Voiko raskauspahoinvointi alkaa jo ennen kuukautisten pois jääntiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipsus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sipsus

Vieras
Raskaus olisi toiveissa, mutta tässä kierrossa ei kyllä rakastelut osuneet yksiin oletetun ovulaation kanssa. Lähimmät kerrat ajoittuivat 4päivää ennen laskettua ovulaatiota ja 2 päivää sen jälkeen.
Kuukautisten pitäisi alkaa huomenna tai keskiviikkona. Ihmeellinen pahoinvointi on kuitenkin ilmaantunut jo melkein 5 päivää sitten, pahentuen vaan koko ajan. Aluksi oli aamuisin lievää etovaa oloa joka helpotti aamun jälkeen. Nyt viime yönä heräsin aamuyöstä ihan järkyttävän huonoon oloon ja istuskelin aamuyöstä pari tuntia vessassa oksennusta pidätellen (inhoan oksentamista!). Olin siis yöllä varma että nyt iski se vatsatauti meillekin, mutta ihme kyllä aamulla oli jäljellä enää vain se etova olo. Ja se on kyllä edelleenkin jäljellä. Voisikohan kyseessä kuitenkin olla raskauspahoinvointi näin aikaisessa vaiheessa vai onko vaan todennäköistä että se vatsatauti yrittää sitkeästi tänne rantautua :/

Esikoisesta ei ollut mitään oloja koko raskausaikana, päinvastoin olin elämäni kunnossa koko raskausajan. Siksi ei ole edes kokemusta siitä millaista se raskauspahoinvointi sitten on. Tämä etominen on tuntunut lähinnä samalta kuin jos verensokerit on päässeet tosi matalaksi (olen diabeetikko, mutta sokereissa ei mittailessa ole vikaa ollut). Raskaustesti tuolla odottelee, mutta en tiedä viitsinkö tehdä sitä vielä, kun esikoisestakin sain haalean plussan vasta kun menkat oli jo 3päivää myöhässä, sitä ennen kaikki testit näyttivät negaa :/

Mulla alkoi monta päivää ennen kuukautisten poisjääntiä, outo olo vatsassa oli noin viikkoa ennen, ja siitä tuntemukset vahvistui niin, että pari-kolme päivää ennen menkkojen laskettua alkupäivää, autopahoinvointi oli niin paha että parin tunnin matkalla piti pysähtyä muutaman kerran. Ja autopahoinvointi mulla liittyy pelkästään raskauteen, muuten sitä ei ole.

Voi olla mutta voi olla olematta ja raskautta toivoessa minkä vain tulkitsee raskausoireeksi. Lopeta siis itsesi ja olojesi tarkkaileminen, saat siitä vain stressiä. Tee testi sitten kun olisi mahdollista että raskaus jo näkyisi

Yhteistyössä