Voiko periaatteessa kivuttomat supistukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselee

Vieras
käynnistää synnytyksen?
Eilen suppaili epäsäännöllisesti koko päivän. Sellasia napakoita mutta ei kipeitä. Teki vaan mieli vähän ähistä supistuksen aikana ja kulmia kurtistaa :D
Sitten illasta oli kyljet kipeenä ja ajattelin sen johtuvan nimenomaan supistuksista.
Kun käytiin nukkumaan, köllöteltiin sängyssä miehen kanssa niin alkokin tulla aika napakoita taas. Tuli ehkä 3-5 minuutin välein ja kesti aina 20-40 sekuntia. Ei kuitenkaan mitään menkkamaista kipua sillonkaan. Heiluttelin vaan jalkoja ja ähistelin :D
Tänään sellasia henkeä ahdistavia supistuksia tuli myös kun siivosin ja nyt tuntuu taas noita napakoita.
Eli miten on, voiko tuo olla merkki siitä ettei tämä pysy sisällä leikkaukseen asti? Perjantaina saan sektiopäivän.

Entä onko se sitten niin että jos lääkäri katsoo että paikat on lähteny aukeamaan niin sektio on aikasemmin? Ettei kerkeis synnytys käynnistyä itekseen?
Kävin lääkärissä viikko sitte mutta tk. lääkäri ei saanut kohdunsuuta sormien väliin kun minulla kohtu on todella kaukana.
Pehmentyny oli kuitenkin jo.

Viikkoja 36+4

Mä vastaan vaan tohon eka kysymykseen...
Mä uskon että voi. Koska mä en ees tienny / tajunnu et mua supistelee, aamusta lähtien ja illalla muksu sitten synty, tuntia aikasemmin oltiin sairaalassa... :)

Jos synnytys käymmistyy niin suunniteltu sektio tehdään sitten vain aikaisemmin. Itse sinnittelen tässä hyvinkin rauhallisesti vielä hetken ettei käynnistyisi.

Minä en osannu sitte ottaa rauhallisesti. Vaihdettiin vähän järjestystä. Mies tosin siirsi huonekalut, minä siivoilin muuten ja imuroin. Vaihdoin lakanat. Ehkä jos nyt sitten rauhottuis ettei syntyis ihan vielä.

Minulla on kerran näin käynyt. Supistukset vai pissattivat. Olin synnytyssairaalassa klo 5.50 ja vauva syntyi klo 6.15. Kotona tulleet supistukset oli kaikki kivuttomia. Vasta sairaalassa tuli kipeitä.

mulla oli viime raskaudessa napakoita supistuksia (mutta ei kipeitä) varmaan joltain 18viikolta loppuun asti,tuli melkolailla laskettuun aikaan eli mulla ainakaan ne ei tehny mitään,tosin synnytys oli nopea sitten.

niin ja ekassa raskaudessa en halunnut lähteä sairaalaan kun en tiennyt että ne on oikeita supistuksia kun ei heti käynyt älyttömän kipeää.. mutta siis jos säännöllisesti rupee tulemaan niin sitten saa olla lähtövalmiina.

Mulla synnytys käynnistyi siten, että edeltävän vuorokauden ajan tuli tasaisesti kivuttomia supistuksia, niitä kivuliaitakin ehti sitten kyllä tulla lähes vuorokauden verran, ennen kuin pikkunen suvaitsi tulla pihalle.

Minulla on supistellut harjotussupistuksia jo 15. raskausviikolta asti ja olen sairaslomalla ollut siitä eteenpäin. Mutta nämä on erilaisia. Napakampia vaikka ei mitään menkkamaista kipua olekaan.

Eikö sitten välttämättä tule mitään muita synnytykseen viittaavia juttuja ollenkaan? Eli pelkästään nuo supistukset vois kohdunsuuta kypsyttää? Ei tarvii esim. vuotaa verta? Limaa? Vettä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselee:
Minulla on supistellut harjotussupistuksia jo 15. raskausviikolta asti ja olen sairaslomalla ollut siitä eteenpäin. Mutta nämä on erilaisia. Napakampia vaikka ei mitään menkkamaista kipua olekaan.

Eikö sitten välttämättä tule mitään muita synnytykseen viittaavia juttuja ollenkaan? Eli pelkästään nuo supistukset vois kohdunsuuta kypsyttää? Ei tarvii esim. vuotaa verta? Limaa? Vettä?

No, varmaan itekin ymmärrät, että jos alat vuotamaan verta tai vettä niin lähet samantien sairaalaan ja liman erittyminen on kanssa sellanen merkki, että saattaa olla synnytys lähellä.

Juu, toki sitten lähtisin sairaalaan. Mutta sepä se kun muuta ei ole kuin nämä supistukset niin ei tuu lähdettyä. Ajattelin että jos sitä lähtee vasta sitten kun ne todella sattuu tai tulee jotain vuotoja tms. Mutta kun vastauksista päätellen voi olla niinkin ettei niitä edes tule ennen kuin sitten kun pitäis olla jo sairaalassa. Matkaakin täältä useita kymmeniä kilometrejä. Rupeaa jännittämään nämä viimeiset viikot :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselee:
Juu, toki sitten lähtisin sairaalaan. Mutta sepä se kun muuta ei ole kuin nämä supistukset niin ei tuu lähdettyä. Ajattelin että jos sitä lähtee vasta sitten kun ne todella sattuu tai tulee jotain vuotoja tms. Mutta kun vastauksista päätellen voi olla niinkin ettei niitä edes tule ennen kuin sitten kun pitäis olla jo sairaalassa. Matkaakin täältä useita kymmeniä kilometrejä. Rupeaa jännittämään nämä viimeiset viikot :D

Jos minä olisin sinä, niin herkästi lähtisin itseäni näyttämään synnärille. Varmuuden vuoksi.

Mulla oli aika kipeitäkin supistuksia ja paljon joskus 33 viikolta eteenpäin. Olivat avanneet paikkoja vähän. Synnytys käynnistyi kuitenkin sitten loppujen lopuksi vesien menolla ja supistuksia ei sitten enää kuulunutkaan ollenkaan.

Mulla ei supistellu kuin ihan muutama viikko ennen synnytystä, eikä nekään kovin kummoisia. Itseasiassa vähän "koski" mahaan välillä, ei muuta.
Sitten kun illalla lähdettiin laitokselle, sinä iltana taas koski mahaan (ei siis selkeitä suppareita joita vois kellottaa) ja pari pientä "lorahdusta" tuli housuunkun nousin sohvalta. Oli jo yliaikainen melkein sen kaksi viikkoa - joten lähdettiin laitokselle vaikka luultiin että takas laittavat.

Kätilö joka otti vastaan laitatti istumaan ihan rauhassa ja odottamaan vuoroa. Siinä tutkiessa sitten toinen kätilö tuumas että juu kyllä se tänä yönä syntyy, auki on paikat.

Sitten käppäiltiin synnytyshuoneeseen ja ooteltiin, seur. päivänä tytsy syntyi.

kyllä voi, jos kerta kivuttomat supparit aukasee paikkojakin.. ei niitten "oikeitten"supistusten välttämättä kipiää tarvi tehä, että jotain tapahtuis.
mutta viimestään loppumetreillä supistukset varmasti tuntuu..

Minulla ei nyt muita tuntemuksia ole. Päätä on särkenyt pari viikkoa, vähän turvotusta sormissa ja nilkoissa. Ja nyt nää napakat supistukset, pissattaminen. Ja ehkä sellanen hikoileva,hutera, heikko olo. Vuotoja ei siis ole ollenkaan.

Yhteistyössä