Voiko posti tosiaan olla luovuttanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huutonetin kautta huusin paketin ja myyjä lähetti sen. Postin seurannan mukaan se on luovutettu vastaanottajalle perjantaina klo 13:25. Ja paikkakunta jotain täysin muuta kuin tämä missä minä asun ja missä sen paketin pitäisi olla.

Myyjällä oikea osoite, tarkisti sen vielä minulta nyt, että on varmasti laittanut oikean.

Mutta miten joku voi väärällä paikkakunnalla saada postissa sen pakettikortin ja miten ne postissa antaa ihmiselle sen paketin, kun paketissa osoite jotain ihan muuta?

Eli esim. paketissa osoite Kuopio ja paketti kuitenkin luovutettu Heinolassa. Eli ei mitään samaa nimissä tms. Antaisiko ne postissa sen silti, jos joku menisi hakemaan? Ettei virkailija muka yhtään ihmettelisi, että "tän pitäis kyllä osotteen mukaan olla kuopiossa mutta kun se nyt on tääll heinolassa ja sinäkin tajusit sen täältä hakea niin ota vaan".

En haluais epäillä, mutta ekana tulee mieleen että myyjä on tahallaan laittanut väärään osoitteeseen ja hakenut itse/joku kaverinsa on hakenut pakertin. Toinen vaihtoehto on, että on antanut sulle keksityn koodin tahallaan tai vahingossa väärän koodin.

Ikävä juttu. Toivottavasti asia selviää tai saat rahasi takaisin!

Kai se on mahdollista. Pakettiilmoituskortti on voinut erehdyksessä mennä väärään osoitteeseen ja ne tyypit hakeneet pakaettisi. Ei ne postissa henkkareita taida paljon kysellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
En haluais epäillä, mutta ekana tulee mieleen että myyjä on tahallaan laittanut väärään osoitteeseen ja hakenut itse/joku kaverinsa on hakenut pakertin. Toinen vaihtoehto on, että on antanut sulle keksityn koodin tahallaan tai vahingossa väärän koodin.

Ikävä juttu. Toivottavasti asia selviää tai saat rahasi takaisin!

No myyjä on ainakin luvannut laittaa minulle ne kuititkin eli tuskinpa on huijannut. Lisäksi hänellä paljon pelkkää positiivistä palautetta, joten en jaksa uskoa siihen. Eikä hän itsekään asu siellä missä tämä paketti luuhaa. Ja koodin hän on tarkastanut ja vaikka koodi ois väärä niin se paketti ois silti jo pitänyt tulla mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Josko myyjä antoi sinulle väärän paketin tunnuksen.

Ei ole antanut väärää. Tarkasti sen. Ja se paketti ois pitänyt jo tulla tänne eli ei mitään merkitystä ois sillä, että mulla oleva koodi ois väärä, kun paketti tulee vaikka mä en sais mitään koodia myyjältä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai se on mahdollista. Pakettiilmoituskortti on voinut erehdyksessä mennä väärään osoitteeseen ja ne tyypit hakeneet pakaettisi. Ei ne postissa henkkareita taida paljon kysellä.

No ois melkosta tohelointia, jos ensin viedään paketti väärälle paikkakunnalle ja sitten joku puusilmä vielä osaa jakaa sen sielä. Ja sitten vielä postin virkailija ei muka tajua, että osoite on täysin väärä eikä paketin pitäisi heidän konttorissaan edes olla. Aika monta yhteensattumaa ja väärinkäsitystä samassa kohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
No soita sinne "Heinolan" postiin ja kysy asiaa suoraan sieltä?

Enkä soita vaan tämä myyjä nyt tekee tutkintapyynnön postiin asiasta. Minä siis puhuin tänään postissa asiasta ja he käskivät tämän lähettäjän hoitaa asiaa.

Minäkin kyllä kovasti epäilen väärää lähetystunnusta. Siinä ei tarvii olla kuin viimenen numero väärin.
Minul on pinkka noita pakettikortteja kotona. Niissä on peräkkäiset numerot.

Jos myyjä on myynyt muutakin ja samaan aikaan postittanut 2 pakettia, niin se sinulle joutunut seurantakoodi voi olla sille toiselle ostajalle menevän paketin koodi ja sinun koodisi viimenen numero olisi vaikka seuraava numero.

Eiks ollu selkeesti selitetty :D

minul on noit lappuja niin niissä on vaikka koodi jjfi00000400011122201 ja seuraavassa kortissa on jjfi00000400011122202 ja sit loppu on 03,04....

Jos siinä vaan on virhe.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Minäkin kyllä kovasti epäilen väärää lähetystunnusta. Siinä ei tarvii olla kuin viimenen numero väärin.

Jos myyjä on myynyt muutakin ja samaan aikaan postittanut 2 pakettia, niin se sinulle joutunut seurantakoodi voi olla sille toiselle ostajalle menevän paketin koodi ja sinun koodisi viimenen numero olisi vaikka seuraava numero.

minul on noit lappuja niin niissä on vaikka koodi jjfi00000400011122201 ja seuraavassa kortissa on jjfi00000400011122202 ja sit loppu on 03,04....

Jos siinä vaan on virhe.

No kerros missä se mun paketti sitten on? Eihän sillä ole merkitystä, että mikä koodi mulla on kun sen paketin pitäis silti olla jossain täällä jo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Jos siinä vaan on virhe.

No kerros missä se mun paketti sitten on? Eihän sillä ole merkitystä, että mikä koodi mulla on kun sen paketin pitäis silti olla jossain täällä jo.

No jos se on vaikka tänään tullu postiin ja huomenna tulis pakettilappu?

Millo se on laitettu postiin?
Vaikeeta uskoa että jossain toisessa kaupungissa on ihan samanlainen osoite mihin kortti on jaettu. Ja miten sit ei oo kukaan sitä huomannu että ei ookkaan siellä missä pitäs.

Hämärää...

jos joskus selvii tääkii mysteeri, tuutha kertomaan :D

Yhteistyössä