Voiko opinnäytetyön arvosanaa mitenkään parantaa jälkikäteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trade-pro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Trade-pro

Vieras
Mä valmistuin AMK:sta viime keväänä. Opinnäytetyö oli todellinen murheenkryyni. Ohjaajani oli todella surkea ja käytännössä tein työni ihan omin avuin ilman kunnon ohjausta. Arvosanaksi tuli 3. No normitilanteessa se ja sama, mutta kun olen ajatellut että joskus hakisin johonkin maisteriohjelmaan (KTM lähinnä kiinnostais) opiskelemaan. Käsittääkseni tuo opinnäytetyön arvosana vaikuttaa tuossa haussa ja ilmeisesti 3 on arvosanana liian alhainen.

Miten on, voiko asiaan mitenkään vaikuttaa? Vai onko sitten portit kiinni ikuisesti tuon takia? Enkä kaipaa näsäviisasteluja siitä, että voin hakea tavallista kautta. Ei ole mitään mahdollisuuksia opiskella perinteisellä tavalla enää useampaa vuotta, mutta maisteriohjelman kaksivuotinen linja saattais olla mahdollinen tulevaisuudessa...

Ei voi vaikuttaa enää arvosanaan.

Sun olisi pitänyt vaatia ohjaajan vaihtamista silloin aikanaan tai vaatia ohjaajalta enemmän.

Toki olisit voinut myös parantaa päättötyötäsi, kun varmaan siitä sait palautetta ja tiesit missä mennään.

Jos et yllä olevia tajunnut ja vielä kyselet, voitko vaikuttaa valmiin tutkinnon arvosanoihin, niin mielestäni KTM ei ole sinun paikkasi.

En osaa sanoa, ota kouluun yhteyttä. Minulla oli myös huono ohjaaja, mutta pidin sen verran "meteliä" jatko-opinnoista (kauppatieteet), ja opinnäytetyön arvosanan merkityksestä, että ohjaaja tsemppasi loppuhetkillä ohjaustaan.

Ei voi vaikuttaa enää arvosanaan.

Sun olisi pitänyt vaatia ohjaajan vaihtamista silloin aikanaan tai vaatia ohjaajalta enemmän.

Toki olisit voinut myös parantaa päättötyötäsi, kun varmaan siitä sait palautetta ja tiesit missä mennään.

Jos et yllä olevia tajunnut ja vielä kyselet, voitko vaikuttaa valmiin tutkinnon arvosanoihin, niin mielestäni KTM ei ole sinun paikkasi.

Arvoisa oikomankeli, ihmisillä voi olla monia syitä sille miksi he ovat hylänneet kyseisenä hetkenä arvosanaan vaikuttamisen. Miksi sinä valitsit sieltä sellaisen, joka vihjaisi kysyjän typeryyttä? Todennäköisesti sinulla on itselläsi sisäistynyt itsetunto-ongelma, eli kokemus tiejyrän alle liiskaantumisesta (sinut jäykäksi tikuksi oikoneesta epäonnistumisesta), jonka heijastat häijysti toiseen otukseen.

Mutta ei siinä vielä kaikki! Omatkin itsetunto-ongelmasi ovat toisten otusten vuorovaikutuksen tuotetta samalla lailla; ja menneisyyteen jatkuva ketju ei näytä koskaan päättyvän... paitsi että ihminen voi nykyisyydessä aina valita itse toimia toisin tulevaa varten.
Onko se typerää? Se mitä vastaa kertoo omasta valinnasta; mihin pesään Sinun onnesi kultakana munii?

Yhteistyössä