Voiko sappikohtaus sattua oikeaan kylkeen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fffddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fffddd

Vieras
Muutama päivä sitten minulla oli palstan mukaan sappikohtaus kun ylävatsaan oikealle sattui... nyt sattuu oikealle kylkeen vähän samalla tavalla "repimällä"

Mitäs tää nyt sitten on ja liittyyköhän tuohon ylävatsakipuun jollain lailla??

no voihan paska :( kipu ei nyt mitään mielettömän kovaa ole, parhaillaan ainakaan... pystyn ihan olemaan kuitenkin normaalisti

Tuohon suunnilleen vyötärön kohdalle sattuuu

Onko sappikohtaus aina todella kivulias, vai voiko olla tälleen vähän kipeä?? Ylävatsaan kun koski, en meinannut päästä sängystä ylös kun repi niin kovin, mutta kun pääsin, kipu lakkasi

Vau,täällä saa jo diagnoosin ei tarvi lähtee tk:hon vaan tänne suoraan...mä sinuna kävisin näyttääs lääkärille en tää arvuttelisi.Mahakivulle kun voi olla muukin syy.

Pahimmillaan mulla ainakin oli tuskat ihan helvetilliset, oikeasti se sattui enemmän kuin synnyttäminen. Mutta voi se kipu olla lievääkin, ei se kohtaus aina iske satasella. Joskus se tuntui vaan sellaisena ärsyttävänä "kiristyksenä".

Sappikohtaus tuntuu siltä kuin ylävatsan ympärillä olisi kireä vanne. Se tuntuu vähän pahoinvoinnilta, ja joskus oksentaminen auttaakin. Sappikohtaus usein alkaa yhtäkkiä ja myös päättyy kuin seinään. Kuvittelisin, että kipu alkaa, kun kivi tukkii jonkin tiehyen ja loppuu sitten, kun tukos väistyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Sappivaivainen:
Sappikohtaus tuntuu siltä kuin ylävatsan ympärillä olisi kireä vanne. Se tuntuu vähän pahoinvoinnilta, ja joskus oksentaminen auttaakin. Sappikohtaus usein alkaa yhtäkkiä ja myös päättyy kuin seinään. Kuvittelisin, että kipu alkaa, kun kivi tukkii jonkin tiehyen ja loppuu sitten, kun tukos väistyy.

ei mulla kyllä tuollaiselta tuntunut.. tuntui kuin repeisi tai revittäisiin tuolta jotain. Kämmenen kokoiselta alueelta ja selvästi enemmän oikealta puolelta, pallean kohdalta. Nyt tämä kylkikipu ainakin loppui jo, yhtä nopeasti kuin alkoikin

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mikä siellä sen kivun sitten tekee ja miten syöminen liittyy asiaan :o

En ole tänäänkään syönyt juuri mitään..

Kerros muuten huviksesi, mitä olet syönyt, niin kerrotaan, löytyykö ärsyttävää tekijää.

Vähän makaroonia ja kananpojan jauhelihapihviä, light limua ja kahvia 3 kuppia, riisimuroja maidolla. En muuta

* Vältä seuraavia tuotteita:
o Ranskalaiset ja paistetut perunat, perunalastut
o Rasvaiset leivonnaiset, munkit, viinerit ja leivokset, lihapiirakat
o Täysmaito, kulutusmaito, rasvaiset maito- ja juustovalmisteet, kananmunan keltuainen
o Rasvainen liha, makkarat, öljyyn säilötyt kalat
o Rasvaiset jälkiruoat, kastikkeet, majoneesi, mantelit ja pähkinät, suklaa

Lisäksi seuraavat tuotteet saattavat aiheuttaa vaivoja - kokeile niiden sopivuutta:

* Tuore kurkku, paprika, lanttu, nauris, retiisi, useimmat kaalit ja hapankaali, sipuli, herneet, pavut, sienet
* Tuore omena, päärynä, melonit, avokado, oliivit
* Vastaleivottu leipä ja pulla
* Kahvi, alkoholi, voimakkaasti savustettu tai maustettu ruoka, etikka ja etikkasäilykkeet

Lähde: http://www.poliklinikka.fi/?page=2652164&id=7169101

Mulla oli varmaan sappikohtaus, en ole ihan varma. Heräsin yöllä helvetinmoiseen kipuun. Menin pöntölle istumaan ja kipu vain yltyi ja hikeä pukkas, otsa oli ihan kylmä. Meinasin oksentaa, mutta sitten tuli vesiripulia, joten oksentaminen täytyi unohtaa. Oli ehkä pahempi kuin synnytys.

Niin tosiaan toivoin että mut otettais taivaankotiin tältä istumalta, niin paljon koski. Kyllä se kipu sitten jossain vaiheessa loppui kuin seinään. En tiedä mikä oli, oliko sitten sappikohtaus vai ei?

Kipu voi olla semmoista epämiellyttävää oloa mutta silloin tuskin on sappikohtaus päällä vaan siellä saattaa olla joku pieni muru liikkeellä. Kohtauksen kivut on helvetilliset... Mulla suurimmat kohtaukset aiheutti niinkin terveellinen ruoka kuin kala ja salaatti. Kalanrasva laukas kohtauksen aina. Ranskalaiset ei koskaan :D Oksentaminen auttoi mulla aina kohtauksen aikana.

Yhteistyössä