Voiko synnytyssairaalan valita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kintut ristiin jos ei vaihto onnistu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kintut ristiin jos ei vaihto onnistu

Vieras
Eli tilanne on tämä: kotoani on oman sairaanhoitopiirin keskussairaalaan matkaa n.55 km,ja viereisen sairaanhoitopiirin yliopistolliseen keskussairaalaan 100km.Voinko huonoihin kokemuksiin vedoten vaihtaa tähän viereisen sairaanhoitopiirin yliopistolliseen "omasta sairaalasta",en yksinkertaisesti halua synnyttää siinä paska paikassa!

kyllä saa valita,tuttu halusi nimenomaan synnyttää Tammisaaressa vaikka koti kaupungissa on synnäri,Tammisaareen siis menivät ja siellä synnyttivät.Itsekin tulevaisuudessa menen eri sairaanhoitopiiriin synnyttään:)

Oman sairaanhoitopiirin sisällä käsittääkseni saa valita, jos alueella siis on useampi synnytyssairaala.
Mä aion edelleen mennä kätilöopistolle, vaikka Hyvinkää olis lähempänä kun muutetaan 6 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Mutta toiseen sairaanhoitopiiriin en tiedä onnistuuko vaihto.
Tai siis varmasti onnistuu, mutta hintaa saattaakin tulla reteesti enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Oman sairaanhoitopiirin sisällä käsittääkseni saa valita, jos alueella siis on useampi synnytyssairaala.
Mä aion edelleen mennä kätilöopistolle, vaikka Hyvinkää olis lähempänä kun muutetaan 6 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Mutta toiseen sairaanhoitopiiriin en tiedä onnistuuko vaihto.
Tai siis varmasti onnistuu, mutta hintaa saattaakin tulla reteesti enemmän.

Näin mä olen myös asian ymmärtänyt että onnistuu vain oman sairaanhoitopiirin sisällä.

virallisesti ei onnistu kovin helpolla vaihto toiseen sairaanhoitopiiriin, mutta kukapa estää sua olemasta "kylässä" sen paremman sairaalan liepeillä..

Synnyttävää ei käännytetä pois.

Entäs jos käy niin huonosti että synnyttä ennen aikaisesti,asuu vaikka Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin alueella ja on synnytyksen alkaessa Kainuun sairaanhoitopiirin alueella Kuhmossa mökillä?Ei kai se voi maksaa enempää kuin muukaan normissa synnytyssairaalassa synnyttäminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Mut:
Entäs jos käy niin huonosti että synnyttä ennen aikaisesti,asuu vaikka Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin alueella ja on synnytyksen alkaessa Kainuun sairaanhoitopiirin alueella Kuhmossa mökillä?Ei kai se voi maksaa enempää kuin muukaan normissa synnytyssairaalassa synnyttäminen?

Ei maksa potilaalle, kotikunta varmaan joutuu maksamaan jotain ekstraa ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
virallisesti ei onnistu kovin helpolla vaihto toiseen sairaanhoitopiiriin, mutta kukapa estää sua olemasta "kylässä" sen paremman sairaalan liepeillä..

Eli jos haluan vaihtaa sairaanhoitopiiriä niin yksinkertaisesti vaan pamautan synnytystuskissani toisen sairaalan ovelle ja sanon että kyläilin täällä päin ja synnytys käynnistyi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli jos haluan vaihtaa sairaanhoitopiiriä niin yksinkertaisesti vaan pamautan synnytystuskissani toisen sairaalan ovelle ja sanon että kyläilin täällä päin ja synnytys käynnistyi.

Niin just, näin olen kuullut tehtävän täällä meilläpäin. Ainoa riski siinä on että jos synnytys ei olekaan kunnolla käynnissä vielä voivat sanoa että mene omaan sairaalaan.

Mutta jos synnytys selvästi käynnissä eivät käännytä pois.

Yhteistyössä