voiko sama ihminen tuntea supistukset eri tavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisen odottaja

Vieras
Odotan toista lasta. Edellisestä raskaudesta aikaa yli neljä vuotta... Tuo raskaus oli kivulias ja kaikki supistuksrt oli todella kivuliaita, vaikkakin tehottomia.

Tänään olen tuntenut about kuukautisiin verrattavaa kipua supistaessa. Ensimmäistä kertaa tunsin kuinka supistus meni mahanpohjaan saakka, ja aiheutti yllättävän paineentunteen haaroväliin. Myös kipua/kolotusta oli päivällä ajoittain sisäreisissä, mutta ei pahasti.
Äskön heräsin vessaan. Unsin mahani kipeäksi. Ajattelin kovan vessahäfän tekevän sen kivun... Kunnolla herättyäni tajusin heränneeni mahakipuun, en vessahätään. Yritin jatkaa unta, mutta epämukava olo jäi häiritsemään. Se paheni ja lopulta oli mentävä oksentamaan. Mahassa ei ollut juuri mtään oksennettavaa. Oksensin hetken kaikki oikein kakomalla pois ja se oli siinä. Nyt hetken huilittuna kuvioihin tulee taas aaltoillen esiintyvä kuukautiskipu, joka tuntuu alavatsalla. Minä kun en aina kunnolla havaitse mahan kovettumistakaan :D. Mietin että voisikihan tämä oksentelu olla "3cm pahoinvointia"? Edellisen synnytyksessä sen koin...

Tooosin olen raskaana vasta 31. Viikolla... 28. Viikolla sisäsuu oli aukeamassa, mutta kaulaa 5cn jäljellä.
Voisiko olla että toisen lapsen kohdalla supistuksia ei niin tuntisi?
Edeltävinä päivinä olen saattanut kesken kävelyä joutunut yhtäkkiä oysähtyä huutamaan mahan epämääräisen kivuliaan muljauksen vuoksi... Tilanne mennyt ohi muutamassa minuutissa.

joillakin jokainen raskaus on erilainen. aika normaaleilta tuntemuksilta kuulostaa.

Itse en tuntenut esikoista odottaessani suppareita. tokaa odottaessa lieviä. kolmannen kanssa olivat jo tuntuvia viikkoja ennen synnytystä.

Voi. Minulla oli juuri niin. Ensimmäisen lapsen synnytyksessä supistukset olivat kokonaisvaltaisen kipeitä, sattui polvien ja kainaloiden väliselle alueelle, kipu oli repivää ja polttavaa ja oksentelin koko synnytyksen. Toisen lapsen synnytyksessä supistukset olivat jotenkin enemmän juuri paineentunteenomaisia ja tuntuivat enemmän selän kuin vatsan puolella koko synnytyksen ajan. Kipu oli huomattavasti lievempää ja jopa arvoin sairaalaan lähtöä, kun en ollut varma onko synnytys käynnissä (olin auki 6cm synnärille saapuessa). Avautumisvaiheen lopussa supistukset tuntuivat myös nivusissa ja reisissä ja tekivät yhä kipeää, mutta jotenkin tuntuivat silti jopa hyvältä. Kuin orgasmi olisi ollut tulossa. Silloin hihittelin itsekseni, että vihdoinkin tajuan miksi jotkut pystyvät ja haluavat synnyttää luomuna :-P

Oksentelu ja pahaolo tosiaan loppui kerralla, jäljelle jäi aaltoileva vatsakipu. Eli tuskin tämä nyt vatsatautiakaan on... Hmm viikkoja on kumminkin aika vähän että toivotaan ettei minulle käy noin että aukean huomaamatta 6cm. Vitsailin aamulla äidilleni että mukavasti menee synnyttäessä juhannus :D

Näitä kuukautiskipuaaltoja tulee 10min välein joten eiköhän nämä nyt ole supistuksia. Toivottavasti ei avaavia! Olisi kyllä ihanaa jos toisen kohdalla avaavat supistukset olisi näin "miellyttävän" tuntuisia :D.

Kannattaisko sun soittaa äitiyspolille ja kysellä sieltä ohjeita. Viikkoja on sen verran vähän. Eikö niitä supistuksia ja alkavaa synnytystä voida jotenkin estellä?

Voi tuntea, nyt 4 kohdalla, en juuri tuntenut supistelua siinä vaiheessa , viikkoja tais olla 28. Menin poli käyneille ihan normi tarkistusta varten, olin jo pois lähdössä kun lääkäri kysy onko ollut supistuksia nauroin että ei ihan muutama harva nipistys jonkin verran rasittaessa jaloissa hapettanut, lääkäri pyysi takas teki tarkistuksen ja totes sinä jäätikön nyt tänne osastolle, et ole varmaan tuntenut supistuksia tai ei ole ollut niin kovia, mutta aletaan kypsyttäön vauvan keuhkoja mahdollista synnytystä varten. Olin ihan :0, miksi kun ei tunnu yhtään siltä, no täällä sen verran kypsä tilanne. Loppujen lopuksi supistelua ja niin paljon seuraava aamuyö että laittoivat ns. Estotipan. Sitten loppuraskaudesta ei mitään normi supistuksia oli mutta jouduttiin kalvot puhtaaseen, oli tosi kivuliaita ja pitkäkestosiakin muttei tarpeeksi kun ei lähtenyt eteneen

Yhteistyössä