Hae Anna.fi-sivustolta

voiko sijauspatjan vanua pestä koneessa?

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä helmi-05, 02.06.2006.

1. helmi-05 Vierailija

Tietääkö joku voiko sijauspatjan vanua pestä koneessa? laitoin just päällisen koneeseen.. varmaan ei tee hyvää koneelle.

2. Kohta Vierailija

sen näät;), viimeistään, kun vesi alkaa tulla lattialle, tai moottori kärtsää;)

3. pesijä Vierailija

Oletko aiemmin pessyt sijauspatjan päällisiä, eikös ne kutistu ikävästi pesussa..?? Ja sitä vanua ei sen jälkeen saa mahtumaan sisälle leikkaamatta sitä?
    En omiani ole tuon takia nyt pessyt vaikka mieli tekisi! Jos peset miedossa lämmössä ei taatusti tule puhdastakaan mutta ei kutistuisikaan niin paljoa.. tietysti pesula on yksi vaihtoehto mutta en raaski...

4. helmi-05 Vierailija

olen aikasemmin kerran pessyt koneessa päällisen. Jännitti laittaa sitten takasin sitä. Olin varma että en saa mahtumaan mutta hyvin saatiin se takasin. Pesuohjeessa lukee 60 astetta ja voi kutistua 1-3% , muotoilu kosteana.

5. PESSYT Vierailija

Koneessa oon pessy päällisen koska siinä selvästi pesumerkissä lukee sama 60 astetta. eihän tuo oo kutistunu. petari on 9 cm paksu joten sisällysmateriaalia riittää.. olen puhdistanut imuroitavalla vaahtopesuaineella. on välttänyt tähän asti.

Ei ne koneet nyt niin helpolla hajoa, nykykoneet yleensä kieltäytyvät linkoamasta jos sisältö on liian raskas tai epätasaisesti rummussa. itsellä 6 vuotta vanha kone, jossa oon pessy matoista alkaen mitä vaan. hyvin on toiminu ja pesutulokseen oon tyytyväinen. ja jos sattuu parin vuoden sisällä hajoamaan, niin ostan uuden samanlaisen halpiksen tilalle.

6. x Vierailija

taidanpa pestä ekaa kertaa petarit viikonloppuna.. pitää vaan venyttää ne pesun jälkeen mittoihinsa josko ne sit ei kutistuis. niissä onkin pari veri ym. tahraa..

7. petja Vierailija

pesin eilen petarit ja juuri ja juuri mahtui koneeseen yks kerrallaan siis.. eipä ne varmaan ihan puhtaaksi voineet tulla mutta onpahan ainakin raikas tuoksu niissä nyt.. lisäksi pitää pestä helmalakana tai ostaa uusi tyylikkäämpi.. ja peitot tietysti myös pestävä säännöllisesti.
    pitäkää siskot hyvää huolta sängyistänne ja sen hygieniasta!

8. vierailija Vierailija

Vai pitää tehdä niin...Kiitos, että kerroit kaikille mitä teet ja mitä meidän muidenkin pitää tehdä... Mikä h*lvetin helmalakana? Minäkin kerron teille, että sama "petari" ollut 17 vuotta pesemättä ja ei ole ollut lakanaa viimeiseen viiteen vuoteen. Onko kiinnostavaa?
    Ajattelin tosin pestä (hurraa!) taloyhtiön koneessa, mahtuu hyvin eikä kone hajoa ja patjan voi laittaa kuivauspuhurihuoneeseen kuivumaan. Ei se kyllä tietääkseni vanua ole, vaan sellofaania, voin olla väärässäkin. Terveisiä joulupukilta.

9. vierailija Vierailija

Olipa muisti sekaisin, kyse on tietysti superlonista eli vaahtomuovista. Muita materiaaleja käytetään myös varmasti, tuskin kutenkaan vanua?

10. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    No tuskin vanua ja oli mitä oli niin tuskin ketjun aloittajalla enää samaa petaria on, kun aloituksesta taitaa olla jo 12 vuotta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri