voiko ottaa lapsen mukaan ultraan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annaliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annaliisa

Vieras
kun mulla on ultra niskapoimuun, niin voiko sinne tulla mukaan mies sekä 2v lapsi?
kun en tahtois poikaa jättää mihinkään, ja mieskin haluaa olla paikalla katsomassa niin luuletteko että vois ottaa mukaan? toki jos lapsi rupeaa villiks niin mies joutuis sitten lähtemään siitä tutkimushuoneesta..

Jorvissa ainakin on ehdottomasti kielletty lasten tuominen ultraan. Se häiritsee ultraajan keskittymistä, jos on ylimääräisiä paikalla. Sitäpaitsi ultraus on lääketieteellinen tutkimus, ei mikään vauvankatsomiskurkistus, eihän lapset saa olla missään muissakaan tutkimuksissa paikalla!

Meillä oli poitsu peräti kahdessa ultrassa mukana, eli ensin niskapoimussa ja sitten vielä rakenneultrassa.

Nauratti kun mies ja poika oli tuossa jälkimmäisessä ultrassa ihan hiljaa paikallaan ja tuijottivat monitoriin. Molemmat kun kovasti pelkäsivät että odottaisin tyttöä. Ja voi heidän silmiensä loistoa kun ruudussa näkyikin pippeli :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Mun kaverilla oli ainakin lapsi mukana np-ultrassa. Voihan sieltä sitten mennä pois sisätutkimuksen ajaksi.

ei kai 2- vuotiasta nyt yksin käytävän puolelle heitetä...

niin tarkoitinkin että mies joutuisi sitten pojan kanssa lähtemään huoneesta

Mun kaverilla oli ainakin lapsi mukana np-ultrassa. Voihan sieltä sitten mennä pois sisätutkimuksen ajaksi.

No ei se 2-v siitä sisätutkimuksesta mitään traumoja saa, se on sen tutkijan vuoksi et lapsia ei saa olla, haluaisitko itse omaan työhösi lapsia juoksentelemaan ja häiritsemään? Jos ei lapselle saa muuta hoitajaa, niin isän täytyy jäädä pois ultrasta. Näin meilläkin tehtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin tarkoitinkin että mies joutuisi sitten pojan kanssa lähtemään huoneesta

niinpä... mutta sitten menee isältäkin koko ultra ohi....

Jotkut antaa ottaa laspen mukaan jotkut ei.. Voitte ottaa lapsen mukaan ja kysyä saako tulla... Jos on ihan ehdottomasti ei niin sitten kysytte että jos sopii että vaikka joku hoitaja on sen aikaa poikaa että mieskin näkee uuden tulokaan.. Täällä päin ainakin onnistuu että lapsi on mukana...
ja muutama vuosi (oisko joku 3 vuotta sitten) sitten olin siskoni mukana kun siskolle tehtiin ultra ja sisätutkimus raskauden loppu vaiheessa ja siskon 3v poikakin oli meidän matkassa. Sermi vaan vedettiin eteen tutkimuksen ajaksi. Ja tämä tapahtui kättärillä.... Kun tuossa vihreemamba sanoi ettei kättärillä saa lapsia viedä huoneseen tai siis ovessa oli lappu.. en tiiä sitte

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

No ei se 2-v siitä sisätutkimuksesta mitään traumoja saa, se on sen tutkijan vuoksi et lapsia ei saa olla, haluaisitko itse omaan työhösi lapsia juoksentelemaan ja häiritsemään? Jos ei lapselle saa muuta hoitajaa, niin isän täytyy jäädä pois ultrasta. Näin meilläkin tehtiin.

turha tästä on hernettä nenuun vetää... joissakin paikoissa kun sen lapsen voi ottaa mukaan..ja ainakaan mulle ei ole yhtään ultraa tehty alakautta... =)

täällä itse varataan np-ultraan aika ja ajanvarauksen täti sanoi, että yksi aikuinen saa olla mukana, ei lapsia. Sama luki neuvolasta tulleessa lapussa. Me tehdään sitten niin, että mies ja lapsi odottaa ulkopuolella (juuri sille päivälle ei saada lapsenvahtia). Enkä mä kyllä itsekään pientä lasta ottaisi mukaan, toinen voisi olla hieman ihmeissään ja pelokaskin koko tapahtumasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
Alkuperäinen kirjoittaja mieh:
Lahes ainaki oli ettei laps/lapset saa olla mukana np-ultras, ja pirun karsaasti ne katto miestäki ku se messis oli. Kannattaa varmistaa sairaalasta. =)

no kai nyt mies saa mukana olla ;)

No saa saa mutt silti katto tutkiva kätilö kieroo ja tiuski miehelle. Vissii oli pikkasen huono päivä sil tjtn.. :D

Meit o kato monee junaa, jotku jää steissille ja osa matkaa katolla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Jotkut antaa ottaa laspen mukaan jotkut ei.. Voitte ottaa lapsen mukaan ja kysyä saako tulla... Jos on ihan ehdottomasti ei niin sitten kysytte että jos sopii että vaikka joku hoitaja on sen aikaa poikaa että mieskin näkee uuden tulokaan.. Täällä päin ainakin onnistuu että lapsi on mukana...
ja muutama vuosi (oisko joku 3 vuotta sitten) sitten olin siskoni mukana kun siskolle tehtiin ultra ja sisätutkimus raskauden loppu vaiheessa ja siskon 3v poikakin oli meidän matkassa. Sermi vaan vedettiin eteen tutkimuksen ajaksi. Ja tämä tapahtui kättärillä.... Kun tuossa vihreemamba sanoi ettei kättärillä saa lapsia viedä huoneseen tai siis ovessa oli lappu.. en tiiä sitte

Jorvissa lapsia ei saa ottaa tutkimushuoneeseen mukaan eivätkä hoitajat ala vahtimaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

turha tästä on hernettä nenuun vetää... joissakin paikoissa kun sen lapsen voi ottaa mukaan..ja ainakaan mulle ei ole yhtään ultraa tehty alakautta... =)

Ei herneitä ei. :kieh: Tottakai, jos ultraaja lupaa, tai sairaalassa sellainen käytäntö on, että lapset saa ottaa, mikäs siinä. Useissa sairaaloissa vaan tämä on kielletty, ja yrittäkää ymmärtää, et siihen on hyvä syy!

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Meillä oli poitsu peräti kahdessa ultrassa mukana, eli ensin niskapoimussa ja sitten vielä rakenneultrassa.

Nauratti kun mies ja poika oli tuossa jälkimmäisessä ultrassa ihan hiljaa paikallaan ja tuijottivat monitoriin. Molemmat kun kovasti pelkäsivät että odottaisin tyttöä. Ja voi heidän silmiensä loistoa kun ruudussa näkyikin pippeli :D :D

miks ne pelkäs tyttöä?

Mulla ollut mun 6v tyttö (ja mies) mukana ekassa ultrassa. Kätilö kertoi kun alkoi tekemään sisätutkimusta nii mies meni tytön kans ulkopuolelle..Ei siinä ollu mitään ihmeellistä..

Yhteistyössä