Voiko raskaus näkyä jo testissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Rintoja aristaa, turvottaa, oksettaa, mahaa nipistää, selkään ja reisiin jomottaa, päätä särkee, vatsa on sekaisin, tietyt ruoat ja hajut yököttää jne...

Olen syönyt nyt 2 liuskaa yasminelle merkkisiä pillereitä putkeen (vielä 3 pilleriä jäljellä toisesta liuskasta). Yleensä syön vain yhden liuskan ja pidän välivuodon. Nyt on ollut raskausoireita n. viikon verran. Näkyykö raskaus jo testissä, jos tosiaan olen raskautunut ehkäisystä huolimatta? Vai pitääkö odottaa välivuotoa? Voiko oireet tulla pelkästään siitä että syö useamman liuskan putkeen? Olen ennenkin tehnyt niin, mutta oireita ei ole tullut... Kiitos avusta :)

Vaikea mennä sanomaan. Itse raskauduin pillereiden syönnistä huolimatta, ja "kuukautisten" perusteella laskettu aika oli ihan eri, kun mitä ultrassa selvisi. Lääkäri sanoi, että tuo on normaalia, jos raskaaksi tulee pillereistä huolimatta, koska ovulaation ajankohta ei täsmää välttämättä. Muistathan myös, että tyhjennysvuoto voi tulla, vaikka olisitkin raskaana. Eli suosittelisin lopettamaan nyt tuon liuskan kesken ja odottamaan tyhjennysvuotoa ainakin, testinkin tekisin oman mielenrauhan takia.

hmm, mitäs sitten jos en olekaan raskaana ja jätän pillerit nyt pois? Voiko ne aloittaa sitten heti uudestaan vai pitääkö odottaa esim. kuukausi? Hävettää, että tiedän näistä asioista näin vähän, vaikka pillereitäkin olen syönyt jo 6 vuotta... :(

Pidät normaalin 7 päivän tauon ja jatkat niitä. voit syödä tokasta liuskasta putkeen niin monta pilleriä kun tahdot, mutta ei ole pakko syödä koko liuskallista. Eli jos tahdot esim siirtää menkkoja, niin syöt siitä tokasta liuskasta haluamasi määrän pillereitä, pidät normi tauon ja jatkat taas. mutta alle yhtä liuskallista ei siis voi syödä, ilman, että ehkäisyteho säilyy. Jos nyt ymmärsit mitä tarkoitan. :)

Muistan aina ottaa pillerit ja otan aina samaan aikaan ne. Lähinnä noita oireita olen ihmetellyt, enkä keksi mitään muutakaan syytä :o Noh, joskus ihmiskeho tekee ihme juttuja, jos en ole raskaana ja oireet jatkuu niin pitää sitten lääkärin kanssa selvittää että mistä moinen. Vielä kerran kiitos sinulle, oona :)

Yhteistyössä