Voiko olla vesirokkoa vai mitä muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesirokkoako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vesirokkoako?

Vieras
Lapsella on pieniä punaisia näppylöitä vähän siellä ja täällä, kaulassa näkyvällä paikalla eniten. Ne kutisee vähän ja vesirokkoa on päiväkodissa liikkeellä. Kuumetta ei ole ainakaan tällä hetkellä.

Voiko tuon toisen lapsen viedä silti eskariin, vaikka toisella olisi vesirokko. Kumpikaan lapsista ei tautia ole sairastanut vielä.

Ja nyt jo stressaan ensi viikkoa, että miten selviän näistä viikoista, jos ja kun tuo toinenkin tuosta sairastuu, niin mites työt, mulla kun ei oikein ole varaa olla pois töistä. Toisaalta mulla on viime kesän kesälomia pitämättä pari viikkoa, että niistä se on ilmeisesti otettava, tai muuten tulee konkurssi, ellen sitten saa hoitoapua lähipiiristä, se kun ei ole ihan varmaa.

Eiköhän eskari-ikäinen ole verrattavissa sairaustapauksissa koululaiseen, eli ei sisaruksen sairaus ole syy pitää häntä kotona. Vesirokkotapauksissa vasta seuraavana sairastunut joutuisi olemaan ehkä yli kaksi viikkoa pois.

No ollaan nyt ton eskarilaisen kanssa tää loppu viikko pois eskarista, sovittiin niin, niin mun ei tartte lähteä roudaamaan just nyt noita tonne pakkaseen.

Yhteistyössä