää?? Kylkiluukivusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paniikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paniikki"

Vieras
Elikkäs, viime syksystä asti mulla on ollut pari kipeätä episodia. Kyljessä, siis kylkiluiden päällä on tuntunut kipua joka sattuu tietyissä asennoissa (kumartuessa ja kipeällä puolella maatessa) ja samalla on syvään henkeen vetäminen vihlassut. Kipu sellasta vihlasevaa ja ilkeetä. Kipukohta melko alhaalla, noin 3. kylkiluun kohta alhaalta laskettaessa.

Välillä kipu pois pari kuukattakin kunnes palaa.

Nyt sitten sairauspelkoisena menin googlettaa ja löysin luustometastaasit:(

Onko kellään ollut tälläsiä kipuja ihan jostain hyvästä syystä? Arveluja mistä vois johtua?

lihaskivuksi veikkaisin kuitenkin, etenkin kun sisään hengittäessä kerran sattuu.

jos siellä olisi kasvain tms, kipu ei olisi vihlovaa eikä se olisi pitkiksi ajoiksi häviävää.

Google kannattaa jättää rauhaan, oikeasti. Sieltä löytyy aina se mitä eniten pelkää. Loppujen lopuksi lähes kaikki oireet saa sopimaan itselleen. Jos kipu on poissa parikin kuukautta niin syöpä on hyvin epätodennäköinen. Rauhan saat vain sillä, että käyt lääkärissä.

Kiitos teille. Google pitäis unohtaa, sen kyllä tiedän ja yritänkin...
Olen yrittänyt uskoa että on lihasjumi...mutta voiko sellanen kipu olla vihlasevaa?? Ja kun tuntuu vaan tietyissä asennoissa.

[QUOTE="paniikki";28238661]Kiitos teille. Google pitäis unohtaa, sen kyllä tiedän ja yritänkin...
Olen yrittänyt uskoa että on lihasjumi...mutta voiko sellanen kipu olla vihlasevaa?? Ja kun tuntuu vaan tietyissä asennoissa.[/QUOTE]

no sillon nimen omaan se on sitä lihaskipua, niissä asennoissa venytät/käytät sitä kyseistä lihasta

Mulla on ihan samanlainen vaiva. Pitkään silloin tällöin vihlaissut kylkiluiden kohdalla. Nyt muutama päivä sitten se kipu paheni, sattui monissa asennoissa ja yhden yön oli nukkuminenkin vaikeaa. Ja nyt se on taas kadonnut.

[QUOTE="paniikki";28238661]Kiitos teille. Google pitäis unohtaa, sen kyllä tiedän ja yritänkin...
Olen yrittänyt uskoa että on lihasjumi...mutta voiko sellanen kipu olla vihlasevaa?? Ja kun tuntuu vaan tietyissä asennoissa.[/QUOTE]

Just silloin se vihlaseekin kunnolla kun venyttää tai tietyissä asennoissa.

[QUOTE="vieras";28238681]Mulla on ihan samanlainen vaiva. Pitkään silloin tällöin vihlaissut kylkiluiden kohdalla. Nyt muutama päivä sitten se kipu paheni, sattui monissa asennoissa ja yhden yön oli nukkuminenkin vaikeaa. Ja nyt se on taas kadonnut.[/QUOTE]

Tuntuko sulla myös hengittäessä? Mulla ollut aina melkeenpä sama kohta missä kipu on...

Sinulla on todennäköisesti fasettilukko jossain selkärangan pikkunivelessä. Se tuntuu usein pistävänä kipuna kylkiluiden tienoilla, tai kuin olisi nuoli läpi rintarangan. Hengittäminen sattuu ja ylävartalon kiertäminen lisää kipua. Fasettilukko menee itsekseen ohi ajan mittaan, mutta myös kiropraktikko tms. hoitaja voi naksauttaa nivelen takaisin paikoilleen.

Sinulla on todennäköisesti fasettilukko jossain selkärangan pikkunivelessä. Se tuntuu usein pistävänä kipuna kylkiluiden tienoilla, tai kuin olisi nuoli läpi rintarangan. Hengittäminen sattuu ja ylävartalon kiertäminen lisää kipua. Fasettilukko menee itsekseen ohi ajan mittaan, mutta myös kiropraktikko tms. hoitaja voi naksauttaa nivelen takaisin paikoilleen.

Oon luullut että noi fasettilukot on jossain ylhäällä selässä??

Nyt taas parina päivänä ollut kylkivihlomista, tuikkailee oikeen ilkeesti, aina muutaman sekunnin kerrallaan. Tuntuu nyt ylempänä kun keväällä mutta samalla puolella...suurinpiirtein rinnan korkeudella, kyljessä ja selän puolella.

Mitä voi olla:/ ?

Yhteistyössä