voiko päivähoitomaksuihin hakea jonkinlaista poikkeuspäätöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ööö. Siis mihen sä voit olla kotihoidontuella ja lapset on päiväkodissa? Siis mahdoton yhtälö! Miten Salla saat kotihoidontukea, jos lapset on päivähoidossa?

Mä saan kotihoidontukea kahdesta nuorimmaisesta. Eskarilaisestakin saisin sisaruslisän jos ei olisi 10pv eskarin jälkeen hoidossa.
Kyllä siis saa kht vaikka osa lapsista on hoidossa, hoidossa olevista vaan ei tukea tule.

Mun mielestä kyllä laissa on ihan selvä porsaanreikä, jos noin on. Siis että ollaan kotihoidontuella ja sitten kuitenkin isommat voidaan pistää päivähoitoon. Siis ihan käsittämätöntä. Että vaikkapa äiti jää kotihoidontuelle HOITAMAAN LAPSIA KOTIIN, jolloin hänen tulot alenevat. Koska hänen tulot alenevat, myös päivähoitomaksu alenee sille tasolle, että kannattaa pistää isommat lapset hoitoon, jolloin niitä menee vaan joku nimellinen muutaman kympin tai satasen päivähoitomaksu. Hullua, sanon mitä.

Nyt en enää ihmettele yhtään, että suunnitellaan taas uusia veronkorotuksia, jos raha menee näin turhaan. JA KYLLÄ MUN MIELESTÄ VIRIKEHOITO ON IHAN OK, MUTTA EI SEN PITÄISI OLLA MAHDOLLISTA SIINÄ TAPAUKSESSA, JOS VALTIO MAKSAA JO VANHEMMILLE SIITÄ, ETTÄ HE HOITAVAT LAPSIAAN KOTONA. TAI KYSEISESSÄ TAPAUKSESSA PITÄISI AINAKIN MAKSUJEN MENNÄ TODELLISTEN KULUJEN MUKAAN, EI MINKÄÄN ALENNETUN MAKSULUOKAN MUKAAN

Voi hakea. Siihen on olemassa ihan oma muutoksenhakulomakkeensa jonka saa päivähoitotoimistosta.
Liitteet selviävät kysyttäessä.

Minä sain helpotusta maksuun sitä hakemalla. Edellisellä kerralla en saanut, mutta nyt sain. JA tilanne oli siis eri nyt, kuin silloin vuosia sitten. Eli nyt oli perusteet olemassa ja maksua pienennettiin harkinnanvaraisesti.

Poikkeuspäätöksistä en osaa sanoa, mutta meilläkin menee täydet maksut (2 lapsesta tulee about tuo 500 €) vaikka vaan mies on töissä ja mä opintovapaalla. Alhaiset on ne rajat, taas keskiluokkaa rokotetaan ;)

Yhteistyössä