Voiko raskaus näkyä ultrassa ennen kuin sen toteaa testillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekainen

Vieras
Hedelmöittymisestä ei ole kulunut vielä kuin enintään 2 viikkoa. Kohdussa näkyi noin 4mm kokoinen rakkula ja paksu limakalvo sekä toimiva keltarauhanen.

Raskaustesti verestä oli negatiivinen, samoin cb:n digitesti.

Tiedän, että tämä on aikaista, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että olen raskaana.
Minä en usko (sillä olemme tuloksetta yrittäneet vuosia).

Toisaalta sitä haluaisi uskoa..

Onko kenelläkään tietoa voiko ultrassa näkyä alkanut raskaus jo muutama päivä kiinnittymisen jälkeen ?

Luulis, että siellä heti alkaa jotain muutoksia tapahtua.... raskausontelo muodostuu jne. Ehkä kokenut lääkäri osaa niistä kuvista sitten päätellä, että jotain on tapahtunut.

En tiedä, mutta mulle on lapsettomuusklinikan lääkäri sanonut 4 päivää oviksen jälkeen (kun ekalla käynnillä ultrattiin) että teidän visiitit taitaa jäädä vähäisiksi ;)
ja raskaana olin =)

Minä oon niin ristiriidan vallassa, kun yritän olla toivomatta liikoja, sillä se korkealta tippuminen ei huvita.
Lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että raskaus on alkanut, mutta mielestäni se ei voi olla n iin pitkällä se raskaus kuin mitä lääkäri meinasi.
Lääkäri laski viime vuodosta, että tänään olisi ollut tasan 4 viikkoa.

Minä kuitenkin ovuloin yleensä aika myöhään (kp 18-22) ja epäilisin, että olisin ovuloinut noin 9-10 päivää sitten. Siinä laskussa viikkoja ei olisi vielä noin paljoa.

Raskaustestit on negaa, mieli ei voi uskoa onnistumiseen, mutta silti sitä alkaa miettimään, että mikä muu se voisi olla...??

Kyllähän tämä parin viikon sisään selviää, mutta miten sitä pystyy niin kauan odottamaan??

Mulla kävi niin että herkin testi clearblue näytti heikkoa positiivistä 5pv ennen menkkoja eli oliko ollut dpo8-9.. Ultrassa näkyi vaan suurentunut keltarauhanen. Eli kyllä ne herkimmät testit ekaksi näyttää. Ja tosiaan ultrattiin ihan yliopistollisen sairaalan huippulaitteilla. Ja varmaan kysyt että miksi.. Noh.. Sanotaan että työpaikkaetuja :D

Teitkö aamupissasta? Mulla näytti tuolloin heikkoa positiivistä verestä. Eli ihan hyvin voit olla raskaana. Testaa aamu pissasta herkällä testillä. Esim clearblue :)

mulle Tiitisen Aila naistenklinikalta totesi ultratessaan että ehkä olet raskaana kun seuraavan kerran tulet tänne(oltiin lapsettomuushoidoissa),4viikon päästä makasin samaisella tutkimuspöydällä katsellen pienen pientä sykettä :heart:

Just katselin dokkarin tais olla BBC:n jossa sanottiin ettei näy ultrassa vielä noin alussa. Ainahan voi heittää arvauksia onko vai ei, mutta totuus sitten ihan toista. Fifty fifty arvauksissa sitten :)

Minä tein clearblue digitestin joka on herkkyydeltään näköjään 25mIU/ml ja sitten tehtiin pikaveritesti joka oli negatiivinen.

Ihmettelen tässä eniten sitä, että lääkärin mukaan kohdussa näkyy selvät merkit alkuraskaudesta(keltarauhanen ja muhkea limakalvo) ja sitten se "rakkula", mutta testit eivät näytä mitään. Tai no, sanoi se lääkäri, että rakkula voisi ehkä olla myös kuukautisverta, mutta yleensä se on sirpin muotoinen. Se rakkula oli pyöreä.

Minä yritän tässä ymmärtää, että voiko se lääkäri olla oikeassa, vaikka testit eivät vielä näytä mitään.
Tuntuu uskomattomalta, että nyt yhtäkkiä voisikin onnistaa. Viimeinen hoito on alkamassa ja sen jälkeen tarkoitus oli lopettaa hoidot ja yritys tuloksettomana yli kuuden vuoden yrittämisen jälkeen.

...

Toisaalta aloin kyllä miettimään, että pitäisikö hakea sitten herkempi testi (10mIU/ml) ja testata sillä. Taidan tulla hulluksi ennen kuin tämä asia selviää, ellei ne menkat sitten ala jo huomenna.

Lämmin kiitos teille kaikille kannustamisesta. Tässä olisi suurtakin suurempi asia tapahtumassa, jos nyt on raskaus alkamassa..

voi apua...
en uskalla edes ajatella.

Mut huomenna haen herkän testin (tai pari) ja testaan.

Kiitos teille myötäelämisestä :) Minä koitan muistaa tulla kertomaan kuinka kävi :)

Yhteistyössä